Toon posts:

Windows ME v.s Windows 98 SE

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik bezit nu een p2-350 met 64 MB Ram.
Nu is mijn vraag, om mijn systeem optimaal
te kunnen benutten, of het mischien verstandig is om van Windows 98 SE naar Windows ME over te stappen.

Is dit een goed idee, of zeggen jullie van niet?

Barracuda

Verwijderd

ik ben toevallig vandaag overgestapt en het bevalt me wel, niet echt bijzonder veel nieuws...maar toch iets stabieler/efficenter

Verwijderd

Dat is absoluut geen goed idee om over te stappen naar WinME. Ik heb een P400 128MBRam en het draait behoorlijk slecht (systeembronnen: 60%, bij SE was dat 86%).

Verwijderd

dat over die systeem bronnen vindd ik nogal GELUL

het licht er dan maar net aan hoe veel je cpu gebruikt wordt...

hiero na ut opstarten is die eerst 97 % jaja ik hou van een schone comp die dus geen teringzooi zoals antivirus en firewalls opstart... en 2 windowsME is nog in zun begin fase en eerlijk gezegd vind ik het een HELE verbetering als je naar Windows98/se kijkt... beter gewoon Linux maargoed

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, is allemaal erg leuk, maar het gaat een beetje over wat beter zou zijn voor MIJ.. en niet voor jullie.. :)

als je begrijpt wat ik bedoel.. :)

Barracuda

P.s ik ga WinME ff installeren en post wel ff een berichtje morgen hoe het bevalt

M8ssel

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Windows ME erop staan, maar krijg geen geluid.... DIt zijn de specs

Pentium 2 - 350 Mhz MMX
? 100 Mhz FSB Moederboard + onboard sound (Vibra 16 PCI)
Soundblaster AWE 64 Value (Geen conflicten behalve gameport)
Voodoo2
Diamond Stealth-2 s220
36x cd-rom
5 gyg hd
Logitech mouse
standaard keyboard
15 Inch monitor
Netwerk kaart (Functioneerd ok)

Alles draaid perfect, 90% systeembronnen bij schone start, maar ik heb dus geen geluid.

ik heb gehoord dat je met een SB 128 problemen krijgt, maar blijkbaar is dat dus met een AWE64 ook zo..

Hoe moet ik dit oplossen, en IS dit uberhaupt op te lossen?

Barracuda

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-08 11:47
Als het de standaard drivers van ME zijn, probeer dan eens de drivers die je op CD'tje erbij hebt gehad, ik had een probleem met mijn creative sb16 (nieuwe uitgave), hij ruisde als een gek. Gewoon de drivers die erbij zaten geinstalled en hij deed het prima. Je moet wel aanzetten dat hij geen signature nodig hebt.

Steam

Verwijderd

Topicstarter
je hebt gelijk. ik heb de drivers van het cd'tje erop gezet, en jawel hoor.. Geluid!
ze stonden op "WDM" allemaal.. nu gewoon op de normale.. klinkt perfect.

Bedankt !

Barracuda

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:05
Hey das raar, op mijn P1 166@200, matrox millenium (1), awe 64 en als netwerk kaart een draadloos pcmcia had ik geen enkel probleem tijdens instaleren van ME, alles behalve de wavelan kaart deden het perfect.
(maar het is dan ook geen courante netwerk kaart :))

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Verwijderd

[ras-echte tweaker mode :)]
Windows
2000
Professional
[/ras-echte tweaker mode ;)]

Sorry ik kon het niet laten omdat alles op de win9x kernel gewoon ronduit klote is. Systeembronnen gaan perfekt, is in een jaar nog niet een keer veastgelopen (terwijl ik een power user ben zegmaar :D)

• Digicore
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-12-2021

Digicore

Stay true to yourself!

Windows ME sux!!!

"Life is like a video game with no chance to win" - ATR

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Toch fijn; van die mensen die goed onderbouwde meningen geven. :)
Persoonlijk vind ik ME beter dan 98/98SE. Ik draai ME nu al bijna een jaartje (ja ik was er vroeg bij) en het draait voor mijn gevoel sneller en stabieler dan 98. Wel is het zo dat er inderdaad nogal eens wat hardware moeilijk doet, maar dat kun je vaak oplossen door gewoon 98-drivers te installen.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Goed onderbouwde meningen is een kenmerk van GoT forum :(:(
Ik vindt ME er bijzonder gelikt uitzien en het start snel op, maar ik kan geen enkel voordeel verzinnen van ME. W98SE doet alles, wat ME doet, het zou minder resources vreten (zie tweakers nieuws al tijdje geleden) en wat nieuw is, nieuwe bugs!
Daarom kies ik gewoon voor 98, en dan wel 98lite natuurlijk, met minimale webintegratie (http://www.98lite.net), wat een lean and mean systeempie oplevert. Verder zal deze topic wel een flame gebeuren worden, met weinig inzichtelijke meningen...

• hce_nl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 11:04
Laat maar :)

BorgDOS 5.0: Assimilate another (Y/N)?

• Infinithlon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 23:39

Infinithlon

i was there!

Ik vond winME zwaar tegenvallen, blijkbaar zijn er mensen waar die lekker draait, maar hij was echt supertraag vergeleken bij Win98SE bij mij...
Zelfs de verse WinME install was trager dan een superoude install van Win98SE. Misschien dat dit nog wel wordt gefixt in updates ofzo, maar ja tot die tijd vind ik Win98SE goed werken

when i wake up people take up mostly all of my time!

Verwijderd

Over Windows Me gesproken....

Ik heb em zelf ook gehad!!! Mijn zusje heeft since kort een nieuwe PC (AMD 750) en is een krachtige PC, met standaart Windows ME en hij draaide ZWAAR KUT!!!!

Ik had Windows ME al 3 maanden geleden en draaide bij iedereen die ik ken gewoon KUTTER dan Windows 98!!!

Mijn advies is, instaleer WINDOWS 2000, want die RULLZZZ past, draait perfect, stabiel, snel en loopt NOOIT (echt NOOIT) vast!!!!

SO GET WIN2K.. it's the BEST

PS: 1 naadeel, niet alle software draait er onder en je mot ook (licht aan je Hardware) nieuwe drivers downloaden, maar je kan Win2K en win98 naast elkaar draaien!!!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 10:50
ik had hem ook al maanden terug. niet stabiel terwijl het de final zou zijn

nu heb ik de echte: draait perfect!

misschien dat jullie bronnen OOK niet echt helemaal de final hadden..........

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een vrij complex systeem als ik het zo mag noemen..

alles scsi, g400,live 512,tv tuner kaart,netwerk kaart,amd proc, 1x cdrom 1x dvd(ide) 1x cd-r, ls120 floppy(ide)

veel irq's dus...en wat denk je...loopt als een trein...geen enkel probleem en ik gebruik het echt veel.....w2k prof heeft mijn voorkeur maarja..dat is voor mijn server...ME draait hier grandioos.. of is dit de goden verzoeken ? :)
Pagina: 1