USB draadloos

Pagina: 1
Acties:

• Djeen
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Hallo,

is het mogelijk om usb draadloos te maken ?door bvb een 5volt voeding en dn nog een toestel dat de signalen verzend ofzo ?

Verwijderd

Dat lijkt mij onmogelijk, ik denk dat je hiervoor eens goed op Google moet zoeken :? (maar dat heb je al gedaan denk ik?)

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

DarkSide

theres no place like ::1

Spanning door de lucht???

Denkt het niet.

Wel kan je een ontvanger aansluiten op USB en dat voeden.
Zoals bv een draadloze muis.
Maar als jij bv je scanner,die tevens gevoedt wordt door de usb kabel, draadloos wilt maken. Heb je een probleem.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 08:13 schreef Djeen het volgende:
Hallo,

is het mogelijk om usb draadloos te maken ?door bvb een 5volt voeding en dn nog een toestel dat de signalen verzend ofzo ?
ja dat moet mogelijk zijn.

pc=>usb-kabel=>zender/ontvanger..........zender/ontvanger=>usb-kabel=>apparaat

Denk wel dat je misschien problemen gaat krijgen door de vertraging. Het is ook denk een hele klus om precies de goede signalen zonder vervorming door te geven. Maar in theorie zou het wel mogelijk zijn denk... Maar denk vrij moeilijk om te realiseren.

/me zou het te moeilijk vinden

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 08:22 schreef kaasie het volgende:

[..]

ja dat moet mogelijk zijn.

pc=>usb-kabel=>zender/ontvanger..........zender/ontvanger=>usb-kabel=>apparaat

Denk wel dat je misschien problemen gaat krijgen door de vertraging. Het is ook denk een hele klus om precies de goede signalen zonder vervorming door te geven. Maar in theorie zou het wel mogelijk zijn denk... Maar denk vrij moeilijk om te realiseren.

/me zou het te moeilijk vinden
Grundig heeft het met loudspeakers gedaan. Draadloos mbt ontvangst van signaal van de audiocomponenten. De speakers moeten wel gevoed worden. Misschien kan je dit idee aanpassen.

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 08:23

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ja, het bestaat zelfs al... doe maar eens kijken bij google.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 08:24 schreef Gregole het volgende:

[..]

Grundig heeft het met loudspeakers gedaan. Draadloos mbt ontvangst van signaal van de audiocomponenten. De speakers moeten wel gevoed worden. Misschien kan je dit idee aanpassen.
ja okey, maar dan is er sprake van een zender====>ontvanger
Dat is makkelijk, maar er is hier sprake van 2 richting verkeer. (dus 2x zender/ontvanger)

Afbeeldingslocatie: http://www.dlink.com/products/wireless/dwl120/dwl120Main.jpg

jeps ik zie het, maar of je het zelf kan maken??? moeilijk denk

• Djeen
sjah,het zou leuk zijn voor een webcam ofzo ,maar met die voeding bedoelde ik ,dat er een voeding aan de webcam hangt,en dan met een zender naar de pc.

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 08:44 schreef Djeen het volgende:
sjah,het zou leuk zijn voor een webcam ofzo ,maar met die voeding bedoelde ik ,dat er een voeding aan de webcam hangt,en dan met een zender naar de pc.
je hebt gewoon een zender/ontvanger+voeding nodig natuurlijk
(maar goed die maak je dan in je zender/ontvanger)

Ook een webcam heeft 2 richtingsverkeer

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Draadloze USB webcam is er al dus (een tijdje 13 dec. 1999)

Bron: http://www.pcworld.com/news/article/0,aid,14300,00.asp
Smile, You're on Wireless Webcam

XRay Vision kit can capture stills from up to 100 feet away and send them to the Net.

Stan Miastkowski, special to PC World
Monday, December 13, 1999
It may not see through walls, but X10's new XRay Vision video camera kit has pretty good long-range vision. The kit allows you to automatically capture video images (and accompanying sound) up to 100 feet away from your PC, and to view the content remotely via the Internet.

Available immediately, the kit sells for $199.99.

XRay Vision uses X10's CMOS XCam Anywhere, a standard NTSC video indoor/outdoor miniature color camera, with a built-in microphone connected by a 12-foot cable to a wireless 2.4-GHz transmitter. Meanwhile, an external receiver connects to your PC via a USB port. (Both transmitter and receiver need AC power.)

The XRay Vision kit includes software for photo capture and for remote viewing of the camera images over the Internet. The basics allow you to attach captured images to e-mail or upload them to a Web site. You can also select the interval of the camera's image captures (from every few seconds to every few hours), as well as save a local database of images.

X10 is also touting the security aspects of the XRay Vision. The software allows the camera to send an e-mail message when it detects motion in a certain area, such as a supposedly vacant home or office. You can then access the camera images via a remote Internet connection to see if it's your dog or an intruder who triggered the camera.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 08:32 schreef MRic3 het volgende:
Ja, het bestaat zelfs al... doe maar eens kijken bij google.
Als je alleen maar dom 'UTFS' kan roepen, doe dan niks. Die resultaten die Google geeft zijn bijna allemaal USB 802.11b adapters |:(

• MRic3

MRic3

Of praat ik weer poep?

Op vrijdag 21 juni 2002 10:23 schreef Bigs het volgende:

[..]

Als je alleen maar dom 'UTFS' kan roepen, doe dan niks. Die resultaten die Google geeft zijn bijna allemaal USB 802.11b adapters |:(
Ej sufkut, als je niks anders te blaten hebt..... Je mag hier dan al een tijd rondhangen maar lees de draad voordat je blaat. OK die links waren niet helemaal de bedoeling, ikke niet goed gelezen/gekeken maar..

Djeen begint met draadloos USB... die google link die ik geef gaat allemaal over draadloos USB netwerk. Daarna komt ie met de opmerking draadloos webcam met USB geef ik hem weer een link en jij zit hier te zeiken dat ik niet help..

www.zalikeenslekkerinjebekschijten.nu

Verwijderd

check je mail MRic3

• Djeen
is het mogelijk da zelf te maken ?

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 14:37

MaDLiVe

.-Observer-.

Op vrijdag 21 juni 2002 19:09 schreef Djeen het volgende:
is het mogelijk da zelf te maken ?
Ik weet niet in hoeverre jij tijd/zin hebt om het te gaan leren maar alles is in principe zelf te maken als je over de juiste combinaties kennis/geld/materiaal bezit.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Pagina: 1