Videokaart temp

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:04
Ik heb een GeForce 3D Prohpet II MX 32 MB.

Ik heb er niets aan overgeklokt o.i.d. maar het koelblok(je) wat erop zit, wordt gewoon in windows, zonder aan et gamen te zijn of te zijn geweest, wèl zo warm dat je je vingers er niet langer dan ongeveer 25 sec. op moet houden. Is dit normaal? Het lijkt me wel, maar ik verbaasde me er een beetje over.

edit:

Er zit geen actieve koeling op.

Verwijderd

Uhm, zit er active cooling op?

Je weet nu wel dat ie goed contact maakt ;)

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:36
Heb je geen temp. metertje of een multi-meter met temp. functie :?

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 10:12

Corn

Raar jongetje

Op vrijdag 21 juni 2002 12:01 schreef MasterOverdrive het volgende:
Uhm, zit er active cooling op?

Je weet nu wel dat ie goed contact maakt ;)
Ben je echt zo dom ofzo???? Hij zegt net: geen actieve koeling

Topicstarter: Zet er bij geval van twijfel een p1 koelertje op. Die maken weinig herrie, en koelen goed genoeg

Verwijderd

alles is idd normaal;
steek er best wat koelpasta op van een merk (standaard stuf zuigt)

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 12:07 schreef Cornholio2001 het volgende:

[..]

OMG, ER STAAT TOCH EDIT!!!!!!! wie is er nou dom |:( FI

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 12:07 schreef Cornholio2001 het volgende:

[..]

rustig maar, kerel. Als je het openingstopic leest, zie dat dat op het zelfde tijdstip ge-edit is. rustig aan

[/edit]

shit, te laat ;)

[edit]

do or do not, there is no try

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:43

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

OT: maar verder vinden jullie elkaar wel lief? ;-)

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4, HP Z1 G1i.

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
Om maar ff ontopic te gaan (:z); Dat is niet zo erg zolang je beeld normaal blijft. Mijn GF2 MX draait prima zonder enige heatsink :) Je zit de gpu zo zitten :) En hij kan zelfs worden OC'ed naar 200/200 en nog steeds zonder heatsink. Die GPU's kunnen makkelijk 70 graden hebben hoor :)

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Op vrijdag 21 juni 2002 12:18 schreef Cornholio2001 het volgende:

Kom je ons weer es pesten op #oce?
bedoel je mij? Ik kan het soms niet allemaal meer volgen.....

Maar verder ontopic:

Ik heb er nog niet naar gezocht, maar ik neem aan dat een aantal kaarten (misschien afgezien de MX-kaarten) een sensor hebben. Wat zou je het beste kunnen nemen om apparatuur zonder sensor (o.a. hdd's) te meten? En kun je op een display dan meerdere sensoren plakken? Bn zelf helemaal geen soldeermannetje, dus ik ben aagewezen op kant-en-klare oplossingen.

• Corn

Corn

Raar jongetje

Je kunt gewoon even bij de halfords een temperatuur sensortje halen inclusief display. Maar meestal gaat het wel goed. Als je de temps te hoog vindt kun je er een p1 koelertje opzetten (eerdere reply)

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Op vrijdag 21 juni 2002 12:29 schreef Cornholio2001 het volgende:
Je kunt gewoon even bij de halfords . . .
Hahaha, mijn PC heeft wieltjes, dus ik zie inderdaad een link met Halfords. Jeetje, da's ongeveer de laatste zaak waar ik daar naar zoiets op zoek zou gaan. Thanks voor de tip...

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-07 15:29
Ik heb zelf een Geforce2 MX-400 van MSI. Daar zit een klein koelribje op de gpu. Verder geen fan o.i.d. Dat ding wordt echt behoorlijk heet, ook al zit je alleen maar op je windows desktop bijvoorbeeld. Vooral de andere kant van de printplaat op de plek waar de gpu zit wordt erg heet. Je brandt je vingers eraan zeg maar. Loopt verder wel allemaal stabiel. Hoe zitten die koelribs meestal vastgemaakt trouwens? Kan je die er gewoon voorzichtig aftrekken? Ik heb nog wel wat arctic silver liggen nl. Misschien helpt het wel wat als ik dat er tussen knal.

• Robino
  • Laatst online: 16:36
Op vrijdag 21 juni 2002 12:39 schreef riotrick het volgende:
Ik heb zelf een Geforce2 MX-400 van MSI. Daar zit een klein koelribje op de gpu. Verder geen fan o.i.d. Dat ding wordt echt behoorlijk heet, ook al zit je alleen maar op je windows desktop bijvoorbeeld. Vooral de andere kant van de printplaat op de plek waar de gpu zit wordt erg heet. Je brandt je vingers eraan zeg maar. Loopt verder wel allemaal stabiel. Hoe zitten die koelribs meestal vastgemaakt trouwens? Kan je die er gewoon voorzichtig aftrekken? Ik heb nog wel wat arctic silver liggen nl. Misschien helpt het wel wat als ik dat er tussen knal.
Als het er al standaard erop zit, dus door MSI gedaan. Dan zou ik het laten zitten. Je kan ze er wel afhalen. Dit gaat het makkelijkst als de koelpasta eronder een beetje warm is. Even alles netjes schoonmaken en je Artic Silver erop.

• Corn

Corn

Raar jongetje

Dat maakt echt niet veel uit, je kunt beter een klein fannetje erop zetten. Ik heb het idee dat het vrij riskant is om die er gewoon af te trekken... Je hebt geen leuke dag als je de boel molt.

• Mad_Demon
  • Laatst online: 31-05 13:32
Je moet er een andere koeler op zetten, eentje mét fan. Bijvoorbeeld een Blorb of een socket 370 Intel stock koeler. Die dingen worden erg heet en met actieve koeling scheelt het een hoop.

[off-topic]
Dit is mijn 998'ste post! :D :D Nog 2 en ik zit bij de 1000 :D
[/off-topic]

• kutkip
  • Laatst online: 25-03 23:04
Onzin. Misschien als je echt ver (lees: tot de max) wilt OC'en maar anders is het gewoon geldverspilling.(en extra lawaai) Mijn GTS draait zelfs zonder actieve koeling hoor :Z

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:04
Ik weet nu in ieder geval wat ik wilde weten, bedankt allemaal, en kheb nog wel een koelertje liggen. Ik heb nie zo'n thermometer thuis liggen, maar hoe en waar bevestig je die precies? Ik ga er zo even eentje halen.

En wees een beetje lief voor elkaar hier. :P

• Losha
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

ik heb er een termometer op.
abit siluro geforce 2mx 32mb
wordt max 53 graden ofzo ..met spelen..heb de koeler eraf gesloopt.
als je videokaart TE warm wordt zie je de textures in spellen 'scheuren' en wilde lijntjes springen..
te warm geheugen geeft gekleurde vlekken op textures..

[edit]
met andere woorden:
heb je hier geen last van is ie nog niet te heet
[edit off]

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 13:39 schreef Losha het volgende:
als je videokaart TE warm wordt zie je de textures in spellen 'scheuren' en wilde lijntjes springen..

[edit]
met andere woorden:
[edit off]
daar had ik wel eens last van toen ik nog cs speelde.. maar toen had ik nog geen intake fan.. mijn MSI geforce wordt ook warm.. ook aan de andere kant van de print..

ik heb wel een tijdje een 40mm fan erop gehad maar dat had niet echt veel zin..

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 13:39 schreef Losha het volgende:

[edit]
met andere woorden:
[edit off]
Hey shit man daarom had ik dus gescheurde textures in spellen met mijn ASUS V8200 Geforce 3 DELUXE maar het valt me op dat sinds ik een PCI slot cooler erop heb gezet dat wel weg is.
GPU temps idle normaal 52c maar valt me net op dat ie 58 is idle VAAG... zal eens kijken.
En geheugen is meestal rond de 40c dus wel ok.
Stressed is mijn GPU meestal in de 60c en mijn geheugen 45 ofzo.

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 13:54 schreef FLASHMAN het volgende:

[..]

Hey shit man daarom had ik dus gescheurde textures in spellen met mijn ASUS V8200 Geforce 3 DELUXE maar het valt me op dat sinds ik een PCI slot cooler erop heb gezet dat wel weg is.
GPU temps idle normaal 52c maar valt me net op dat ie 58 is idle VAAG... zal eens kijken.
En geheugen is meestal rond de 40c dus wel ok.
Stressed is mijn GPU meestal in de 60c en mijn geheugen 45 ofzo.
Lelijk zeg nu is mijn GPU temp in één keer 54 c terwijl ik heb bij mijn vorige post ook al 10 min idle had staan VAAG.... :? ah komt wel goed, heb veel ervaring met OCen en temps lekker laag houden enzo ;)

• sKitZo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-07 10:25

sKitZo

:)

godver.... ik ging net ff kijken hoe warm die van mij eigenlijk werd... dus ik me vinden in me kast naar de kaart (ik zag de bovenkant alleen niet)... schrik me de tering... opeens me vinger in een fan :o owjaaaaaa.... khad een nieuwe vidcard |:(

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 13:59 schreef sKitZo het volgende:
godver.... ik ging net ff kijken hoe warm die van mij eigenlijk werd... dus ik me vinden in me kast naar de kaart (ik zag de bovenkant alleen niet)... schrik me de tering... opeens me vinger in een fan :o owjaaaaaa.... khad een nieuwe vidcard |:(
fletsj :D

Verwijderd

blaat, blaat :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.