Toon posts:

game server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
wat is een normale config voor een game server voor bijv UT
Quake 2&3 enz en is het mogelijk om op een pc meer dan 1 game te hosten voor +/- 20 man

advies is zeer welkom

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel 20 man per spel

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 11:36 schreef hoefie het volgende:
wat is een normale config voor een game server voor bijv UT
Quake 2&3 enz en is het mogelijk om op een pc meer dan 1 game te hosten voor +/- 20 man

advies is zeer welkom
vanaf een PIII 5/600 met 256Mb ram, kan je een leuke LAN server creeeren (50 man moet wel passen) (wel aan te raden om linux server versies te gebnruiken, draait minder zwaar = meer mensen kunnen erop)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 11:36 schreef hoefie het volgende:
wat is een normale config voor een game server voor bijv UT Quake 2&3 enz
Een dedicated UT server kun je nogal snel op een PC draaien.
Quake volgens mij ook wel. :o
en is het mogelijk om op een pc meer dan 1 game te hosten voor +/- 20 man
Jah
advies is zeer welkom
Wat moet ik nou adviseren? Gewoon doen. :P

🌞🍃

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 11:38 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Een ditacted server kun je nogal snel op een PC draaien. :o
[..]

Jah
[..]

Wat moet ik nou adviseren? Gewoon doen. :P
ja en nee.. sommige games kunne niet met elkaar draaien.. vaak als je kijkt naar CS en opposing forces...dat wil niet

• kamerplant
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 11:39 schreef Nosfer@tu het volgende:

[..]

ja en nee.. sommige games kunne niet met elkaar draaien.. vaak als je kijkt naar CS en opposing forces...dat wil niet
Maar hij had het over UT en Quake. :P

🌞🍃

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 11:40 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Maar hij had het over UT en Quake. :P
dat kan wel naast elkaar jah

Verwijderd

Topicstarter
ik wou eigelijk iets meer over de benodigde harware weten
is bijv een duron snel genoeg voor een game server en is op bijv een lan van =/- 100 man een 1000 mb netwerkkaart nodig

Verwijderd

Topicstarter
is het ook gewoon mogelijk om windows 2000 pro te draaien ik weet namelijk niets van linux af

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
neem dan mandrake ofzo, das een makkelijke.
windows zuigt echt hard als server

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 11:46 schreef hoefie het volgende:
ik wou eigelijk iets meer over de benodigde harware weten
is bijv een duron snel genoeg voor een game server en is op bijv een lan van =/- 100 man een 1000 mb netwerkkaart nodig
2x 100 mbit is ook zat!

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Op vrijdag 21 juni 2002 11:39 schreef Nosfer@tu het volgende:

[..]

Ja DôôôôôôH Is toch de zelfde engine |:( in neem aan dat de meeste dat wel snappen. :P

• kamerplant
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 11:57 schreef CU2morO het volgende:
neem dan mandrake ofzo, das een makkelijke.
windows zuigt echt hard als server
Maar het KAN ook gewoon op een Windows PC hoor. Het is niet zo dat het niet vooruit is te branden als ie op Windows draaid. ;)
Het is een beetje onzin namelijk om te zeggen dat Linux alleen maar goed is voor servers. :o

🌞🍃

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-01 15:33

Gerco

Professional Newbie

Op vrijdag 21 juni 2002 12:22 schreef Crewlz het volgende:
Ja DôôôôôôH Is toch de zelfde engine |:( in neem aan dat de meeste dat wel snappen. :P
Waarom is dat een probleem... op mijn server draait ook 2x UT, 3x Counterstrike en 1x Jedi Knight..

Gaat prima samen, je moet alleen zorgen dan alle servers een andere poort gebruiken en er is geen enkel probleem.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 12:36 schreef Gerco het volgende:

[..]

Waarom is dat een probleem... op mijn server draait ook 2x UT, 3x Counterstrike en 1x Jedi Knight..

Gaat prima samen, je moet alleen zorgen dan alle servers een andere poort gebruiken en er is geen enkel probleem.
poorten worden dus automatisch ingesteld door de games
als je daar aan gaat zitten kunnen de meeste gamers niet meer eens connecten...

dus gewoon de standaard poorten behouden

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:29
Als het voor een LAN is geen Linux, dat werkt echt niet zijn we achtergekomen, servers zijn niet zichtbaar in lijstje lanservers ed...
Als je aan een lanserver (iig bij linux) een ip of port mee gaat geven dan staat ie al als internet server, je kan wel connecten naar het ip, maar je ziet em gewoon niet in het lijstje lanservers.

Ga je op internet hosten dan kan het weer wel makkelijk, ook kan je dan makkelijk bv CS en HL of OpFor ofzo naast elkaar draaien door ze gewoon een ander ip (als je der meer hebt) of anders een andere post meegeven.

je hebt voor een LANserver ook echt geen Gbit nic nodig maar een gewoon goed 100 Mbit kaartje, 3com ofzo
Pagina: 1