Als ik een pagina opvraag van mijn webserver waarbij een sessie word gestart verloopt deze wanneer ik een x aantal minuten de pagina laat staan op het beeldscherm en niets doe. Als ik dan terug kom en verder wil heeft hij mijn sessie file gecleared. Session settings in php.ini staan standaard zoals deze geleverd wordt bij php versie 4.2.1 enkelt het path is gewijzigd. Is dit soms een http connection timeout??? Verder werken de sessies allemaal goed, enkelt dan dat hij verloopt na x minuten in-actief te zijn. Wie kan mij vertellen hoe dit op te lossen??? Sessie moet gewoon 24 uur blijven bestaan zoals staat aangegeven in php.ini. Dit draait allemaal op Win2k met IIS.
Het is geen connection timeout, maar een session timeout.
In ASP kan je deze instellen met behulp van Session.Timeout. Voor PHP zal er wel een soortgelijke functie zijn (vast wel te vinden in de php-manual)
In ASP kan je deze instellen met behulp van Session.Timeout. Voor PHP zal er wel een soortgelijke functie zijn (vast wel te vinden in de php-manual)
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
In mijn default php.ini staat session.gc_maxlifetime op 1440 seconden. Dit is volgens mij toch echt 1440/60 = 24 minuten. En je connection timeout (die hopelijk wel wat lager staat) heeft hier inderdaad niets mee te maken.
Dus, Check The Fine Manual om uit te zoeken hoe je je session instellingen verandert.
Dus, Check The Fine Manual om uit te zoeken hoe je je session instellingen verandert.
On track
En denk eraan, dat, wanneer je sessies in cookies opslaat, de tijd op zowel de server als de client goed moet staan, anders kan het zijn dat je cookie te vroeg verlopen is.
ff een iets andere vragen waarmee ik half offtopic ga maar het is het niet waard om een apart topic over te openen..
Kan ik met ASP wanneer een session timeout gaat een actie meegeven?
Kan ik met ASP wanneer een session timeout gaat een actie meegeven?