Waar hoort vraag over boot-info?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Topicstarter
ALs je een vraag hebt over het booten/formatten om er daarna een O/S op te zetten. Je hebt het dan niet specifiek over het O/S maar over problemen met de bootsector. Bijvoorbeeld: Ik wil met me brander mbv een cd booten , maar hij doet het niet! Waar hoort dit dan thuis?
• WOS
• NOS
• HA
• PMG
• OM
• Ergens anders?
Het lijkt me best mogelijk dat hierover verwarring bestaat.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kan dat niet mooi in SA?
Ligt aan situatie ;)
Ik wil met me brander mbv een cd booten , maar hij doet het niet! Waar hoort dit dan thuis?
Als het hardware probleem is (of lijkt) -> OM
Als het software probleem (bios) is (of lijkt) -> SA :?
Op vrijdag 21 juni 2002 00:55 schreef Eth3r3al het volgende:

[..]

Ik bedoel dus: het kan aan vanalles liggen. Het is niet altijd duidelijk waar dan zo'n topic hoort.
True, maar waarom vraag je dat? Dit moet je per topic beslissen...

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 00:54 schreef blackd het volgende:
Kan dat niet mooi in SA?
Ik bedoel dus: het kan aan vanalles liggen. Het is niet altijd duidelijk waar dan zo'n topic hoort.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:56

Jaymz

Keep on moving !

Aangezien het 'normaal' is dat je zelf het één en ander aan vooronderzoek doet zal het tegen de tijd dat je op GoT aangeland bent (en je bent er nog niet uit) wel duidelijk zijn waar het mee te maken heeft :)

Gaandeweg je onderzoek naar de oorzaak (want je rent niet meteen naar GoT) zul je waarschijnlijk al een aantal mogelijke oorzaken uitsluiten en met een beetje bof een idee krijgen waar het wel/niet mee te maken heeft.

Als je bijvoorbeeld ziet dat de schijf bij de BIOS initialisatie niet naar voren komt zal het wel met de hardware te maken hebben.
Komt de schijf gewoon bovendrijven, je ziet um geweoon en je kunt er data naar schrijven en van lezen, maar hij wil _alleen_ niet booten zal het wel software zijn.

Als je dat al niet weet ga ik me toch afvragen of je niet genoeg voorzonderzoek hebt gedaan (iets wat we hier graag zien :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat je zo iets post kun je toch gewoon ff bij LA aankloppen... of je plaatst hem gewoon en dan gaan de modjes er wel mee overgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-10 15:28
Op vrijdag 21 juni 2002 01:13 schreef mgfun het volgende:
of je plaatst hem gewoon en dan gaan de modjes er wel mee overgooien.
Dan zou ik toch wel op z'n minst er even over nagedacht hebben WAAR je hem zet. Anders is het zo van: de modjes zetten hem wel goed. Iets wat niet echt de bedoeling is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 01:10 schreef Jaymz het volgende:
Als je bijvoorbeeld ziet dat de schijf bij de BIOS initialisatie niet naar voren komt zal het wel met de hardware te maken hebben. Komt de schijf gewoon bovendrijven, je ziet um geweoon en je kunt er data naar schrijven en van lezen, maar hij wil _alleen_ niet booten zal het wel software zijn.
En dan heb je het onderscheid tussen Harde waren en Softe goederen snel gemaakt.
Daarna is het of het type hardware, of het 'soort' software waartussen je moet kiezen.
Op vrijdag 21 juni 2002 01:16 schreef MikeN het volgende:

[..]

Dan zou ik toch wel op z'n minst er even over nagedacht hebben WAAR je hem zet. Anders is het zo van: de modjes zetten hem wel goed. Iets wat niet echt de bedoeling is |:(
Juist ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 01:16 schreef MikeN het volgende:

[..]

Zo bedoel ik het nou ook weer niet. Je bedenkt gewoon zelf wat jou het beste lijkt en plaatst het topic. Mochten de mods het dan niet goed vinden kan hij altijd weer gemoved worden na een andere plek.

[edit]
Soms zijn er gewoon van die grens gevallen waarvan zelfs de modjes niet weten waar hij moet staan. En dan gaan ze overgooien :) altijd leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku

Raku

Mental Aid

Topicstarter
Oke , ik had er niet helemaal 100% over nagedacht. Maar de laatste paar dagen kwam ik een paar van die topics tegen (soms zonder vooronderzoek) en vroeg me dat af , terwijl ik dit zelf eik ook wel hadf kunnen bedenken. :P Maar ik snap iig wel dat je hem niet gewoon ergens moet plaatsen en modjes werk bezorgd.

Raku

Pagina: 1