A3d in Half-Life met een Seismic Edge? HOE!?

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 00:26

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik probeer A3D aan de gang te krijgen met Half-Life/counterstrike, maar als ik s_enable_a3d inklop in de console dan krijg ik een failed om mn oren :'(

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

Specs? Driverversies? OS?

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:43
je moets toch een of ander filetje verwijderen ?
a3d. nog wat :?

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Welk OS Pier?! WinXP/2K ondersteunen nl geen A3D! Zal dan dus niet gaan lukken....

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 19:58
Win2k en WinXP ondersteunen dat (met "dat" bedoel ik minimaal a3d 2.0, want dat moet HL hebben, niet 1.0) alleen als je een soundcarddriver hebt die voor die OSen bedoeld is, wat niet waarschijnlijk is aangezien de kaarten die A3d 2.0 ondersteunen allemaal niet meer gemaakt worden (en dus ook geen drivers) en er geen algemene 2k/XP a3d 2.0 drivers zijn.

Als je echter win98 of winMe hebt, dan kun je van www.vortexofsound.com een algemene a3d 2.0 driver downloaden. Deze installeren en dan moet je alleen nog in je HL-dir het bestand a3dapi.dll verwijderen of hernoemen.

Dan werkt het (als het goed is)

Verwijderd

s_enable_a3d kan ook niet met een a3d 1.0 kaart. Dat is een a3d 2.0 command. Bij jou zal het blijven bij a3d aanvinken in het sound menu.

• Stefke
Op vrijdag 21 juni 2002 15:47 schreef Der_General het volgende:
s_enable_a3d kan ook niet met een a3d 1.0 kaart. Dat is een a3d 2.0 command. Bij jou zal het blijven bij a3d aanvinken in het sound menu.
En zelfs dan werkt het NIET, want HL werkt ALLEEN met a3d 2.0!

Verwijderd

Wat ik zeg is dat met s_enable_a3d je features probeert te starten die niet door een a3d 1.0 kaart ondersteunt worden.

Maar a3d aanvinken kan WEL met een a3d 1.0 kaart en je hebt dan zeker wel een verbetering t.o.v. geen a3d of EAX.

• Stefke
Op vrijdag 21 juni 2002 16:19 schreef Der_General het volgende:
Wat ik zeg is dat met s_enable_a3d je features probeert te starten die niet door een a3d 1.0 kaart ondersteunt worden.

Maar a3d aanvinken kan WEL met een a3d 1.0 kaart en je hebt dan zeker wel een verbetering t.o.v. geen a3d of EAX.
Nou, volgens mij krijg je dan alleen maar geluidsprobs. Er is GEEN a3d onder HL als het níet 2.0 is, zo simpel is dat. Zoek het maar na

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:14
Op vrijdag 21 juni 2002 09:55 schreef The_PyroPath het volgende:
Ik probeer A3D aan de gang te krijgen met Half-Life/counterstrike, maar als ik s_enable_a3d inklop in de console dan krijg ik een failed om mn oren :'(
Je mag ook wel een keer reageren hoor :D

Er is maar 1 manier om goed a3d sound te krijgen, en dat is een Aureal 8830 chip. Dan gaat alles hardwarematig.

btw. Voor meer info moet je de CS clan rG :r ff vragen.

Verwijderd

Sja, om nou weer te gaan opsommen wat WEL en wat NIET kan met a3d in hl/cs heeft niet echt veel nut, is al zo vaak besproken hier. Dit is makkelijk te vinden met de search.

Verwijderd

Klopt hoor !

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 00:26

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
Ik heb het toch nog toe niet aan de gang gekregen in 98SE op die Philips kaart, wat ik me heb laten vertellen is dat deze kaart echt niets boven 1.0 ondersteunt, terwijl mn X-Fire 1024 er gewoon zo doorheen fietste(officieel ook maar 1.0). raar maar waar.

Dus heb ik speciaal voor Counter-Strike mn X-Fire weer terug gehangen en met precies dezelfde install heb ik nu wel a3D sound, vaag maar waar.

BTW ik heb A3D wel aangekregen op die Philips maar het geluid klopte gewoon niet, als je liep hoorde je 1 stap en daarna heel heel heel zacht de andere stappen, en zo geld dat voor alle geluiden. dus heb ik het maar opgegeven en mn oude kaart er speciaal voor CS weer ingeknikkerd. Dat ik niet reageerde was omdat ik het op 3Dsoundsurge had geprobeerd ook zonder succes, toen niet meer aan terug gedacht dat ik hier ook een topic had lopen.

Einde oevening, het werkt gewoon niet, in andere games wel, maar in CS niet...

Breek je nek voorzichtig

Pagina: 1