Toon posts:

Geen stroom meer?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren een beetje vaag probleem gehad:
Mijn PC werkte prima, maar om hem een beetje met de tijd mee te laten gaan was ik mijn TNT2 Ultra gaan vervangen met een GeForce 2 GTS. So far so good; ik wissel de kaartjes, sluit alles weer aan, en start de PC.
Na ongeveer 4 seconden opstarttijd, gaat mijn screen "uit" en blijft mijn PC hangen.
Ik wilde mijn pc met de powerknop resetten, maar dit lukte niet. Dit kwam omdat mijn powerknop de "schakelaar" niet activeerde. Dit probleem heb ik wel vaker gehad, en dan moet ik in de kast even wat wiebelen en prutsen met een stekkertje. Ik heb toen (misschien heel erg dom :) ) de stroomstekker achterin mijn pc losgetrokken. De knop/schakelaar gefixed, kabel opnieuw erin en ik wilde opstarten; helaas. Er gebeurt nu totaal niets meer; ik kan niet opstarten want het lijkt dat ik gewoon geen stroom krijg.
Nu heb ik 0 verstand van elektronica, dus misschien dat iemand me hier kan helpen?
Heb de stroomkabel al vervangen en gechecked of alles op het moederbord goed is aangesloten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

moet je even alles loskoppelen van je systeem en vervolgens 10 seconden ofzo je powerbutton ingedrukt houden.
dan zou het systeem weer moeten booten. (mogelijk restspanning op mobo ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
thx, ga het meteen proberen, laat het zo wel weten :)

Verwijderd

kijk effe of je nieuwe videokaart goed in je agp (of pci) slot zit. Als dit niet het geval is start je pc niet op of blijft hangen.

Kijk ook effe als je pc start of er fan's gaan draaien, zo nee dan doet je voeding het niet.
reden:
  • aan/uit schakelaar maakt geen contact meer
  • voeding krijgt geen stroom(niet aangesloten op lichtnet)
  • kortstluiting geweest (zekering stuk van je voeding
/me kan het moeilijk zien hier vandaan

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 08:40 schreef kaasie het volgende:
kijk effe of je nieuwe videokaart goed in je agp (of pci) slot zit. Als dit niet het geval is start je pc niet op of blijft hangen.

Kijk ook effe als je pc start of er fan's gaan draaien, zo nee dan doet je voeding het niet.
reden:
  • aan/uit schakelaar maakt geen contact meer
  • voeding krijgt geen stroom(niet aangesloten op lichtnet)
  • kortstluiting geweest (zekering stuk van je voeding
/me kan het moeilijk zien hier vandaan
Het ontkoppelen werkte helaas niet.

De 3 opties kunnen allemaal best weleens kloppen;
-mijn aan/uit schakelaar is een teer geval, dus wie weet? Straks gaat een collega kijken of dat nog werkt geloof ik.

-Hij is wel aangesloten, dus optie 2 kunnen we afstrepen.

-Kortsluiting; kan dat gebeuren dmv de stekker eruit trekken? Anders wordt het een nieuwe voeding denk ik.

Net geprobeerd om het kabeltje van de resetsw op de aansluiting op het mobo van de powersw aan te sluiten (kijken of hij dus met de resetswitch op kan starten) maar ook niets.

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 08:52 schreef Jaxe het volgende:

[..]

Het ontkoppelen werkte helaas niet.

De 3 opties kunnen allemaal best weleens kloppen;
-mijn aan/uit schakelaar is een teer geval, dus wie weet? Straks gaat een collega kijken of dat nog werkt geloof ik.

-Hij is wel aangesloten, dus optie 2 kunnen we afstrepen.

-Kortsluiting; kan dat gebeuren dmv de stekker eruit trekken? Anders wordt het een nieuwe voeding denk ik.

Net geprobeerd om het kabeltje van de resetsw op de aansluiting op het mobo van de powersw aan te sluiten (kijken of hij dus met de resetswitch op kan starten) maar ook niets.
voeding hoef je na kortsluiting niet weg te gooien, vaak alleen effe nieuwe zekering er in. Dit komt niet door je stekker hoor die je uit het stopcontact trekt, waarschijnlijk komt het door verkeerd aansluiten van je videokaart. Zit waarschijnlijk niet helemaal/niet goed in je agp slot.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik zou toch zweren dat ie er goed in zat, maar wie weet dat dat het was. Straks komt er iemand die er wel een zekering in kan zetten, of whatever.
Veel meer kan ik op het moment niet meer bedenken.
Is er trouwens een kans dat er nu meer zaken kapot zijn gegaan? Videokaart / proc / :?

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 09:02 schreef Jaxe het volgende:
Hmm, ik zou toch zweren dat ie er goed in zat, maar wie weet dat dat het was. Straks komt er iemand die er wel een zekering in kan zetten, of whatever.
Veel meer kan ik op het moment niet meer bedenken.
Is er trouwens een kans dat er nu meer zaken kapot zijn gegaan? Videokaart / proc / :?
nee dat valt wel mee denk. Ik heb het ook weleens met me gf2 kaartje gehad. Was niet diep genoeg in me agp slot gedrukt, dus starte de pc ook niet op. (hij piepte toen 3x bij het opstarten)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 09:08 schreef kaasie het volgende:

[..]

nee dat valt wel mee denk. Ik heb het ook weleens met me gf2 kaartje gehad. Was niet diep genoeg in me agp slot gedrukt, dus starte de pc ook niet op. (hij piepte toen 3x bij het opstarten)
Ja die ken ik ook ja, die piep-fouten :)
Blij dat iig waarschijnlijk verder niks beschadigd is. Nu maar even wachten op die collega, zal straks even posten als ik meer weet.
Alvast bedankt voor de hulp :)

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat het de voeding is, want ook van systeembeheer krijg ik dat antwoord. Ze hadden echter geen meetapparatuur.
Ik denk dat ik dus maar een nieuwe kast/voeding koop en HOOP dat dan niet hetzelfde gebeurt.
Systeembeheerder zei ook dat de voeding licht verbrand rook. Of dit enkel warmte is, of echt verbrand weet ik niet.
Ik hoop dus maar gewoon dat alles werkt op het moment dat ik alles in een nieuwe kast prop.

Verwijderd

Probeer USB-brackets los te koppelen van je moederboard, en kijk daarnaast of dat schakelaartje op je voeding niet op 0 staat (heb ik ook weleens gehad |:( ).
Pagina: 1