Toon posts:

Internetten via de schotel/satelliet

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik internet nu via de kabel (chello) nu heb ik gehoord dat je via de schotel ook kunt internetten. Ik wil wat meer informatie inwinnen over het internetten via de schotel of satelliet.Zelf heb ik nog geen schotel thuis. Ik weet dus ook niet hoe het werkt..........

Ik wil graag de volgende dingen weten:

- Is het sneller dan kabel?

- Bij welke provider of wat dan ook moet ik gaan informeren?

- Wat zijn de kosten van het aanschaffen van zo'n schotel?

- Wat zijn de voordelen als ik hier op over stap?

Heeft iemand een antwoord op mijn vragen?

• buxx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-01-2024

buxx

ciao...

in exact 3,7 sec op google: http://www.bysky.nl/
no thanx...

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Tevens had je ook op al je vragen antwoord kunnen vinden in de search.

[search=satelliet internet]
[search=satelliet verbinding]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 18:37

slaay

Natuurbeleven.com

Advies, blijf lekker via Chello internetten!

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Downloaden met sataliet is geweldig (SNEL)
uploaden traag,
verbinding gaat zo
PC>modem>sataliet
dus je betaalt gewoon telefoon tikken,
All you needed, anders google je maar ff :)

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 23:27
als je €500,00 per maand kan missen dan is internetten via de satelliet best te doen ja.. :?

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:15
Wees blij dat je kabel hebt, satteliet is geen alternatief, upstream moet via een normaal modem tenzij je 10x zoveel wil betalen als bij Chello. Je betaalt dus weer telefoonkosten. Apperaatuur is heel erg duur. Je ping is erg hoog omdat die sattelieten ver boven de aarde hangen en signaal niet zo snel gaat, online gamen etc is dus ook onmogelijk en websites laden zal veel trager worden. Downloadlimieten zijn vaak beperkt etc.

Advies: gewoon kabel houden, satteliet is echt geen alternatief :)

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 18:51
Je kan een 2-weg verbinding maken met een sataliet (dus zonder upstream via modem). Doormiddel van software die op de routers draait (die moet je dus ook nog erbij kopen of huren) kan je zonder dat het met veel vertraging werkt aardig browsen (gamen wordt lastig).

Verder zijn de opstartkosten heel erg hoog! Een paar duizend Euro voor de installatie (plaatsen sataliet + afregelen etc..)

Verder is het echt duur. €500 voor een 1Mbit down / 256Kb up per maand is geen uitzondering.

Dus het lijkt mooi , maar voor consumenten niet te betalen. (Of je paps moet directeur zijn van de Nederlandse bank ofzo) :P

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

leuk, hier heb ik mijn onderzoeksopdracht over gehouden :)

download gaat per satelliet en is behoorlijk snel (iets sneller dan de gemiddelde kabelverbinding en een stuk stabieler)

upload gaat met de verbinding die je al hebt (of nog moet aanvragen), dit kan per modem, isdn, kabel etc.

in het geheel heb ik bewezen dat oneway-verbinding (zoals hierboven beschreven) niets sneller hoeft te zijn dan een normale kabel-aansluiting

een twoway-aansluiting (upload en download via satteliet) is wel erg snel, maar onbetaalbaar (je moet een eigen verbinding met de astra huren en dat komt op ongeveer min. 300 euro per maand)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Kan iemand ip ranges van schotel internet boeren posten, kan ik de ping ff checken..

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Hier staan genoeg providers :)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

• Rodyman
  • Laatst online: 08-06-2024

Rodyman

chillend

en als je toch zoveel geld over hebt voor een schotel systeem waarom neem je dan niet gelijk een lekkere vaste lijn ofzo? :)

Verwijderd

/me vind zijn @home lijntje toch fijner :D

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 598.5 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 15.7 KByte/sec
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 936.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 25.0 ms

Automatisch test alleen mogelijk voor ingelogde gebruikers

Uw domein : home.com
Voor vragen, suggesties etc. kunt u mailen

Verwijderd

Mjah met een beetje searchwerk enz had je dit makkelijk op kunnen lossen. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.