Toon posts:

Printen met cups, Access denied

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje bezig om proberen te printen vanuit windows naar linux (suse 7.3) toe. :)

Ik heb samba draaien, en cups voor het printen.
Ik heb mŽn printer aangemaakt met cups en die zie ik ook in windows. Als ik hier probeer te printen geeft ie: Access denied, unable to connect. :(

Na de search te hebben gebruikt zag ik dat je wat moest veranderen in de mime.types en mime.convs voor raw printing. :(

Cups opnieuw opgestart, maar helaas: access denied, unable to connect.

vanuit dos printen doet ie wel.
Met: net use lpt1 \\linuxbak\canonprinter

en dan: echo ditiseentestje > lpt1

Wie kan mij verder helpen?

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:57

MadEgg

Tux is lievvv

Op donderdag 20 juni 2002 22:55 schreef heineken25 het volgende:
Ik ben al een tijdje bezig om proberen te printen vanuit windows naar linux (suse 7.3) toe. :)

Ik heb samba draaien, en cups voor het printen.
Ik heb mŽn printer aangemaakt met cups en die zie ik ook in windows. Als ik hier probeer te printen geeft ie: Access denied, unable to connect. :(

Na de search te hebben gebruikt zag ik dat je wat moest veranderen in de mime.types en mime.convs voor raw printing. :(

Cups opnieuw opgestart, maar helaas: access denied, unable to connect.

vanuit dos printen doet ie wel.
Met: net use lpt1 \\linuxbak\canonprinter

en dan: echo ditiseentestje > lpt1

Wie kan mij verder helpen?
Hmm.. ik denk dat dat met je network users cache te maken heeft. Windows is daar heel irri in, als je eenmaal een toegangscode en username hebt opgegeven, vraagt ie er nooit meer om, ook niet bij access denied.

Ik weet niet precies hoe je het weer terug krijgt. Weet je toevallig welke user & pass Windows heeft gecached voor deze verbinding(heb je ooit zelf us ingevoerd als het goed is).
Voeg die toe aan smbusers en het zou moeten werken.

edit:
Btw, als het Windows XP of Windows 2000 is, kan je overwegen rechtstreeks naar CUPS te printen. Je moet dan /etc/cups/cups.conf aanpassen om ook verbindinge met andere interfaces dan localhost te accepteren, en vervolgens kan je vanaf je windows bak de locatie:
http://linuxbak/printers/canonprinter
invoeren, en vervolgens printen. Dit werkt dus niet bij eerdere versies dan XP en 2K...

Tja

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 23:02 schreef MadEgg het volgende:

[..]

Hmm.. ik denk dat dat met je network users cache te maken heeft. Windows is daar heel irri in, als je eenmaal een toegangscode en username hebt opgegeven, vraagt ie er nooit meer om, ook niet bij access denied.

Ik weet niet precies hoe je het weer terug krijgt. Weet je toevallig welke user & pass Windows heeft gecached voor deze verbinding(heb je ooit zelf us ingevoerd als het goed is).
Voeg die toe aan smbusers en het zou moeten werken.
Ja, dat weet ik, en die gebruit ie nogsteeds (als het goed is). Want alle shares van samba die zie ik gewoon en daar kan ik gewoon bij, maar zal eens een nieuwe gebruiker aanmaken, kijken wat ie dan doet.

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

had je m'n edit ook gelezen???
Heb je Win2K/XP?

Tja

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 23:12 schreef MadEgg het volgende:
had je m'n edit ook gelezen???
Heb je Win2K/XP?
Ik heb Win2K. Ik had je edit nog niet gelezen.
Ik heb een nieuwe user aan gemaakt en ga het nu proberen met een nieuwe user :)

En anders ga ik je ŽeditŽ proberen. :)

Verwijderd

Misschien dat Samba-2.2.5 (pas uitgekomen) je probleem oplost aangezien daar een aantal fixes voor printen met Win clients in zit.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 23:21 schreef heineken25 het volgende:

[..]

Ik heb Win2K. Ik had je edit nog niet gelezen.
Ik heb een nieuwe user aan gemaakt en ga het nu proberen met een nieuwe user :)

En anders ga ik je edit proberen. :)
Oké, een nieuwe user aanmaken maakt niets uit :'(

Als ik de url: http://linuxbak/printers/canonprinter aangeef als printer, dan komt ie met de melding dat ie geen printer kan vinden, als ik het in de browser intyp, dan zie ik het menu van cups, met de canonprinter.

Als ik in windows naar de printer kijk, dan staat ie nogsteeds op: access denied, unable to connect :(

Verwijderd

Krijg je ook iets in je logs van samba of cups?
Die staan meestal in /var/log

• MadEgg

MadEgg

Tux is lievvv

Op donderdag 20 juni 2002 23:43 schreef heineken25 het volgende:

[..]

Oké, een nieuwe user aanmaken maakt niets uit :'(

Als ik de url: http://linuxbak/printers/canonprinter aangeef als printer, dan komt ie met de melding dat ie geen printer kan vinden, als ik het in de browser intyp, dan zie ik het menu van cups, met de canonprinter.

Als ik in windows naar de printer kijk, dan staat ie nogsteeds op: access denied, unable to connect :(
En je hebt in Win2K wel aangegeven dat het om een internet adres gaat en niet om een SMB-printer?(ja ik heb alleen maar van horen zeggen dat Win2K dit ook ondersteund, WinXP doet het iig, daar werkt het prima mee bij mij...)

Je hebt wel in je cupsd.conf
code:
1
2
AuthType none
Allow From 192.168.0.0/24

voor <Location /> en eventueel <Location /printers> als je die hebt geactiveerd?
Of wat ook maar van toepassing is voor jou netwerk?

Tja

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 01:46 schreef MadEgg het volgende:

[..]

En je hebt in Win2K wel aangegeven dat het om een internet adres gaat en niet om een SMB-printer?(ja ik heb alleen maar van horen zeggen dat Win2K dit ook ondersteund, WinXP doet het iig, daar werkt het prima mee bij mij...)

Je hebt wel in je cupsd.conf
code:
1
2
AuthType none
Allow From 192.168.0.0/24

voor <Location /> en eventueel <Location /printers> als je die hebt geactiveerd?
Of wat ook maar van toepassing is voor jou netwerk?
Het werkt! *D Niet zoals ik het wil hebben, maar ik kan printer.
Deze had ik er nog niet in gezet:
code:
1
Allow From 10.0.0.4/24

Ik dacht dat als ik een nieuwe printer moest toevoegen, een netwerkprinter moest toevoegen. Maar je moet een locale printer toevoegen, en dan met het 'internet protocol'.

De printer die staat in netwerkomgeving bij de linuxbak staat nog steeds: Access denied, unable to connect :'(

Maar tot zoveer al heel erg bedankt :)

Verwijderd

Topicstarter
Het printen doet ie nu ook met de printer die in netwerkomgeving staat, alleen de printer geeft nog steeds aan, Access denied, unable to connect :?

Wel een beetje vaag dus.

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 June 2002 @ 15:39:
Het printen doet ie nu ook met de printer die in netwerkomgeving staat, alleen de printer geeft nog steeds aan, Access denied, unable to connect :?

Wel een beetje vaag dus.
Dit had ik ook, alles werkt alleen die maffe error. Ik zit er zelf niet mee maar mijn klanten dus wel die worden bang van zo'n error :)
Je kunt het oplossen door users printer admin te maken in smb.conf:

printer admin = @usertjes

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik denk toch niet dat de topicstarter nogop een antwoord zit te wachten, meer dan een jaar later ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1