Toon posts:

[RAID] Van "Lite" -> "Full" BIOS MSI KT3 Ultra aru

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI KT3 Ultra aru, maar dat bios is een Lite versie. Ik weet dat het bios van die Promise te hacken is om er een volledige bios van te maken. De search leverde bij mij niets op, maar het kan zijn dat ik op de verkeerde onderwerpen heb gezocht.

Verwijderd

Volgens mij is die "Lite" alleen maar omdat ie op het MB geintegreerd zit, en dat de Promise zelf een "Full" is.
verschil functionaliteit zit er niet in.
Tenzij jij verschil bedoeld van RAID0/1/0+1 en RAID5, en daarvan kan ik mij herinneren dat er ook een paar extra weerstandjes op de kaart erbij moesten.
En om dat soort "gestunt" met je MB uit te gaan halen lijkt mij een beetje te gevaarlijk.
Ik heb er in iedergeval nog nooit van gehoord dat iemand dit met succes voor elkaar heeft gekregen.
Kijk anders een op Tom's hardware page.

Verwijderd

Topicstarter
er blijk gewoon een andere bios te zijn waarmee je inplaats van een lite een full version hebt

Verwijderd

Topicstarter
http://kunibert.50megs.com/favorite_links.html

hier staat een bios met full riad

Verwijderd

Heel mooi, die gehackte bios, heb jij hem al uitgeprobeert? Het is namelijk behoorlijk veel werk...

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb hem al uitgetest maar welke clustersize moet ik nou gebruiken

en ik zie dat het een stuk sneller is eerst haaalde ik bij sisisoft 25000 en nu 30000 maar dat is eigenlijk nog laag maar dat zal wel komen omdat ik 2 verschillende harddisken heb

heb namelijk 1 ibm 40 gig
1 maxtor 30 gig

dus denk da ik nog ff een ibm bij koop
dus gelijk maar ff een oproep of dat iemand nog een imb heeft liggen voor me de prijs komen we wel uit

Verwijderd

Hmmm, ik haal met 1 IBM harde schijf al 30000 in Sandra..
50000 schijnt een haalbare score te zijn met 2 120GXP's (heb ik gelezen).

Vorige week stond die bios er trouwens nog niet.

Verwijderd

Ik zit nu met dat probleem om hem te flashen naar een full verie, maar de bovenstaande link is niet meer werkzaam, iemand een goed alternatief??

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
Verwijderd schreef op 23 June 2002 @ 01:13:
Heel mooi, die gehackte bios, heb jij hem al uitgeprobeert? Het is namelijk behoorlijk veel werk...
veel werk? heb jij nog nooit een bios geflasht? (van je mobo, want de bioses voor die onboard raid chips zit gewoon bij je mobo bios)

• Mister_X
Verwijderd schreef op 24 June 2002 @ 01:07:
Hmmm, ik haal met 1 IBM harde schijf al 30000 in Sandra..
50000 schijnt een haalbare score te zijn met 2 120GXP's (heb ik gelezen).

Vorige week stond die bios er trouwens nog niet.
met me 2maxtors (7200rpm, 2mb cache, allebei 40gb) haalde ik rond de 40000/45000.

• Mister_X
Verwijderd schreef op 21 June 2002 @ 11:37:
Volgens mij is die "Lite" alleen maar omdat ie op het MB geintegreerd zit, en dat de Promise zelf een "Full" is.
verschil functionaliteit zit er niet in.
Tenzij jij verschil bedoeld van RAID0/1/0+1 en RAID5, en daarvan kan ik mij herinneren dat er ook een paar extra weerstandjes op de kaart erbij moesten.
En om dat soort "gestunt" met je MB uit te gaan halen lijkt mij een beetje te gevaarlijk.
Ik heb er in iedergeval nog nooit van gehoord dat iemand dit met succes voor elkaar heeft gekregen.
Kijk anders een op Tom's hardware page.
het verschil tussen de lite en full is dat je met de lite maar 1 stripe set kan maken en met full meerdere sets (raid 0/1 of 0+1 en 5)

Verwijderd

en de clustesizeis bij de lite versie niet te veranderen bij de full wel..

/me spreekt uit ervaring >:)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 28 januari 2003 @ 22:25:
Ik zit nu met dat probleem om hem te flashen naar een full verie, maar de bovenstaande link is niet meer werkzaam, iemand een goed alternatief??
http://www.anycities.com/user/mainboards/msi/msi.html

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(jarig!)
I/O controller verhaal ditte..

PMG > OM :)

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-02 19:00

@r!k

It is I, Leclerq

hoe zet je dit bios erop? er staat alleen een getal als extensie, kan dit gewoon met msi livebios ofzo?

Een hele rij microsoft certificeringen.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

ErikH schreef op 29 januari 2003 @ 17:42:
hoe zet je dit bios erop? er staat alleen een getal als extensie, kan dit gewoon met msi livebios ofzo?
ik denk het wel :?
ik heb zelf een asus a7v333 en heb de bios erop gezet met asusliveupdate.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Mister_X
hey kerel kijk anders hier effe
http://bios.h-page.de/

neem de nieuwste bios uiteraard niet de UDMA versie, dan word je raid een gewone UDMA controller...

enne, als je een award bios hebt kan je hem gewoon flashem met award, of als je ami hebt met ami flash tool, meestal in de trand van : C:\ditismijnflash.exe enhiermijnbiosfile.xxx

wel opstarten met een boot flop of boot cdrom, zo kaal mogelijk!
Pagina: 1