Veel Te Hete Geforce 4

Pagina: 1
Acties:

• IceCast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04-2023

IceCast

Summer Sux

Topicstarter
Hallo MedeTweakers

Ik heb gisteren een asus geforce 4 ti 4200 gekocht maar daar zit zoeen klein ku koelertje op en geen eens geheugen koeling ik snap het echt neit als ik me finger tegen de heatsink aandruk verbrand me vinger bijna niet oced nu kan ik hem omruien voor een leadtek zal ik dit doen?? Alvast bedankt

[Athlon Xp 1600+][265mb 2100][Ecs K7S5A][Asus Geforce 4 Ti 4200 128Mb]

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

wat maakt het uit? hij doet het toch?
als hij het doet moet je je geen zorgen maakt... Als hij echt te warm wordt gaat hij kapot en krijg je een nieuwe

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Wat ik bij video kaarten niet snap, is waarom ze de GPU niet aan de andere kant van de kaart doen. Daar is de airflow veel beter, en heb je veel meer ruimte, en je kan gebruik maken van het feit dat warme lucht stijgt....

-edit-
Als ik je undersign moet geloven ben jij heel snel met omruilen. :)
-edit-

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

• IceCast

IceCast

Summer Sux

Topicstarter
nou ik heb die kaart gehad nou dat was echt kut :( hij brak binnen 1 dag vanwege te zware koeling :( kon toch nieuwe krijgen dus toch asus genomen

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08 23:17
Op vrijdag 21 juni 2002 01:23 schreef ir_overclocked het volgende:
Wat ik bij video kaarten niet snap, is waarom ze de GPU niet aan de andere kant van de kaart doen. Daar is de airflow veel beter, en heb je veel meer ruimte, en je kan gebruik maken van het feit dat warme lucht stijgt....

-edit-
Als ik je undersign moet geloven ben jij heel snel met omruilen. :)
-edit-
als je de gpu aan de andere kant gaat plakken krijg je grote problemen met de layers, immers de chip zit andersom, dan zouden ze alles op de bovenkant moeten maken maar dat kan niet want dan kan het het mobo in de weg zitten of bij agp 8x producten de videokaart in het slot erboven in de weg zitten.
gebruik maken van het feit dat warme lucht stijgt? leuk ja de lucht van je vid kaart op je cpu :o

• IceCast

IceCast

Summer Sux

Topicstarter
trouwens dat moe een 4400 zijn want die had ik mijn vraag was dus of ik een leadtek 4200 moest nemen of niet??

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Op vrijdag 21 juni 2002 01:17 schreef IceCast het volgende:
Hallo MedeTweakers

Ik heb gisteren een asus geforce 4 ti 4200 gekocht maar daar zit zoeen klein ku koelertje op en geen eens geheugen koeling ik snap het echt neit als ik me finger tegen de heatsink aandruk verbrand me vinger bijna niet oced nu kan ik hem omruien voor een leadtek zal ik dit doen?? Alvast bedankt
Op vrijdag 21 juni 2002 02:38 schreef IceCast het volgende:
trouwens dat moe een 4400 zijn want die had ik mijn vraag was dus of ik een leadtek 4200 moest nemen of niet??
Misschien moet je eens wat meer leestekens gebruiken. Dan is het veel duidelijker.

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 01:35 schreef IceCast het volgende:
nou ik heb die kaart gehad nou dat was echt kut :( hij brak binnen 1 dag vanwege te zware koeling :( kon toch nieuwe krijgen dus toch asus genomen
ik heb de leadtek geforce 4 ti 4600 hang al 3 weken in mijn kast en nog niet gebroken denk dat jij een zwakke kaart heb gehad dan

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

Shunt

Boe

Op vrijdag 21 juni 2002 07:10 schreef Melvin15 het volgende:

[..]

[..]

Misschien moet je eens wat meer leestekens gebruiken. Dan is het veel duidelijker.
kom op zeg ik gebruik ze ook nooit je kan nog gewoon goe lezen wat hij moet hoor :(

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Op vrijdag 21 juni 2002 07:46 schreef Shunt het volgende:

[..]

kom op zeg ik gebruik ze ook nooit je kan nog gewoon goe lezen wat hij moet hoor :(
Nou, dus niet.
Ik vind t ook erg lastig lezen als er nergens komma's staan, of enige andere vorm van interpunctie ontbreekt.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:00
Op vrijdag 21 juni 2002 07:10 schreef Melvin15 het volgende:

[..]

[..]

Het gaat niet alleen om leestekens, maar het lijkt me ook beter dat hij niet meer drinkt voor het openen van een topic ... :)

-

• STi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-08-2024

STi

Ik heb een Sparkle ti4400 en die wordt naar mijn mening ook aardig warm. Hij doet 'et echter nog steeds prima en dat ondanks dat er zo'n klein k*t koelertje opzit... (ongeveer net zo groot/klein als die asus..)

* STi denkt dat een merk als asus best weet hoe groot het koelertje op hun kaart moet zijn....

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 01:53 schreef bolleh het volgende:

[..]

als je de gpu aan de andere kant gaat plakken krijg je grote problemen met de layers, immers de chip zit andersom, dan zouden ze alles op de bovenkant moeten maken maar dat kan niet want dan kan het het mobo in de weg zitten of bij agp 8x producten de videokaart in het slot erboven in de weg zitten.
gebruik maken van het feit dat warme lucht stijgt? leuk ja de lucht van je vid kaart op je cpu :o
Lijkt me toch een berg geblaat.
No offence maar de gpu aan de bovenkant plaatsen is een kwestie van design. Het is echt wel mogelijk voor nvidia om dit toe te passen in hun reference design.
Het gebeurt gewoon niet omdat het zo niet in de agp-specs staat. En 8x is backwards compatible dus wat je daarmee dan bedoeld weet ik ook niet. cnr,amr misschien?
En het lijkt me echt wel beter dat de warme lucht onmiddelijk naar boven kan. Met een casefan kan je zo heel effectief de warme lucht verwijderen en zit de vid-kaart niet constant in zijn eigen warmte te werken.

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Op vrijdag 21 juni 2002 07:30 schreef fireghost het volgende:

[..]

ik heb de leadtek geforce 4 ti 4600 hang al 3 weken in mijn kast en nog niet gebroken denk dat jij een zwakke kaart heb gehad dan
Je doet net dat je het een wonder vind dat je kaart al zo lang in je systeem hangt.. :) Je mag toch wel verwachten dat zo'n kaart nooit en te never breekt.. Althans dat hoop ik toch niet.. 'k Heb zelf ook een leadtek ti4400 en 't zijn geen luchte kaartjes in ieder geval.. :D

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-08 00:22
Op vrijdag 21 juni 2002 12:17 schreef Deun het volgende:

[..]

No offence maar de gpu aan de bovenkant plaatsen is een kwestie van design. Het is echt wel mogelijk voor nvidia om dit toe te passen in hun reference design.
Het gebeurt gewoon niet omdat het zo niet in de agp-specs staat. En 8x is backwards compatible dus wat je daarmee dan bedoeld weet ik ook niet. cnr,amr misschien?
En het lijkt me echt wel beter dat de warme lucht onmiddelijk naar boven kan. Met een casefan kan je zo heel effectief de warme lucht verwijderen en zit de vid-kaart niet constant in zijn eigen warmte te werken.
Ik heb direct onder mijn videokaart deze koeler zitten:

http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=101

Zuigt de warme lucht onder de geforce vandaan naar buiten. Scheelt best wel.

• Melvin15397
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

[..]

AGP 8x kan meerdere (twee???) AGP sloten aansturen, dus dan zit er altijd boven een van de twee sloten een ander slot, en dan kan de cooler op de 'verkeerde' kant van de kaart wel eens problemen geven.

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

[..]

vind ik ook , gpu van boven zou stuk helpen , en dan aan de achterkant (onderkant) een klein coolertje , want de achterkant wordt meestal ook serieus warm :)

• Da*Rule
  • Laatst online: 02-06 19:28
Op vrijdag 21 juni 2002 13:52 schreef riotrick het volgende:

[..]

Ik heb direct onder mijn videokaart deze koeler zitten:

http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=101

Zuigt de warme lucht onder de geforce vandaan naar buiten. Scheelt best wel.
Ik heb 'r een fan op blazen à la ditte maar dan is de 80x80 mm fan vervangen door een Papst 8412NGL :z. Werkt goed, maar er komen RAM heatsinks aan. Onder de standaard Asus cooler zit wel AS3, maar vet OC-en wil niet echt... 250/444@280/520 max.

• IceCast

IceCast

Summer Sux

Topicstarter
ik vind zelf dat er maar een kut cooler op zit ik dacht zelf aan de koperen cooler van thermaltake

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 15:54 schreef Melvin15 het volgende:

[..]

AGP 8x kan meerdere (twee???) AGP sloten aansturen, dus dan zit er altijd boven een van de twee sloten een ander slot, en dan kan de cooler op de 'verkeerde' kant van de kaart wel eens problemen geven.
Klopt idd, heb het even opgezocht in de specsfile van agp 3.0

Maar als alle vid-kaarten vanaf het begin gebouwd werden met de gpu bovenaan was dat probleem er ook niet.

Het is volgens mij een onlogische beslissing geweest om de gpu onderaan te zetten.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:50
Op vrijdag 21 juni 2002 19:54 schreef Deun het volgende:

[..]

Klopt idd, heb het even opgezocht in de specsfile van agp 3.0

Maar als alle vid-kaarten vanaf het begin gebouwd werden met de gpu bovenaan was dat probleem er ook niet.

Het is volgens mij een onlogische beslissing geweest om de gpu onderaan te zetten.
PCI en ISA moesten vroeger gedeeld kunnen wezen, isa zat wel naar boven namelijk. PCI was later en moest dus naar beneden wijzen. en later AGP dus ook.

anders neem je toch mooi een kast naar de WTX specs?
Zit je mobo mooi op zn kop.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
heb ook zon asus 8420 ding (ti4200 dus). hoe heet die word weet ik nie psies, maar koud is anders. koeler is nie al te groot en als het geheugen op 500 mhz gaat (ken in theorie want er zit 4ns geheugen op) dan brand ik me fikken dr aan, maar hij is nog nie gebroken en nview werkt ook wel lekker erop. ik ben dr tevreden mee en tegen de tijd dat ik mn geheugen moet overkloken zorg ik wel voor goeie koeling.

dit topic gaat beetje nergens over he?

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

ach ik vind het een goede kaart.
dat overklokken laat ik wel.
heb genoeg juice hier.

Verwijderd

mijn club3d ti 4200 word niet bijzonder warm. en al helemaal niet heet. maar er komt binnen kort een socket a cooler op zodat hji wat verder gaat(OC).

• bolleh
  • Laatst online: 17-08 23:17

[..]

agp 8x biedt de mogelijkheid voor 2 agp kaarten, die sloten zullen wel op dezelfde afstand als nu onder elkaar zitten, als je dan 2 dezelfde kaarten hebt waarbij de gpu boven zit met een grote koeler...tjah veel propplezier

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Als ik jou was dan zou ik hem omruilen voor de leadtek.

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• Da*Rule
  • Laatst online: 02-06 19:28
Na 3DMARK draaien brandde ik m'n fikken ook aan het geheugen :(. Zelfs mijn moeder kan me dan vertellen dat OC-en dan logischerwijs niet zo ver kan gaan zonder artifacts te krijgen, en die krijg ik ook op een mem-clock van 530 Mhz. Kan er dan een eitje op bakken man... Ik koop géén Leadtek omdat ik nu al een Asus heb, maar ik ga wel RAM heatsinkjes kopen.

Oh oh, 't is wat, 'n nieuwe videokaart die dan gelijk aangepakt moet worden op abnormale temperaturen, dat ze daar bij de fabrikant niet even over nadenken (in dit geval bij Asus dan).
Pagina: 1