Toon posts:

Omdraaien hdd kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de twee apparaten die ik op deze ultra ata kabel aan wilde sluiten ver uit elkaar lagen dacht ik slim te zijn om de kabel om te draaien. Dan heb je eerst een klein stuk tot de middelste connector en daarna een langer stuk. De blauwe connector zat nu dus niet in mijn mobo, maar in mijn dvd speler. Bij het opstarten was hij traag en herkende hij beide devices niet. Als ik de dvd speler eraf haal herkent hij de hd wel. Ik denk nu dus dat ik zo'n kabel niet om kan draaien, tenzij er natuurlijk een tweaker is die het tegendeel beweert.

Weet iemand of er ultra ata kabels bestaan die beginnen met een korter stuk en eindigen met ene langer stuk? Iets van 30 / 60? De meeste zijn namelijk iets van 50 / 20.

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 09:10
Je moet wel op je devices master en slave instellen.
Als je devices allebij op master of slave staan herkent je pc ze niet en kan hij traag worden.
achterop je device zit een jumper en daarmee kan je hem op master/ slave of cable select zetten.
beste configuratie is dvd op slave en harddisk op master

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, dat snap ik. Het gaat mij alleen om het omdraaien van de kabel. Verder werkt de shit wel.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:49
Gaat niet werken hor als je die blauwe connector niet in je mobo duwt.. Ik zou als ik jou was gerounde kabels kopen, zijn meestal redelijk lang, en je airflow word ook nog is beter..

[edit]Lengtje van 45cm, 60cm, en 90cm.. :) Dus moet lukken

[topic=528053]

Afbeeldingslocatie: http://www.highgreen.nl/images/products/various_prod_IDEcable_full.jpg

| I've got permission to color outside the lines |

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:46
Meestal (eigenlijk altijd ;)) kun je de 80 adr. kabels NIET omdraaien. De blauwe connector moet op het moederboard zitten.

Waarom sluit je je DVD speler niet aan op de andere IDE poort?

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

• BenJoep
Op vrijdag 21 juni 2002 11:35 schreef BigEagle het volgende:
Meestal (eigenlijk altijd ;)) kun je de 80 adr. kabels NIET omdraaien. De blauwe connector moet op het moederboard zitten.

Waarom sluit je je DVD speler niet aan op de andere IDE poort?
Ata 100 kabel heeft meestal een gaatje, en daarom kan je die dus never nooit niet omdraaien.. ata 66 kan als het goed is wel netzoals ata33.. Ata 100/133 gaat je dus niet lukken met omdraaien.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik bedoel niet op die manier omdraaien, maar de kabel in z'n geheel omdraaien. :D Niet de blauwe connector op het mobo, maar degene aan de andere kant van de kabel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu (omdat die 1e kabel het dus niet red) mijn writer en dvd speler aan 1 kabel hangen (secundary IDE) en mijn hd hangt in zijn uppie aan de primary IDE. Die dvd speler kan dus wel aan een andere kabel, maar ik heb hem liever niet samen met een andere cd speler aan een kabel ivm 'on the fly' kopieren.

• BenJoep
Op vrijdag 21 juni 2002 12:56 schreef spikelee het volgende:
Nee, ik bedoel niet op die manier omdraaien, maar de kabel in z'n geheel omdraaien. :D Niet de blauwe connector op het mobo, maar degene aan de andere kant van de kabel.
Dat bedoel ik ook ;).. Volgens mij heb ik niet anders beweert ;).. Ik bedoel met gaatje een gaatje in de kabel zelf, en niet het gaatje op je mobo ;)..
Op vrijdag 21 juni 2002 12:59 schreef spikelee het volgende:
Ik heb nu (omdat die 1e kabel het dus niet red) mijn writer en dvd speler aan 1 kabel hangen (secundary IDE) en mijn hd hangt in zijn uppie aan de primary IDE. Die dvd speler kan dus wel aan een andere kabel, maar ik heb hem liever niet samen met een andere cd speler aan een kabel ivm 'on the fly' kopieren.
Zet die dvd-speler op master en cd-writer op slave.. En je hebt geen probs..

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 13:07 schreef Joep het volgende:
Dat bedoel ik ook ;).. Volgens mij heb ik niet anders beweert ;).. Ik bedoel met gaatje een gaatje in de kabel zelf, en niet het gaatje op je mobo ;)..
Je bedoelt dan dus een anti-gaatje. Want volgens mij zit een connector vol met gaatjes, behalve 1.

• BenJoep
Op vrijdag 21 juni 2002 14:08 schreef spikelee het volgende:

[..]

Je bedoelt dan dus een anti-gaatje. Want volgens mij zit een connector vol met gaatjes, behalve 1.
Lees in de kabel zelf.. tegenwoordig de dag zitten ze er niet meer in, maar het geeft wel aan dat je ze niet om kan draaien..

de kabel bestaat uit 80 aderen, 1 ervan was in de oude ata100 kabels onderbroken, en dus zat er een gaatje in die kabel.. :) Tegenwoordig is die gewoon dicht gemaakt, maar die kabel zal wel onderbroken blijven, aangezien ze niet ineens van die standaard af zullen wijken.. :)

[edit] zat nog aan 40 te denken van de ata 66 kabels ;) Ff verandert.. :)

Pagina: 1