Toon posts:

Draadloos netwerk zonder accespoint?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er waren al eerder een aantal topic hierover geopend, maar nergens komt er een duidelijk antwoord naar voor.

Situatieschets:

1)Desktop met nic voor adsl aansluiting en draadloze nic.
2)Notebook met draadloze nic.

Enne....nu wil ik een draadloze (inet) verbinding maken met die desktop om te kunnen internetten op me notebook etc.

Kan ik dit op deze manier verwezelijken?

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-08 19:03
jahoor, als het goed is wel.

Wat misschien ook een optie is..
Draadloos routertje van Etech of, en een draadloos nic'je voor je laptop.
en een normale nic in je PC. Ben je ook klaar, en hoeft je PC niet aan te staan.

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-08 16:19
Notebook: PCMCIA kaart
PC: PCI Wireless ding.

En klaar.. accesspoint niet nodig..
Je moet ff kaartjes in adhoc mode zetten (peer-to-peer) en gaan...

Heb het zelf ook hier liggen,krijg alleen die pci kaart niet geintalleerd.. kutding

Verwijderd

jah maar dan mot je altijd je desktop an hbb, koop gewoon een wap en je bent klaar.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

P'cies; een server 24x7 laten draaien kost € 75,= per jaar en zo'n access point iets van € 150,=. Na twee jaar heb je'm terugverdiend.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Dat die server 24/7 draait maakt niet uit. Is niet voor niets een server :)

Wat ik vergeet te melden in de openingstopic is dat het noodzakelijk is dat er naast het wireless gebeuren ook een utp kabel moet liggen waar ik een pc op aan kan sluiten. (Rommel wel eens met pc's en dan is het makkelijk even de nieuwste drivers te downloaden met die pc).

Is dit in een opstelling zonder accespoint mogelijk? Zo niet, is het met accespoint wel mogelijk dan?

Opstelling:

(ik laat server of accespoint even voor wat het is. Dat zal aan de hand van onderstaand bepaald moet worden)

1) notebook welke voorzien moet worden van draadloos inet.

2) aantal aansluitpunten in de kamer waar pc's op kunnen worden aagesloten voor internet (utp).

Hoe?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:19

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Voor een paar euro heb je een IR port in je PC :P

Maar ik zal bij Vobis ooit voor 500 gulden een wireles iets waarmee je een p2p netwerkje kon maken.....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:52

Pogostokje

* twiet *

Maar ik zal bij Vobis ooit voor 500 gulden een wireles iets waarmee je een p2p netwerkje kon maken.....
Klet er bij die 'handige' pakketjes wel even op dat het gebasseerd is op de 802 standaarden, want anders kan je het never nooit meer uitbreiden in de toekomst.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

Op zondag 23 juni 2002 09:39 schreef Dweezerroy het volgende:
Dat die server 24/7 draait maakt niet uit. Is niet voor niets een server :)

Wat ik vergeet te melden in de openingstopic is dat het noodzakelijk is dat er naast het wireless gebeuren ook een utp kabel moet liggen waar ik een pc op aan kan sluiten. (Rommel wel eens met pc's en dan is het makkelijk even de nieuwste drivers te downloaden met die pc).

Is dit in een opstelling zonder accespoint mogelijk? Zo niet, is het met accespoint wel mogelijk dan?

Opstelling:

(ik laat server of accespoint even voor wat het is. Dat zal aan de hand van onderstaand bepaald moet worden)

1) notebook welke voorzien moet worden van draadloos inet.

2) aantal aansluitpunten in de kamer waar pc's op kunnen worden aagesloten voor internet (utp).

Hoe?
Dan zou je 3 wap11 accespoints + een pcmcia kaartje nodig hebben ;)

1 Wap11 (als wirelessaccespoint) naar je kabel/adsl modem of server.

1 Pcmcia kaartje in je laptop

2 Wap11's als wirelessclient (ad-hoc?) daar zit een UTP aansluiting op en kun je dus zo op je netwerkkaart aansluiten.

Anders kan het absoluut niet als je ook nog utp clients wil :+
Pagina: 1