Faxmaker for Exchange message routing.

Pagina: 1
Acties:

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Ik wil hier op me werk Faxmaker for Exchange 9 gaan installeren. Deze werkt met Active Directory en Exchange 2000.

We gebruiken hier echter Exchange 5.5, maar ik wil wel graag de extra functionaliteit die versie 9 biedt (zoals integratie met AD + geen client software nodig).

Opwaarderen is geen optie aangezien we erg veel cross-linked mailboxen gebruiken + dat alles nu goed werkt, dus waarom upgraden als het niet echt nodig is...

Mijn idee was nu om een aparte Exchange 2000 server te installeren en de winfax berichten via onze 5.5 server naar de Exchange 2000 te laten routeren vanaf waar ze gefaxt worden. Wie heeft er ervaring met Winfax for Exchange en kan mij vertellen of dit gaat werken?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Als je geen AD draait, is het onmogelijk om ex2k te draaien, omdat die dingen 100% afhankelijk zijn vak elkaar. Ik vreeds toch echt dat je dan naar een windows 2000 domain moet.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03-2025
Alles draait op w2k (ook AD), we gebruiken echter exchange 5.5

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:35

Arno

PF5A

Op zaterdag 22 juni 2002 15:00 schreef Flyduck het volgende:
Alles draait op w2k (ook AD), we gebruiken echter exchange 5.5
Dan kun je beter je ex5 server migreren naar ex2k. Dan heb je gelijk alle functionaliteit die de AD aan exchange kan leveren

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson