potato -> woody = apache niet geupdate

Pagina: 1
Acties:

• Trax_Digitizer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 10:40

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Ik wilde eigenlijk apache effe updaten om die nieuwe Exploit eruit te krijgen, dus ik dacht, dan ga ik meteen naar woody. Maar nu is mijn apache nog niet geupdate...iemand enig idee hoe dit kan?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:58
Misschien omdat 1.3.26-1 vandaag pas in unstable is gekomen en eerst nog getest moet worden?

BTW: controleer ff of ie niet on-hold is gezet, gewoon ff "apt-get install apache-common" en dan kijken of ie troep verandert.

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Nee hij veranderd niks, het zal wel effe duren voordat ie erin zit. Ik was inderdaad vrij snel.

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Wat ik trouwens ook raar vind is dat ik versie:
Server version: Apache/1.3.24 (Unix) Debian GNU/Linux
heb.

Potato zou toch minimaal 1.3.9 moeten hebben?

Verwijderd

Allereerst, de exploit is voor zover ik weet alleen echt vulnerable op 64 bit architecturen, dus dat valt nog wel mee, aangezien jij vast geen 64 bits processor hebt draaien ;)

En hij zit in de security mirror van stable, zie:
http://www.debian.org/security/2002/dsa-131

Dus als je op potato was blijven draaien had je gewoon 1.3.9-14.1 gekregen als je security.debian.org etc etc in je sources.list had staan.

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Hij is niet alleen vurnerable voor 64 bit systemen, ook voor 32!!! vandaar.
Het is gewoon effe wachten op de patch voor woody

Verwijderd

De patch is er wel, ik kreeg gisteren de link door waar de experimentele pakketten stonden, kan hem alleen niet meer vinden in de history...
Ik zal nog ff zoeken, dan post ik hem wel

gevonden: http://satie.debian.org/~willy/

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op vrijdag 21 juni 2002 10:11 schreef Trax_Digitizer het volgende:
Wat ik trouwens ook raar vind is dat ik versie:
Server version: Apache/1.3.24 (Unix) Debian GNU/Linux
heb.

Potato zou toch minimaal 1.3.9 moeten hebben?
eehh... 1.3.24 is nieuwer 1.3.9.... (9, 10, 11, 12, .. 24)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 11:53 schreef Creepy het volgende:

[..]

Ja, maar potato is stable, dwz dat er alleen bugfixes gedaan worden, en dus geen nieuwe versies in gestopt worden.
Potato is uitgekomen met 1.3.9, en die was dus nu aan release 14.1 toe voor die bugfix.
Woody heeft 1.3.24, en sid 1.3.26. Woody is nu frozen, dus die zal verder altijd 1.3.24 hebben, waarbij alleen nieuwe releases worden vrijgegeven voor bugfixes. En in de nieuwe testing zal vast nog wel apache 2.0 komen :) (wishful thinking ;))

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Hmm inderdaad beetje wazig van me :? Ik bedoelde iets anders, maar als ik daarover nadenk, klopt dat ook niet |:(

edit:

En euhm, Hieronymus, is het dan niet zo dat er op sneller termijn toch een nieuwe versie uitkomt voor woody, we hebben het toch over een bug

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 12:13 schreef Trax_Digitizer het volgende:

[..]
edit:

En euhm, Hieronymus, is het dan niet zo dat er op sneller termijn toch een nieuwe versie uitkomt voor woody, we hebben het toch over een bug
Nope, komt een bugfix. Das vrij normaal. Je kunt namelijk door een nieuwe versie te introduceren ook nieuwe bugs introduceren. Dus het enige wat ze zullen doen is een bugfix maken van de huidige versie, en die wordt nu nog in de gewone mirrors verspreid. Later zullen die bugfixes via de security.debian.org mirror gaan lopen, of op een andere manier verspreid worden, ze waren geloof ik bezig met een nieuw systeem, daarom laat woody even op zich wachten...

Maar in principe zullen ze zodra een release frozen is, geen nieuwe versies meer introduceren, alleen nog bugfixes.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op vrijdag 21 juni 2002 12:00 schreef Hieronymus het volgende:

[..]

Ja, maar potato is stable, dwz dat er alleen bugfixes gedaan worden, en dus geen nieuwe versies in gestopt worden.
Potato is uitgekomen met 1.3.9, en die was dus nu aan release 14.1 toe voor die bugfix.
Woody heeft 1.3.24, en sid 1.3.26. Woody is nu frozen, dus die zal verder altijd 1.3.24 hebben, waarbij alleen nieuwe releases worden vrijgegeven voor bugfixes. En in de nieuwe testing zal vast nog wel apache 2.0 komen :) (wishful thinking ;))
Ik had het puur over de redenering van Trax_Digitizer, meer niet :)

Zelf draai ik Sid op m'n desktop en Woody op m'n server..

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 12:59 schreef Creepy het volgende:

[..]

Ik had het puur over de redenering van Trax_Digitizer, meer niet :)

Zelf draai ik Sid op m'n desktop en Woody op m'n server..
Maar zijn redenatie klopt ook gedeeltelijk wel :) Potato draait minimaal 1.3.9... ;) Zelfs precies die versie, en dat zal nooit veranderen, alleen de context waarin de stelling stond gaf er een raar beeld aan...

• Trax_Digitizer

Trax_Digitizer

are we there yet?

Topicstarter
Tja, de context. Ach ja wat kan ik zeggen => zo gaat dat :7

Maar goed, het is dus effe wachten totdat het systeem werkt en totdat die bugfix eraan komt.

Verwijderd

Moet je de Sid versie gebruiken. Nogal lame van het Debian team ja...
Pagina: 1