Welke hoofdtelefoon?

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:57
Ik wil een hoofdtelefoon hebben, evt draadloos voor max 350 piek.
Ik dacht zelf aan een Sennheiser of AKG.
Hij moet volledig om je oren zitten.
Welke moet ik nemen?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Sennheiser HD-565 Ovation
300 piek bij de meeste audiozaken
Heb em zelf ook, klinkt voor z'n prijs heel redelijk... Oke, het is geen Jecklin Float electrostaat... maar voor trance enz. kan het er super mee door

Verwijderd

Sennheiser, Absoluut!

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 17:43
Als DJ kan ik je Sennheizer aanraden, of JBL, maar JBL is meer voor speakers.. en tja.. ga anders gewoon luisteren in de winkel en neem een goeie trance/dance/whatever mee
heb ik ook gedaan, heb er nu wel 1tje van 600 piek, maar een geluidje!! gewoonweg TOP

Weppel

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Wij hebben thuis een Sennheiser HD 480 (Ik) en een Beyerdynamic (Mijn pa). De Beyerdynamic klinkt beter! Geweldige dynamiek. Sennheiser ook prima trouwens!

Beyerdynamic: 150 piek
Sennheiser : 120 destijds

Verwijderd

Mjah, duurder ook zeker

Kijk ik ozu t lekker makkelijk houden als je met professioneel spul aan de gang gaat. Met Sennheiser zit je eigulluk gewoon altijd goed. Ook als't gaat om microfoons. en anders gewoon een goeie winkel binnenstappen en ze uit gaan testen (kan vast wel), maar alsi k het echt niet zo weten zou ik voor Sennheiser gaan, want dan heb ik eigenlijk al een soort van garantie voor kwaliteit..

Verwijderd

Dat vind ik niet. Ik heb luidsprekers gehoord van 8-9000 gulden per stuk (Tannoy Definition D900) en nog hoger (Prestige Westminster). Dat zijn kasten van 20,000 per stuk, dus die zullen wel van een goede kwaliteit zijn ;) Toch vind ik ze niet mooi klinken. Kwaliteit is namelijk niet een garantie dat JIJ hem mooi vind klinken...
gewoon altijd luisteren. Dat geld voor _alle_ geluidsapparatuur.

Verwijderd

Tja, zal ik zeggen, de Senheisser die ik heb is iets meer dan 350,- maar hij is wel erg goed en erg comfortabel (ook belangrijk). Ik heb de HD 580, met zo'n Lucas kastje erbij die als een soort versterkertje werkt. Fijne combinatie. Hij zit zooooo comfortabel dat ik 'm soms opzet om wat te luisteren en vervolgens vergeet (tja, leeftijd he) ik dat ik 'm op heb, en na een uur of zo kom ik er achter dat ik 'm nog altijd op heb zonder muziek te draaien :D
Toch, het beste wat je kunt doen is naar een goede HiFi zaak gaan en daar gewoon ff de tijd nemen om wat modellen te beluisteren.
Vergeet ook niet dat een goede koptelefoon wel zo'n 20 jaar meegaat (mijn vorige Yamaha tenminste wel). De Senheisser 580 wordt trouwens ook internationaal zeer hoog geprezen, meer nog dan de duurdere HD 600 of zijn opvolger de HD 590.
Maar ja, het zijn jouw oren, dus kun je het beste toch zelf ff luisteren. Maar ik kan in ieder geval vanuit mijn ervaring wel Senheisser aanraden :D

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb ook een senheisser, dan een instapmodelletje van ongeveer 150 piek. Ben er erg tevreden over en zit fantastisch (Gaat alleen niet zo hard op je walkman)

Verwijderd

Ik heb twee Sennheisers en een AKG bij RAF vandaan voor ongeveer 300 gulden per stuk...

laatst was ik bij de Kijkshop(ja!) en daar stond een Aiwa Digital voor 59.-, ik dacht dat is wel eens makkelijk voor reserve.

Kom thuis, klinkt beter dan de akg en Sennheisers!

Sluit de oren helemaal af, en zit als gegoten....

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Hier een link voor reviews (maar drie helaas) van prof headphones: http://www.proaudioreview.com/par/headphones/

En je kan ook altijd www.audioreview.com proberen, alhoewel ik niet zo'n fan ben van die site omdat het reviews zijn van de kopers, en die zijn verre van objectief.

Jag

Verwijderd

harry wat is dei Digital dan voor koptelefoon ik wil denk ik ook een koptelefoon gaan kopen voor me discman want ik heb er al 4 paar oordopjes in paar maanden doorheengejaagd en het klinkt toch niet top ff wat meer info gaarne

Verwijderd

Het is te vergelijken met een veel duurdere koptelefoon, type is X815 en klinkt op mijn installatie al beregoed, dus voor een walkman is hij ook ideaal, zitten vergulde stekerplug aan, met verloop naar groot.

En voor die prijs ziet ie er nog mooi uit!
Pagina: 1