BPL Plugin systeem

Pagina: 1
Acties:

• TG
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10-2024
Ik even aan het lezen in "mastering delphi 5" over BPL en DLL gebruik en er stond in voor BPL's dat als je iets verander aan het interface stuk dat je dan ook de aanroepende executables opnieuw moet compileren. Tot zover geen probleem.

MAAR houd dat nou in dat dat je alleen de interface niet mag veranderen van ge-exporteerde units of geld dat voor alle units in een bpl (dus ook de niet ge-exporteerde units)

Daar was het boek namelijk net niet duidelijk genoeg in. |:(

/edit
*GRRRRR ik had natuurlijk wel ff [C++/Delphi] in mijn topic titel moeten zetten excuus*

• Delphi32
  • Laatst online: 04-09 00:34

Delphi32

Heading for the gates of Eden

Op donderdag 20 juni 2002 23:52 schreef TG het volgende:
MAAR houd dat nou in dat dat je alleen de interface niet mag veranderen van ge-exporteerde units of geld dat voor alle units in een bpl (dus ook de niet ge-exporteerde units)
Alle interface sections van alle units in de BPL moeten hetzelfde blijven om ervoor te zorgen dat je calling exe niet opnieuw gecompileerd hoeft te worden.

• TG
  • Laatst online: 30-10-2024
thanks,

bpl's gaan dus direct de vuilnis emmer in aangezien het systeem dat ik in gedachte heeft nogal generiek moet zijn en bijna blind een nieuwe plugin moet accepteren zonder morren :P

DLL's zijn denk ik dan een betere oplossing of heeft iemand nog brilliantere ideeen