[W2K] BSOD maar door wat ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07 12:26
Ik heb dit probleem al sinds dit jaar. Ik heb een Topline Amicus 3600 (ja ik weet het, zeg maar niks :'()en krijg willekeurig een BSOD. Dit kan verschillen van een paar keer per dag tot een keer per week. Mijn laptop is al twee keer weg geweest voor reperatie (omdat ik geen totale n00b ben en constateerde dat het niet aan de software lag). De eerste keer hadden ze idd de CPU gereworked en de geheugenbanken vervangen. Na een hoop geouwehoer met die gasten van topline is hij nog een keer weggeweest en konden ze niks vinden en zou het aan de software liggen. Nu heb ik het probleem dus nog steeds dat ik BSOD's krijg. Het zijn vooral deze twee:

- The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x0000000a (0x00000000, 0x00000002, 0x00000001, 0x804004d7).

- The computer has rebooted from a bugcheck. The bugcheck was: 0x0000001e (0xc0000005, 0xa000310e, 0x00000001, 0x0060072c).

Nu heb ik naar mijn weten echt alles geprobeert. Ik heb verschillende OS'en geinstalleerd (Win98,WinXP,W2k nu). Daarnaast heb ik zoveel mogelijk uitgeschakeld, dus in de bios heb ik echt alles uitstaan alleen beeld en geluid staat aan. Qua software heb ik niks bijzonders geinstalleerd: OfficeXP, LeechFTP, Zoomplayer, BSplayer, PaintshopPRo, Kaspersky Anit-virus (verschillende geprobeerd,want volgens Topline lag het aan Norton) en dat was het wel.

De Specs van de klaptop zijn: - PIII 1000mhz
- Trident Cyberblade videokaart
- Via AC'97 Audio
- FUJITSU 10gig HD (volledige gestest en geen fouten gevonde)
- 256MB Intern (heb ik ook al volledige getest en geen fouten in het geheugen)
Verder 2 x USB, 2x PCMCIA, S-Video, TouchPAD, Etc.
Voor de essentiele hardware (video, geluid, touchpad, etc) zijn alle orginele drivers geinstalleerd. BTW... Alle Servicepacks zijn geinstalleerd.

Wie heeft er nog tips of kan aangeven hoe ik aan de hand van die stopfouten kan achterhalen waar het misgaat. Ik begin echt wanhopig te worden ;(

Sorry voor het nogal warrige verhaal, maar het is gewoon zo wazig

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
SP2 er ook op gedraait? Verhielp bij mij veel probs iig.

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Zoek eens op google. als je daar bijvoorbeeld 0x0000000a invoert krijg je tal van betekenissen. Ik weet erchter niet precies welke van jou op toepassing is , maar dat weet je zelf denk ik wel.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Nee echt alle servicepacks (en overige updates) zijn uitgevoerd en geinstalleerd. Ook heb ik de microsoft knowledge base geraadpleegd, maar ik dit mag niet baten. Waar ik over val is de betekenis van de codes en hoe je dan kan achterhalen welke driver de boosdoener is (want de driver zelf wordt niet getoond tijdens de dump).

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raku
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-09-2022

Raku

Mental Aid

Op vrijdag 21 juni 2002 01:03 schreef renzo4000 het volgende:
Nee echt alle servicepacks (en overige updates) zijn uitgevoerd en geinstalleerd. Ook heb ik de microsoft knowledge base geraadpleegd, maar ik dit mag niet baten. Waar ik over val is de betekenis van de codes en hoe je dan kan achterhalen welke driver de boosdoener is (want de driver zelf wordt niet getoond tijdens de dump).
De betekenis van de code kun je vinden op google Er volgen dan meerdere betekenissen. Kies je O/S eruit en relavantie. Dan weet je direct ongeveer waar het mee te maken heeft.

Raku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
[b]Op donderdag 20 juni 2002 23:25 schreef renzo4000 [..]
Nu heb ik naar mijn weten echt alles geprobeert. Ik heb verschillende OS'en geinstalleerd (Win98,WinXP,W2k nu).
offtopic:
Sinds waneer zijn Win98 WinXP Win2k verschillende OS'en :?
Het zijn verschillende platformen.
Win2k en Linux bijv. zijn verschillende OS'en.
Maar ik kan verschillende Windows platformen nou niet bepaald verschillende OS'en noemen.

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Op vrijdag 21 juni 2002 07:49 schreef SuperKoej het volgende:

[..]

offtopic:
Maar ik kan verschillende Windows platformen nou niet bepaald verschillende OS'en noemen.
Nee goed wat jij wil :). Ik neem dat je begrijpt wat ik er mee bedoel. Het is dus niet zo dat het aan een [i]platform[/i] ligt, maar dat het bij allemaal gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:38

The End

!Beginning

Op vrijdag 21 juni 2002 07:49 schreef SuperKoej het volgende:

[..]

offtopic:
[ook offtopic]
Jij dacht dat Windows 95/98/ME en Windows NT/2000/XP op elkaar leken? Aan de buitenkant misschien, maar intern zijn ze totaal verschillend!
[/ook offtopic]

[edit] (ontopic vergeten)
Bij een BSOD staat er meestal nog een bestandsnaam bij waar de fout in is opgetreden. Het zou handig zijn als je die er ook bij vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Op vrijdag 21 juni 2002 11:21 schreef The End het volgende:

[..]

[edit] (ontopic vergeten)
Bij een BSOD staat er meestal nog een bestandsnaam bij waar de fout in is opgetreden. Het zou handig zijn als je die er ook bij vermeld.
Kijk dat is nou de pest, hij geeft dus niet aan welke driver de probleem veroorzaker is (wat overigens zeldzaam is volgens de MKB). Hij geeft wel aan de fout opgetreden is in "NTOSKRNL.EXE"... maar dat is toch vrij algemeen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superboer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08-2021
Kun je niet proberen om de drivers gewoon 1 voor 1 te installeren om zo erachter te komen welke nou de echte boosdoener is !? :?

Geen fan van ............. ! Zelfs geen voetbalfan ! Dus kappe nou ....... !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Op vrijdag 21 juni 2002 13:04 schreef superboer het volgende:
Kun je niet proberen om de drivers gewoon 1 voor 1 te installeren om zo erachter te komen welke nou de echte boosdoener is !? :?
Voor mij is dat niet echt een optie aangezien mijn laptop tevens mijn workstation is. Ik heb er niet zoveel aan om met een halve computer te werken. Ik hoop alleen dat een van de GOTTERS hier die foutmeldingen kunnen uitleggen en hoe je kan achterhalen waar het fout gaat, want van die knowledge base wordt ik niet veel wijzer :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:17
Idd, waarschijnlijk driver probleempje

Dingen die je kunt doen(heb je waarschijnlijk al gedaan):

- Allerlaatste drivers installeren
- Allerlaatste bios erop
- Alle sp's en hotfixes

Draait het dan niet?
- Drivers 1 voor een installeren en kijken wattie doet als je gewoon mee blijft werken zonder dat de andere drivers installed zijn(dan weet je welke driver fucked is.. en kan je met de producent mailen)
- Reepje geheugen testen/ of gewoon vervangen
- Zorgen dat je pagefile niet je laatste space opzuipt

Bij jewel (soortgelijk merk) heb ik ook problemen gehad met connectors, het werd niet opgelost bij reparaties.

Ik heb contact opgenomen met de distributeur ervan en gezegd dat me garantie er bijna op zit en dat ik nog steeds geen fatsoenlijk werkende bak heb. Ik heb toen 2 keuzes gekregen:

- Volledige reparatie + 3 maanden extra garantie
- Nieuw model uitzoeken + bijbetaling op dealerprijs

Probeer zoiets ook te regelen, ik heb toen voor het nieuwe model gekozen en dat staat nu op het postkantoor te wachten op mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superboer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08-2021
ik geloof dat de eerste fout te maken heeft met een apparaat dat een irq geeft maar de driver van dat betreffende apparaat nog niet geladen is of met iets anders bezig is waardoor hij hem niet afvangt !

Ik weet het niet 100% zeker! probeer ik even na te zoeken!

ikke programmeert zelf ook drivers :)

Geen fan van ............. ! Zelfs geen voetbalfan ! Dus kappe nou ....... !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
[b]Op vrijdag 21 juni 2002 13:10 schreef RaZoRhEaD .....

- Nieuw model uitzoeken + bijbetaling op dealerprijs

Probeer zoiets ook te regelen, ik heb toen voor het nieuwe model gekozen en dat staat nu op het postkantoor te wachten op mij :P
Dit zou wel heel relaxed zijn, maar ik denk niet dat die gasten bij Topline hier mee akkoord zullen gaan (het zijn nogal taaie gasten). Maar als dit probleem blijft bestaan zal ik het zeker proberen (ben nl best bereid bij te betalen voor een nieuwe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
Op vrijdag 21 juni 2002 13:12 schreef superboer het volgende:
ik geloof dat de eerste fout te maken heeft met een apparaat dat een irq geeft maar de driver van dat betreffende apparaat nog niet geladen is of met iets anders bezig is waardoor hij hem niet afvangt !

Ik weet het niet 100% zeker! probeer ik even na te zoeken!

ikke programmeert zelf ook drivers :)
Ja zoiets had ik al begrepen uit de knowledge base. Maar ik weet alleen niet hoe ik die codes moet omschrijven. Weet jij dat misschien wel dan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
^kick^ [b] some ass !! [/b]

Pagina: 1