Ik ben benieuwd naar ervaringen van internet gebruikers via de kabel van Betuwenet in Huissen. Met name de downloadsnelheden. (kByte/sec) Of weet iemand een site die deze snelheid bij houd zoals de upc serversite?
Nou ik zal je mijn ervaringen wel even vertellen, alleen ik heb nu geen tijd, jaja er komt een heel verhaal aan 
vanmiddag zal ik effe posten...
vanmiddag zal ik effe posten...
Oude computerspullen bewaren is cool, alleen waarom?!
Nou ben eindelijk klaar en kan ik even lekker vertellen welke ervaringen ik met betuwenet heb 
Ik kreeg internet via de kabel vanaf eind mei 2001... Vanaf toen waren er al HEEL veel problemen en ik had vaak geen of heel traag internet. Dit accepteerde ik toen nog wel en ik betaalde toen nog 59 gulden per maand (dat pakket met die limiet van 1500 MB download). Ik ben al vrij snel overgeschakeld naar het "heavy" pakket dat 89 gulden per maand kostte. Naar mijn idee had ik beter gewoon het "light" pakket kunnen behouden
want een vriend van mij overschrijdt de downloadlimiet fors (elke maand) en hij heeft nog niets ontvangen van een waarschuwing of wat...
Tijdens de eerste periode van mijn aansluiting heb ik vaak moeten bellen met de helpdesk, waar je soms helemaal niet doorheen kwam (omdat ze maar 1 of 2 lijn(en) beschikbaar hebben naar mijn id
). Ik heb in die periode dus heel veel contact gehad en ik was ook goed op de hoogte wat er allemaal gaande was in het bedrijf "Betuwenet". Ze kampte nog met problemen en ze hadden niet alles in de hand -> oftewel het was allemaal errug amateuristisch.
Toen brak de maand Januari(2002) aan en ik had de hele maand praktisch geen internet, ik heb toen zelfs weer mijn 36k6-modem in mijn pc gedaan om zo toch te kunnen internetten.
Ik heb ze toen meerdere malen gebeld en ik heb ze nog veel geholpen met allerlei tests. Ik heb toen voor het eerst besloten (na ongeveer 6 maanden gekloot met internet) om een maand niet te betalen... Kheb nog gebeld en gezeg dat ik niet ging betalen en hoe ik dat moest melden enzo...-> dus errug vriendelijk naar mijn mening, kheb ze toen een mail gestuurd met daarin de rede van het niet betalen.... ik heb die maand ook het geld van mijn rekening terug laten boeken (automatische incasso) en ik had geen verdere reacties van betuwenet ontvangen over evt. excuses of onenigheid over het niet betalen van de kosten.... Toen eind Februari maarliefst 2 keer de kosten werden afgeschreven heb ik Betuwenet weer gebeld en heb ze even verteld wat en hoe en waarom... Ze werden op een of andere manier boos (terwijl ze het ALLANG!!
hadden kunnen weten ivm de gestuurde mail) en zeiden dat het niet zomaar kon om geld niet te betalen... ik heb toen ook gezegd dat het ook niet kon om diensten die vast staan, niet te leveren... het was dus gewoon mijn goedrecht om niet te betalen (en daar zijn er meer mee eens die ook kabel hebben in Huissen en omgeving). Het telefoongesprek werd beeindigd met een grote ruzie en men zei dat het dan maar toch niet betaald hoefde te worden(om van het gezeik af te zijn) en dat er de volgende keer een incassoburo op mijn stoep zou staan!!!

Sindsdien heb ik nooit meer met de helpdesk gebeld en ik heb eigenlijk vanaf Maart(2002) goed internet gehad... nouja goed... er is een upload beschikbaar van 64 Kbits -> is 8KB/sec(maar dat red je nooit!) en de downloadsnelheid is maximaal MAAR!!! 30 KB/sec
Dit omdat ze een limiet ingesteld hebben op je snelheid!!!
SUPERIRRI!
Dit zijn dus mijn ervaringen met Betuwenet, ik hoop dat je hier genoeg aan hebt... misschien zijn er nog wel meer tweakers die ook kabel via betuwenet hebben misschien wel leuk/makkelijk/handig om te weten wat hun mening is over betuwenet!
Ik kreeg internet via de kabel vanaf eind mei 2001... Vanaf toen waren er al HEEL veel problemen en ik had vaak geen of heel traag internet. Dit accepteerde ik toen nog wel en ik betaalde toen nog 59 gulden per maand (dat pakket met die limiet van 1500 MB download). Ik ben al vrij snel overgeschakeld naar het "heavy" pakket dat 89 gulden per maand kostte. Naar mijn idee had ik beter gewoon het "light" pakket kunnen behouden
Tijdens de eerste periode van mijn aansluiting heb ik vaak moeten bellen met de helpdesk, waar je soms helemaal niet doorheen kwam (omdat ze maar 1 of 2 lijn(en) beschikbaar hebben naar mijn id
Toen brak de maand Januari(2002) aan en ik had de hele maand praktisch geen internet, ik heb toen zelfs weer mijn 36k6-modem in mijn pc gedaan om zo toch te kunnen internetten.
Sindsdien heb ik nooit meer met de helpdesk gebeld en ik heb eigenlijk vanaf Maart(2002) goed internet gehad... nouja goed... er is een upload beschikbaar van 64 Kbits -> is 8KB/sec(maar dat red je nooit!) en de downloadsnelheid is maximaal MAAR!!! 30 KB/sec
Dit zijn dus mijn ervaringen met Betuwenet, ik hoop dat je hier genoeg aan hebt... misschien zijn er nog wel meer tweakers die ook kabel via betuwenet hebben misschien wel leuk/makkelijk/handig om te weten wat hun mening is over betuwenet!
Verwijderd
ik zelf weet uit zeeer betrouwbare bron dat betuwenet niks voorstelt! zijn stel amateurs das niet zo erg maar ze snappen er niks van! ook de helpdesk is zeer fake en onbekwaam!
Ja pecies, je slaat de spijker op de kop!
Er is zeker nix anders beschikbaar? Want anders neem je toch ADSL ofzo?
Nou het is zo dat er eerst internet via de kabel kwam... de aansluitkosten waren toen 300 piek en daar kwam 100 piek bij voor de borg.... dat hebben we toen gedaan.... in januari 2002 ofzo hoorde we pas dat er ook ADSL beschikbaar werd in Huissen.... maarja de pikken bij Betuwenet hebben dus zo aangepakt dat je contract een jaar duurt!Op maandag 24 juni 2002 09:23 schreef FreakNL het volgende:
Er is zeker nix anders beschikbaar? Want anders neem je toch ADSL ofzo?
Vandaar dus nog steeds kabel
Pagina: 1