Toon posts:

CTX PV520 en Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn buren hebben een nieuwe computer. Nu ze het ding aangezet hebben, blijkt dat hun lcd monitor niet werkt. Ze krijgen de volgende melding:

Unsupported mode
800x600
h: 53,8 kHz v: 56,4 hz

Inmiddels ben ik er achter dat dit scherm een minimale vertikale sync heeft van 58 Hz. Lijkt me dus nodig om dit aan te passen om het probleem op te lossen. Maar hoe.
In Win XP kan ik niets aanpassen aan deze instellingen. Ik heb overal gezocht, maar kan niets vinden.

Systeem:
Celeron 1200 Mhz
Mobo Epox 3WTM VGA en Sound onboard
Build in VGA with Trident Blade 3D Core
Chipset Via Apollo PLE133T AGP set (PLE133T+686B)
256 Mb PC 133 SDRAM
Beeldscherm adapter (volgens Windows) Via Tech VT 8361/VT8601
WIndows XP Home

Ik heb de laatste nieuwe 4 in 1 drivers van Via al geinstalleerd zonder resultaat.
De resolutie staat nu ingesteld op 800x600 met 32 bits kleuren en hoger krijg ik hem niet. De enige manier om beeld te krijgen is in de veilige modus.

Iemand een suggestie?

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 22:39 schreef Deom het volgende:
...
De resolutie staat nu ingesteld op 800x600 met 32 bits kleuren en hoger krijg ik hem niet. De enige manier om beeld te krijgen is in de veilige modus.

Iemand een suggestie?
Als je dus op de normale manier windows boot krijg je niets te zien?

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

frequentie van het scherm veranderen ?
60 hz of zo nemen

De kick van Electric!

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

In veilige mode opstarten, resolutie + refreshrate het laagst zetten en dan herstarten. Veel winkels sluiten nooit de verkocht monitor op de verkochte computer aan, werkt meestal meteen wel ( Soms dus ook niet )

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
In de veilige modus kon ik wel opstarten, maar dan kon ik de instellingen voor de monitor niet wijzigen niet wijzigen. Op de monitor zelf kon ik de instellingen ook niet wijzigen. Ik heb de computer net meegenomen naar mijn huis, opgestart met mijn monitor, en de refreshrate gewijzigd van 85 naar 75 Hz. Daarna de computer weer aangesloten op de LCD monitor en het werkte. Daarna deed de monitor het wel, alleen is de enige soort monitor die ik in kan stellen een CRT monitor en geen LCD, maar daar kijk ik naar het weekend naar.

Verwijderd

tiz toch een merkmonitor, gewoon de drivers van inet halen, dan heb je de drivers voor een LCD monitor, alsof je daar wakker van zou liggen...

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 22 juni 2002 13:32 schreef MorPhics het volgende:
tiz toch een merkmonitor, gewoon de drivers van inet halen, dan heb je de drivers voor een LCD monitor, alsof je daar wakker van zou liggen...
Drivers heb ik op CD-rom, maar Win XP accepteerd deze niet, terwijl het wel de laatste nieuwe zijn.
Pagina: 1