kan de duron 600 op de MSI K7T Pro worden overclockt door er 133 mhz geheugen te gebruiken? Dus 6*133=798 mhz terwijl de PCI clock op 33mhz blijft!
in de bios van de MSI K7T Pro kan de mulitplier niet worden veranderd, echter, de bus frequentie kan wel op 133 mhz gezet worden. dus....
Verwijderd
ja bij mij loopt hij op 708.5 mhz
Stabiel.
De agp staat dan op 72mhz........ik weet niet of dat voor mijn vga kaart stabiel is (tnt 2 32mb m64).....via fuzzy logic 3.
Maar de voltage weet ik niet?
Ik heb trouwens 133mhz geheugen.
Hoe staat hij bij jou dan?
Ik heb een duron 650.
Ray_NL
Stabiel.
De agp staat dan op 72mhz........ik weet niet of dat voor mijn vga kaart stabiel is (tnt 2 32mb m64).....via fuzzy logic 3.
Maar de voltage weet ik niet?
Ik heb trouwens 133mhz geheugen.
Hoe staat hij bij jou dan?
Ik heb een duron 650.
Ray_NL
he woeper 
dat was exactly mijn plan ook eigenlijk!
Morgen ga ik 133 Mhz ram kopen en dan de FSB op 133 zetten wat dus een 798 duron oplevert!
als je in de bios van de K7T kijkt zie je staan 100/33 en 133/33 dus lijkt me dat PCI en AGP gewoon op hun standaard snelheden blijven staan. Iemand ervaring mee?
gharay, hoe warm is jou duron?
dat was exactly mijn plan ook eigenlijk!
Morgen ga ik 133 Mhz ram kopen en dan de FSB op 133 zetten wat dus een 798 duron oplevert!
als je in de bios van de K7T kijkt zie je staan 100/33 en 133/33 dus lijkt me dat PCI en AGP gewoon op hun standaard snelheden blijven staan. Iemand ervaring mee?
gharay, hoe warm is jou duron?
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
ik heb een duron 600 die draait op 600 (6x100), maar nou vraag me af of ik met 133mhz geheugen de FSB op 133 kan zetten?
Verwijderd
neen jongens zo werkt het grapje niet , de duron loopt op een 100 mhz ddr bus dat is dus 200 mhz effectief , omdat de processor en je geheugen apart aangestuurd worden kan je 133 mhz geheugen gebruiken , daar wordt ie wel sneller van maar ..... je fsb gaat daar niet van omhoog omdat die vaststaat op 100 ..... als je die omhoog gaat gooien gaan je agp/pci bussen ook omhoog en geheel afhankelijk van moederbord type en exemplaar hoe hoog je dan kan komen stabiel ..... meeste kt133 borden laten het afweten boven de 110 mhz ..... dat jullie het weten ... dat geheugen levert snelheidswinst over de totale bandbreedte in het systeem ...... dus dat is altijd mooi meegenomen ...... ik ging van 100 mhz cas 2 ( op asus a7v) naar 133 mhz cas 2 had gelijk paar frames erbij met quake3 ...en sisoft sandra gaf aan 434 alu/558 fpu performance en das neit verkeerd
oke darkman
dus als ik 133 Mhz derin prop..... dan gaat mijn FSB niet verder omhoog als 113? (=max wat ik tot nu toe heb gehaald)
misschien heb je gelijk, maar ik ben eigenwijs en ik probeer het toch!! :):)
enneh..... hoe doe je dat dan? op multiplier overklokken
dus als ik 133 Mhz derin prop..... dan gaat mijn FSB niet verder omhoog als 113? (=max wat ik tot nu toe heb gehaald)
misschien heb je gelijk, maar ik ben eigenwijs en ik probeer het toch!! :):)
enneh..... hoe doe je dat dan? op multiplier overklokken
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 oktober 2000 22:58 schreef Tampie2000 het volgende:
enneh..... hoe doe je dat dan? op multiplier overklokken[/quote]Nou ooit gehoord van het hb potlood, waarmee je een duron kan unlocken????? zo nee kijk ff op http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12449 daar staat er een topic over.
enneh..... hoe doe je dat dan? op multiplier overklokken[/quote]Nou ooit gehoord van het hb potlood, waarmee je een duron kan unlocken????? zo nee kijk ff op http://www.tweakers.net/nieuws.dsp?ID=12449 daar staat er een topic over.
Ja heb ik wel.... maar ik heb hier geen potloden meer! :):):)
Nee ok ff serieus ik weet dat dat kan maar ik heb pas sindskort een duron.
Ik weet dus ook niet of die duron die pinnetjes nog heeft, hoe kom ik daarachter? Ik heb niet zoveel zin om mijn duron te gaan solderen.
Enneuh, dacht ook dat de MSI K7T Pro geen multiplier'change' dinges had??
[ok ik ben geen ECHTE tweaker en verwijs hierbij naar m'n eigen spreekwoord:)(zie hieronder)]
Nee ok ff serieus ik weet dat dat kan maar ik heb pas sindskort een duron.
Ik weet dus ook niet of die duron die pinnetjes nog heeft, hoe kom ik daarachter? Ik heb niet zoveel zin om mijn duron te gaan solderen.
Enneuh, dacht ook dat de MSI K7T Pro geen multiplier'change' dinges had??
[ok ik ben geen ECHTE tweaker en verwijs hierbij naar m'n eigen spreekwoord:)(zie hieronder)]
Verwijderd
moet je ff de bruggetjes die bij L1 zitten, zijn er vier, ff met potlood kleuren. en ik weet niet of dat bij een MSI gaat maar bij een abit kt7 in ieder geval wel.
Komt er niet een nieuwe BIOS waarin je mp clock kan aanpassen??
Verwijderd
Maar helaas, op een k7t pro zitten geen multiplier dip switches (zoals die wel op asus a7v en abit kt7 zitten) zodat je de multiplier niet simpel kunt verhogen! Er is een mogelijkheid maar dan moet je zwaar aan de slag met een soldeerbout en een technische handleiding van.... jawel Tweakers.net.
suc6!
En nee, er komt een nieuw moederbord de k7t pro 2 o.i.d. en die bios kun je flashen op je 'oude' k7t pro maar dat levert je geen multiplier-verhogings-mogelijkheden (riep er iemand galgje
) op!
suc6!
En nee, er komt een nieuw moederbord de k7t pro 2 o.i.d. en die bios kun je flashen op je 'oude' k7t pro maar dat levert je geen multiplier-verhogings-mogelijkheden (riep er iemand galgje
oke
Ik heb nu 128 MB 133 Mhz ram.... darkman.. je had gelijk!
ut werkt nie! 
maarreh, waarom zegt sandra2000 nu dat m'n geheugen op 100Mhz loopt? Ik moet vast nog iets instellen ergens.... maar wat??
Ik heb nu 128 MB 133 Mhz ram.... darkman.. je had gelijk!
maarreh, waarom zegt sandra2000 nu dat m'n geheugen op 100Mhz loopt? Ik moet vast nog iets instellen ergens.... maar wat??
Verwijderd
hey brother,
Het beste wat je kan doen met je duron 600 is doen alsof het een 700 of 800 is..
raar?? kdenk ut nie
kijk hier ff www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/amd-01.html
Het beste wat je kan doen met je duron 600 is doen alsof het een 700 of 800 is..
raar?? kdenk ut nie
kijk hier ff www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/amd-01.html
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 15:26 schreef Tampie2000 het volgende:
niemand een idee? :([/quote]Als je 133 Mhz Ram in je MSI moederbordje stopt moet je niet vergeten ook de Bios even aan te passen. Het geheugen staat standaard op 100 Mhz. Je kan dit simpel omhoog gooien naar "100 + 33" (zo staat het er geloof ik).
niemand een idee? :([/quote]Als je 133 Mhz Ram in je MSI moederbordje stopt moet je niet vergeten ook de Bios even aan te passen. Het geheugen staat standaard op 100 Mhz. Je kan dit simpel omhoog gooien naar "100 + 33" (zo staat het er geloof ik).
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Is dat die HSTCLK + 33 setting? Want als ik dat doe, en de rest op turbo laat staat, dan boot ie niet meer stabiel. Vraag is dus: Is dat 133 Mhz geheugen wat ik gekocht heb wel 133 Mhz geheugen...
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 19:44 schreef rjeggens het volgende:
Is dat die HSTCLK + 33 setting? Want als ik dat doe, en de rest op turbo laat staat, dan boot ie niet meer stabiel. Vraag is dus: Is dat 133 Mhz geheugen wat ik gekocht heb wel 133 Mhz geheugen... :([/quote]Yep, dat is die setting. Bij mij presteerde m'n Duron (700@770) bijna 2 keer zo goed in de Memory Benchmark van Sisoft Sandra 2000 op m'n MSI mobo nadat ik deze setting had aangepast in de bios.
Is dat die HSTCLK + 33 setting? Want als ik dat doe, en de rest op turbo laat staat, dan boot ie niet meer stabiel. Vraag is dus: Is dat 133 Mhz geheugen wat ik gekocht heb wel 133 Mhz geheugen... :([/quote]Yep, dat is die setting. Bij mij presteerde m'n Duron (700@770) bijna 2 keer zo goed in de Memory Benchmark van Sisoft Sandra 2000 op m'n MSI mobo nadat ik deze setting had aangepast in de bios.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
F&#^ ff proberen of ik dat stabiel kan krijgen.. anders dan krijgen ze die dimm terug en moeten m'n koetjes maar een daggie rustiger aan grazen...
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 20:04 schreef rjeggens het volgende:
F&#^ ff proberen of ik dat stabiel kan krijgen.. anders dan krijgen ze die dimm terug en moeten m'n koetjes maar een daggie rustiger aan grazen...
:([/quote]Helpt het niet als je de bios gewoon op 'default' of op de veilige modus laat staan en dan alleen die 'HSTCLCK + 33' verandert?
Ik heb hem nog niet op '8/10ns Dimm' gehad, wel op default. Alleen maar blauwe schermen. Ik zie nog wel een login scherm, en daarna is het puinhoop. Ik vrees toch echt dat de Dimm niet goed is
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 20:25 schreef rjeggens het volgende:
Ik heb hem nog niet op '8/10ns Dimm' gehad, wel op default. Alleen maar blauwe schermen. Ik zie nog wel een login scherm, en daarna is het puinhoop. Ik vrees toch echt dat de Dimm niet goed is :([/quote]Tja, dan weet ik het ook niet meer...:(
Ik heb hem nog niet op '8/10ns Dimm' gehad, wel op default. Alleen maar blauwe schermen. Ik zie nog wel een login scherm, en daarna is het puinhoop. Ik vrees toch echt dat de Dimm niet goed is :([/quote]Tja, dan weet ik het ook niet meer...:(
Bedankt voor de info in ieder geval.. 'k ga er wel mee terug..
Tampie2000, als je 133 Mhz geheugen hebt, zou het eigenlijk gelijk goed moeten werken (dat was bij mij wel zo) maar anders moet je het even aangeven in je Bios en dan zie je voortaan dit staan bij Sandra :
Don't You stare there, Operate!
seppie
bij mij is het gelukt nu.:) Niet automatisch helaas. Bij jou echter staat ie naar mijns inziens (en de screenshot) nog niet op 133 Mhz hoor!
PS: hoe doe ik een plaatje in mun post?
bij mij is het gelukt nu.:) Niet automatisch helaas. Bij jou echter staat ie naar mijns inziens (en de screenshot) nog niet op 133 Mhz hoor!
PS: hoe doe ik een plaatje in mun post?
Pagina: 1