dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag
Nee, dat kan het niet zijn. Mijn unlockte XP doet het goed op een Asus board van een vriend. Hierop kan hij ook meerdere multiply's aan.
Op mijn moederboard doet zijn proc het, dus de hardware is tip top in orde!
Op mijn moederboard doet zijn proc het, dus de hardware is tip top in orde!
Welke XP is het?
Oja, welke MP staat ingesteld door je switches?
Oja, welke MP staat ingesteld door je switches?
Staat de multiplier wel goed ingesteld? De overige settings? Heeft het wel gewerkt op dezelfde plankje toen het nog gelockt was?
Ja, mijn proc heeft gewerkt toen hij nog niet unlocked was op het board. Het lijkt er heel erg veel op dat de unlock fout is, maar dat kan niet.
Verder heb ik met me DIP de multiplyer op zowel 10.5 als 11.5 geprobeerd, zonder resultaat.
Een ander vreemd iets, was de eerste maal dat de unlockte XP in mijn MB ging. Toen kreeg ik de Video display (scherm voor POST) maar schoot de pc niet door naar de POST en heb ik hem uit moeten zetten.
Hierna kreeg ik zelfs geen signaal meer naar mijn videokaart. Dus hij loopt echt vast op die Proc.
De BIOS is ook al een keer reset, en gedowngrade van V4.1 naar v4.
<edit> Ik heb de XP 1800+(1600Mhz) </edit>
Verder heb ik met me DIP de multiplyer op zowel 10.5 als 11.5 geprobeerd, zonder resultaat.
Een ander vreemd iets, was de eerste maal dat de unlockte XP in mijn MB ging. Toen kreeg ik de Video display (scherm voor POST) maar schoot de pc niet door naar de POST en heb ik hem uit moeten zetten.
Hierna kreeg ik zelfs geen signaal meer naar mijn videokaart. Dus hij loopt echt vast op die Proc.
Een 1800+ is 1533Mhz. Maargoed, je standaard multiplyer is 11,5 probeer die eens. Doe verder even een bios reset en kijk of je koeler er wel goed opzit. Als hij het daarna nog niet doet, post dan weer hier.Op vrijdag 21 juni 2002 09:22 schreef Four het volgende:
Ja, mijn proc heeft gewerkt toen hij nog niet unlocked was op het board. Het lijkt er heel erg veel op dat de unlock fout is, maar dat kan niet.
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Als je een XP 2100 of lager hebt moet het gewoon werken. Kun je de bruggen ongedaan maken? Dan weet je zeker dat het daar aanligt, doet ie het dan nog niet, dan is er echt een uitzondering in het spel.
Ikke ook een SL 75drv2 hebben met een geunlokte XP1800 @1575 (137 FSB)
Totaal geen problemen en ik heb hem ook een keer tot een xp1900 gemaakt. 12*135.
Ik werk nog met de oude bios 3.6
Totaal geen problemen en ik heb hem ook een keer tot een xp1900 gemaakt. 12*135.
Ik werk nog met de oude bios 3.6
De bruggen disconnecten is inderdaad een optie, maar ik zou graag mijn XP geunlocked houden, aangezien ik zelf niet de spullen heb om de unlock te repareren.
<edit> MOL dat heb ik inderdaad ook al geprobeerd. </edit>
maaruh.. zit er op de drv2 ook al van die schakelaartjes (blauw). Die staat nu op autoimatische mp detectie... iig op de drv4 en 5. Maar die moet je opmanual zetten... dan ist opgelost denk ik,Op vrijdag 21 juni 2002 10:19 schreef Four het volgende:
De bruggen disconnecten is inderdaad een optie, maar ik zou graag mijn XP geunlocked houden, aangezien ik zelf niet de spullen heb om de unlock te repareren.
Succes
Op vrijdag 21 juni 2002 10:24 schreef Tutti-frutti het volgende:
[..]
maaruh.. zit er op de drv2 ook al van die dips, schakelaartjes (blauw). Die staat nu op autoimatische mp detectie... iig op de drv4 en 5. Maar die moet je op manual zetten... dan ist opgelost denk ik,
Succes
Dat was inderdaad ook een van mijn eerste gedachte. Dit mocht niet baten.Op vrijdag 21 juni 2002 10:24 schreef Tutti-frutti het volgende:
[..]
maaruh.. zit er op de drv2 ook al van die schakelaartjes (blauw). Die staat nu op autoimatische mp detectie... iig op de drv4 en 5. Maar die moet je opmanual zetten... dan ist opgelost denk ik,
Succes
Je kan hem eventueel in mijn systeem komen testen in Waddinxveen (naast Gouda). Maargoed ik heb niet zo'n soltek bordje en aangezien hij het bij jou goed deed in een ander mobo heeft het denk ik geen zin. Wil je het toch proberen, mail me ff op marcel_1982@hotmail.com dan kunnen we misschien iets afspreken voor het weekend ofzo.Op vrijdag 21 juni 2002 10:32 schreef Four het volgende:
Zou het mischien mogelijk zijn dat ik bij een van jullie mijn unlockte XP in een SL-75DRVx zet?
Dat zou ook wel een goede test zijn.
Ik woon in de buurt van Utrecht (Houten).
[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]
Aan mol,
Dat klopt, het heefd geen zin. Die vriend van me had ook een A7V266-e.
Toch bedankt.
Toch bedankt.
OkOp vrijdag 21 juni 2002 11:54 schreef Four het volgende:
Aan mol,
Toch bedankt.
Pagina: 1