IDE voeden met andere pc

Pagina: 1
Acties:

• Danny043
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
de search heb ik WEL gebruikt, maar er kwamen 35 pagina's uit, en zag niet echt wat ik zocht, dus vergeef me als ik dubbel post. ik zou namelijk niet echt weten waar ik naar moet zoeken. nu mijn verhaaltje:

Ik heb 2 moederborden, 1 met 2 IDE sloten, en nog 1 met 4 IDE sloten. Er zouden dus 4 resp. 8 IDE apparaten op aangesloten kunnen worden.
Ik wil 2 midi-towers gebruiken, omdat ik geen ruimte heb voor een big-tower (ook zijn ze nogal duur die big-towers :) ). In mijn midi-tower is ruimte voor 6 IDE apparaten, dus dat is niet genoeg voor het moederbord met 4IDE sloten.
Nu is mijn vraag, kan ik 2 IDE apparaten van kastA in kastB hangen, en die ook met kastB voeden. Dan koop ik een lange IDE kabel, en die laat ik door de openingen van de AMR sloten laten gaan, van kastA naar kastB (die AMR sloten gebruik ik toch niet (wie wel eigenlijk? :? )).
Dus er hangen dan 2 IDE apparaten in kastB, en worden ook door kastB gevoed, maar ze zitten aangesloten op het moederbord van kastA.

Kan dit??? :P

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ja, ik doe dat trucje wel eens als ik data van de ene naar de andere PC overzetten wil en 't netwerk me niet snel genoeg is.
Je moet er alleen rekening mee houden dat het gebruik van zo'n lange IDE kabel de prestaties niet ten goede komen vanwege storingen op de kabel. Bovendien moet je er altijd op letten dat je eerst PC B aanzet en daarna pas de PC waar de IDE kabels op aangesloten zijn.

• Danny043
  • Niet online
ok bedankt, kan het trouwens geen kwaad, als de pc waar die IDE apparaten op aangesloten zitten, uitstaat, en de andere pc wel aanstaat? die IDE apparaten worden dus niet gebruikt, maar er zit wel een draaiende voeding op aangesloten.

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ik zou niet weten waarom dat een probleem zou zijn. Het enige lastige aan die hele config is dat ook in PC B een werkend moederbord moet zitten omdat een ATX-voeding via het moederbord geschakeld wordt.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 20:33
Op vrijdag 21 juni 2002 02:11 schreef /downtime/ het volgende:
Ik zou niet weten waarom dat een probleem zou zijn. Het enige lastige aan die hele config is dat ook in PC B een werkend moederbord moet zitten omdat een ATX-voeding via het moederbord geschakeld wordt.
Je kunt ook een ATX voeding aan de praat krijgen zonder een mobo. Je moet volgens mij daarvoor de groene draad (van de ATX stekker) verbinden met eehhh... een ander draadje :) zelf weet ik het niet precies, maar er is vast wel een andere tweaker die nu het antwoord gaat geven ;) (toch?)

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• P5ycho
  • Laatst online: 17:36
een willekeurige zwarte

graag gedaan :)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Beter is het de voeding in kast B te laten inschakelen door een relais, dat wordt gevoed uit kast A. Als je PC A aanzet gaan ze dan allebei aan. En weer uit als A uitgaat. Je hebt dan geen tweede moederbord meer nodig en het is veel eleganter.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet dan eerst de kast met de IDE apparaten en dan die met het mobo aanzetten, gisteren nog gedaan, werkt perfect.

• Danny043
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 05:55 schreef polaris het volgende:
Beter is het de voeding in kast B te laten inschakelen door een relais, dat wordt gevoed uit kast A. Als je PC A aanzet gaan ze dan allebei aan. En weer uit als A uitgaat. Je hebt dan geen tweede moederbord meer nodig en het is veel eleganter.
ik heb dat tweede moederbord al. ik heb een complete pc, en nog een 2de moederbord.
Pagina: 1