Toon posts:

Compaq herkent HD niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oude compaq pressario desktop hier liggen , die eigenlijk lang niks gedaan had . Laatst heb ik m toch maar weer eens aangezet , en hij leek het nog goed te doen. Tot plots de primaire HD crashte ( C: boot schijf ). Maar er zitten 2 schijven in was mijn gedachte , schijf 1 er uit , andere als master instellen en gaan maar weer.
Maar het probleem is dus dat de pc gewoon niet herkend dat er een HD in zit , ik kan booten vanaf een diskette , maar zodra ik format / fdisk wil doen beweert de pc dat er geen fixed disks aanwezig zijn.
Iemand een idee hoe ik de pc zo ver krijg de HD te herkennen ?

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
wat zegt de bios???

misschien stom maar, kabels gecheckt??

do or do not, there is no try

• FireFly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11-2024
Rompaq update ?

Verwijderd

Topicstarter
kabels zijn allang gechecked , en vervangen geweest door die van de pc waar ik nu op zit... daar zal t niet aan liggen .

en de bios zegt niks , ik kan er ook met geen mogelijkheid inkomen . ( in de search zegt men trouwens dat de bios bij compaq pc's op de HD wordt opgeslagen , die dus kapot is )

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 13:54

harlekein

Creator Owner

Misschien een bios update? Te downloaden van www.compaq.com. Ik heb daar biosupdates mbt HDD's tussen zien staan.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Eerst even een setup-programma downloaden bij compaq.. Die maakt diskettes aan waarmee je in je bios kunt komen, en dus de hdd in kunt stellen..

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-03 13:54

harlekein

Creator Owner

Op vrijdag 21 juni 2002 12:01 schreef Kestha het volgende:
kabels zijn allang gechecked , en vervangen geweest door die van de pc waar ik nu op zit... daar zal t niet aan liggen .

en de bios zegt niks , ik kan er ook met geen mogelijkheid inkomen . ( in de search zegt men trouwens dat de bios bij compaq pc's op de HD wordt opgeslagen , die dus kapot is )
Ik heb hier een Compaq Deskpro staan. Er past maar één HDD in. DIe heb ik vervangen. Mijn bios bleef hetzelfde. Er zit zelfs een CMOS reserknop op het moederbord.

Ik neem aan dat je F10, F2 en de bekende toetsen al geprobeerd hebt voor de BIOS?

Verwijderd

Topicstarter
alle bekende knoppen heb ik al geprobeerd ( met enige mate, want bij te erg knopje slammen krijg ik een keyboard-error ) , maar het te gebruiken knopje was niet vindbaar :(

en ik heb net gekeken op compaq.com , ik kan er niet echt een bios-ding vinden voor een presario 7220 , dus heb ik nu maar gedownload voor een 7222 , dat was hetgeen wat er het meeste op leek. Maar die werkte dus niet :-\

Verwijderd

he ik heb net op het zelfde moment een topic over het zelfde gestart |:(

Verwijderd

Topicstarter
jij hebt zo te zien een iets andere pc dan ik maar inderdaad hetzelfde probleem ... ook een compaq ?

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 13:13 schreef Kestha het volgende:
jij hebt zo te zien een iets andere pc dan ik maar inderdaad hetzelfde probleem ... ook een compaq ?
Ik heb ook een compaq ja. Maar dan een deskpro 2000 maar ja een pot nat ik heb het zelfde probleem :'(

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02-2024
Is echt een update voor het bios ...

Heb hetzelfde probleem gehad, hij herkende de 30Gb HDD niet.
Update erover en TADAAAAAAAAA ... ouwe Linux server met grote HDD's :D

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 13:16 schreef TheDarkLord666 het volgende:
Is echt een update voor het bios ...

Heb hetzelfde probleem gehad, hij herkende de 30Gb HDD niet.
Update erover en TADAAAAAAAAA ... ouwe Linux server met grote HDD's :D
Het zo de bios herkent hem wel en hij boot. Maare dat loopt fout. En later herkent de opstartdiskette hem niet meer. [bij mij dan]

Verwijderd

Topicstarter
Ok , die doet het wel :) probleem opgelost hiero
mijn dank is groot mensen :*
Pagina: 1