Toon posts:

udma100 promise op a7v geeft probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals subj. al zegt geeft dit dingetje wat probleempjes. Als ik mijn HD hierop aansluit loopt windows als je bezig bent met installeren direct vast bij tweede reboot, met een blauw scherm of een gewoon hangende pc. Als ik de hd op een gewone ide poort zet, doet ie het prima!

Het lijkt me dus onzin dat dit ligt aan iets met drivers of zoiets, want die heb ik dus allemaal geinstalleerd (4in1 en promise prut)

verder config:
tbird 800
geforce 2 gts (asus)
ibm 30.7gb 7200
plextor 8x4x32x

Verwijderd

Topicstarter
Dit zal dus wel een standaardprobleem zijn waar nog geen concrete oplossing voor is. Alle losse hardware werkt namelijk wel goed

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 16:25
hmmm ik heb nergens problemen mee en ik heb toch echt niks bijzonders gedaan ?

Verwijderd

Even voor de zekerheid: je gebruikt de bijgeleverde 80-aderige kabel ? en verder niets op de U100 aansluiting ?
Heb je je schijf aan de laatste (zwarte) stekker gehangen ?

Verwijderd

Topicstarter
Jep allemaal gedaan, ik denk dus niet dat er echt een oplossing voor is

Verwijderd

Al een nieuwe Bios (versie 1004C) er in geflasht?
versie 1004 lost namelijk een aantal problemen op met de promise controller.

*Let wel op dat als je deze versie gaat gebruiken dat je processor zo'n 3 a 4 graden warmer wordt

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Ik had eerst ook problemen met m'n Promise controller. Ik opnieuw windhoos 98 erop gedumpt en de Promise NIET geïnstalleerd (gewoon een ? laten staan in de hardwarelijst) en het ding deed het prima.

Laatst de nieuwste Promise driver erop gepleurd en het werkt nog steeds prima... Wat is dan eigenlijk het nut van die driver?

Verwijderd

Welke versie gebruik je ? misschien zuigen de standaard drivers van windhoos wel. Pas ME op zo'n systeem geinstalleerd, ging prima. Alleen niets op die controller, wel een Fastrack erin. Ik had wel wat problemen verwacht, maarre.. als de brandweer !. succes verder.

Verwijderd

Kun je een HD aan deze ATA 100 controller (promise dus) hangen EN een cdrom aan de IDE controller ?

of is het maar 1 van de 2 controllers die je tegelijkertijd kunt gebruiken.

Ik heb hier ook die drivers geinstalleerd maar er hangt niets aan en dat duurd dan zo verekte lang bij het opstarten :(

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
bij de windows 2000 installatie moet je ff die promise drivers op een floppy zetten, anders herkent ie je HD niet....

I’m not like the OTTERS

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

En je moet dan dus heel de zip die je hebt gedowned van promise.com unzippen naar je floppy, dus zodat de mapstructuur blijft. Ik had dus gisteren bij zo'n systeem een flop gemaakt met alleen de bestanden die in de map 2000 stonden, en dat werkt dus lekker NIET!
Pagina: 1