Toon posts:

beste hdd benchmark

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
wat is volgens jullie de beste manier op je hdd te testen op snelheid? ik lees vaak dat sysoft sandra niet correct is!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04 15:51

BaRF

bijna kerst

béste manier weet ik niet, maar probeer bv pcmark van madonion ook eens :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

hdtach werkt perfect hier...
het doet alles lekker snel, en je kan alle belangerijke dingen zien...

voorbeeldje (maxtor 40 gb 7200rpm) :

Afbeeldingslocatie: http://master187.no-ip.com:8181/cu2/hd.jpg

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 22:46

jvhaarst

Eendracht maakt macht

h2bench van c't is erg goed. Da's dus de harde schijf tester van de c't, het beste computerblad op dit moment.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Op vrijdag 21 juni 2002 08:14 schreef jvhaarst het volgende:
h2bench van c't is erg goed. Da's dus de harde schijf tester van de c't, het beste computerblad op dit moment.
hey met dat progje krijg ik de melding 'timer telt niet monotoom' :?

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 08:20 schreef BaRF het volgende:

[..]

hey met dat progje krijg ik de melding 'timer telt niet monotoom' :?
ja ik heb er ook even naar gekeken maar lijkt me nou niet echt een goed programma... lekker makkelijk onder dos enzo, en als je de readme leest is t ook vrij buggy...

Verwijderd

Topicstarter
oke hdtach... werkt hier niet krijg de melding Windows NT support only in registered version.... teneerste heb ik geen NT maar xp ... beetje nep dit programma is dan ook gemaakt in 98 beetje oud... dan andere tooltje dat onder dos werkt is al helemaal bagger...en ik wil niet de snelheid onder dos weten maar onder xp

Verwijderd

Als je kijkt voor de snelheid onder XP/NT of whatever ben je niet meer aan het kijken was de snelheid van je HD is maar wat de snelheid van de combo van OS met HD is. Naar mijn mening kijk je dan dus naar valse resultaten. Juist daarom doe ik benchmarks altijd onder DOS. Weet ik zeker dat ik geen gedonder heb met alle vertragende windows meuk

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 16:50 schreef hansaat het volgende:
oke hdtach... werkt hier niet krijg de melding Windows NT support only in registered version.... teneerste heb ik geen NT maar xp ... beetje nep dit programma is dan ook gemaakt in 98 beetje oud... dan andere tooltje dat onder dos werkt is al helemaal bagger...en ik wil niet de snelheid onder dos weten maar onder xp
XP is gewoon een van de opvolgers van NT, dus niet zeuren.
HDTach is een uitstekend, je moet em alleen ff registreren(hoe vertel ik je niet >:) )en dan werkt ie perfect

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 18:08 schreef Dirk_Hendrik het volgende:
Als je kijkt voor de snelheid onder XP/NT of whatever ben je niet meer aan het kijken was de snelheid van je HD is maar wat de snelheid van de combo van OS met HD is. Naar mijn mening kijk je dan dus naar valse resultaten. Juist daarom doe ik benchmarks altijd onder DOS. Weet ik zeker dat ik geen gedonder heb met alle vertragende windows meuk
Ja, normaal gebruik je de HDD natuurlijk ook zonder OS.

Verwijderd

Topicstarter
jaja maar ik werk alleen onder xp... DOS IS VERLEDEN TIJD
en ten tweede heb ik niet eens een dos meer...(ga ook niet booten van cd of diskette)
dus wil gewoon weten wat ik onder xp haal want dat gebruik ik dus ook alleen... verder zal ik die code wel vinden ben zeker niet nieuw op internet maak er al zo'n 6 jaar gebruik van

Verwijderd

Benchmarken moet je doen met een harddisk in zijn "natuurlijke omgeving"...

Een bench draaien onder DOS terwijl je al je werk in XP/Linux/Solaris doet is gekkenwerk.

Bovendien moet een benchmark weergeven wat jij zoekt. Als jij een server hebt die meerdere read/writes van 100Kbyte moet aankunnen bij een lage responstijd, dan is een andere benchmark nodig als voor iemand die videobewerking doet en wil weten hoe de doorvoersnelheid gemiddeld is bij bestanden van 100 Gigabytes.

Natuurlijke omgeving is dus:
- Zelfde hardware
- Zelfde OS
- Zelfde aansturing als gebruikersprogramma's

Ik zou zeggen, kijk eens bij Google voor je toepassingen.
ATTO, HDTach, Sisoft, WinBench etc. hebben elk hun sterke punten, ATTO is goed bij Raid configuraties, en SiSoft in ATA/Desktop toepassingen.

Overigens: een HDD benchmark is synthetisch, en net zo nutteloos als een 3DMark. Een PC is 1 geheel, net als een mens...

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ben het volkomen met je eens...!!!!! wil alleen gewoon zien dat het raid gebeuren werkt! heb weleens gehad dat het met een verkeerde driver heel slecht werkte... gewoon een soort van zekerheid dat alles goed is meer niet

• BaRF

BaRF

bijna kerst

hehe, dis toch ook alleen maar om te patsen? :P

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:59

Smarron

The bend

Probeer eens Performance Test. Dit is eigenlijk een compleet benchmark programma voor alles in je PC. Deze heeft dus ook een disk benchmark aan boord. Hiervoor doet hij een 4-tal tests.

Afbeeldingslocatie: http://www.passmark.com/images/diskwritegraph.gif

Het mooie van dit programma is dat je op de site ook een hele zooi baselines kan downloaden, dus kun je goed vergelijken met resultaten van andere systemen.

Afbeeldingslocatie: http://www.passmark.com/images/pt_screen_base_v3_fullsize.gif

De resultaten worden overichtelijk weergegeven, welke je op kan slaan als gif, baseline etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.passmark.com/images/pt_screen_V3_fullsize.gif

Ik vind het persoonlijk echt een topprogrammaatje! *D

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Pagina: 1