[HDD] Bad Sectors... wat nu?

Pagina: 1
Acties:

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-03 14:31

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
toen ik vandaag m'n nieuwe Maxtor 60 Gb inbouwde en zat te schuiven met m'n harde schijven (letterlijk dan) is er duidelijk iets mis gegaan met m'n 40 Gb schijf... op 1 van m'n partities was maar de helft meer zichtbaar. Ik heb gered wat ik kon, en na een sessie met disk docter had ik 33 000 bad sectors. nu heb ik de partitie gedelete en weer aangemaakt, maar m'n HD is nu maar 31 Gb meer ipv 40 Gb ... ik neem aan dat dit door de bad sectors komt.

Maar ik heb zonder problemen alles van m'n 1e partitie kunnen halen, dus is m'n HD wel echt kapot? Is er een manier om die bad sectors weer vrij te geven? maw is het een softwarematige fout? of moet ik hem maar RMA'en? :'(

Alvast bedankt...

• Error65
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-01-2023

Error65

Error Inside

Ik denk dat je 't best ff op http://www.maxtor.com kan kijken voor een programmatje!

http://www.uitdehoogte.nl/bert

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 02:58 schreef John_Glenn het volgende:
http://www.maxtor.com/SoftwareDownload/main/pwrdiag.exe
was ik ondertussen aan het doen... geen fouten.

maar m'n Promise ATA controller waar de HD aanhangt geeft hem ook als 32 Gb aan :(

zou een low level format helpen of word het RMA ?...

Verwijderd

Volgens mij heeft Maxtor ook een management programma waarmee je oa die drive fouten kunt repareren, aldan niet voorzien van driveoverlay, sectorrefresh, badsectorscan en securitywipes.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
k heb ondertussen een low-level format gedaan en mijn schijf is nog steeds 32 Gb... en hij geeft geen fouten aan!

dit kan toch niet?

edit:
als ik een RMA wil doen moet ik een MaxDiag error code meesturen... maar die geeft helemaal geen errors, omdat hij de schijf ziet als eentje van 32 Gb en niet van 40 Gb! Iemand hier ervaring mee? of iemand die weet hoe ik die bad sectors weer kan vrijgeven?

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ok, topic mag toe... er was helemaal niets mis met m'n schijf!

Het blijkt dat ik per ongeluk een jumper aangezet heb op de HD die hem limiteert tot 32 gb! alles kwijt voor niks dus!

Maxtor FAQ Link

If the operating system, BIOS, or MaxBlast can only recognize 32 GB of the drive it may be caused by one of the following:

Drive Jumpers: On drives that are larger than 32 GB there is a Capacity Limitation Jumper or the Alternate Capacity (AC) Jumper setting. This jumper will limit the capacity of the drive to 32 GB and should only be used when the BIOS hangs when trying to auto-detect the drive. Make sure that this jumper is NOT on.
The capacity limitation jumper is outlined in dashes on the Maxtor jumper settings page.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-04 10:51
doh! |:(
Wees blij, als het echt bad sectors waren had je mooi je schijf terug kunnen sturen naar waar je m gekocht had want die zijn over het algemeen niet te repareren.

Systeem Specs

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 19:24 schreef drunkfux het volgende:
doh! |:(
Wees blij, als het echt bad sectors waren had je mooi je schijf terug kunnen sturen naar waar je m gekocht had want die zijn over het algemeen niet te repareren.
heb tot 2005 garantie en binnen de week heb ik zowieso een nieuwe met airmail... maar op de schijf zelf staats NIETS over zo'n mogelijke setting en aangfezien het een OEM schijf is zat er dus niks van manual bij...

schijf heeft altijd als slave gestaan, had m nu als master gezet en dat lukte dus... niet op de grootte gelet |:(

ach ja ik kom er wel overheen, ben enkel 4 Gb mp3's kwijt verder stond er niks onmisbaar op...
Pagina: 1