Mijn buren hebben een nieuwe computer. Nu ze het ding aangezet hebben, blijkt dat hun lcd monitor niet werkt. Ze krijgen de volgende melding:
Unsupported mode
800x600
h: 53,8 kHz v: 56,4 hz
Inmiddels ben ik er achter dat dit scherm een minimale vertikale sync heeft van 58 Hz. Lijkt me dus nodig om dit aan te passen om het probleem op te lossen. Maar hoe.
In Win XP kan ik niets aanpassen aan deze instellingen. Ik heb overal gezocht, maar kan niets vinden.
Systeem:
Celeron 1200 Mhz
Mobo Epox 3WTM VGA en Sound onboard
Build in VGA with Trident Blade 3D Core
Chipset Via Apollo PLE133T AGP set (PLE133T+686B)
256 Mb PC 133 SDRAM
Beeldscherm adapter (volgens Windows) Via Tech VT 8361/VT8601
WIndows XP Home
Ik heb de laatste nieuwe 4 in 1 drivers van Via al geinstalleerd zonder resultaat.
De resolutie staat nu ingesteld op 800x600 met 32 bits kleuren en hoger krijg ik hem niet. De enige manier om beeld te krijgen is in de veilige modus.
Iemand een suggestie?
Unsupported mode
800x600
h: 53,8 kHz v: 56,4 hz
Inmiddels ben ik er achter dat dit scherm een minimale vertikale sync heeft van 58 Hz. Lijkt me dus nodig om dit aan te passen om het probleem op te lossen. Maar hoe.
In Win XP kan ik niets aanpassen aan deze instellingen. Ik heb overal gezocht, maar kan niets vinden.
Systeem:
Celeron 1200 Mhz
Mobo Epox 3WTM VGA en Sound onboard
Build in VGA with Trident Blade 3D Core
Chipset Via Apollo PLE133T AGP set (PLE133T+686B)
256 Mb PC 133 SDRAM
Beeldscherm adapter (volgens Windows) Via Tech VT 8361/VT8601
WIndows XP Home
Ik heb de laatste nieuwe 4 in 1 drivers van Via al geinstalleerd zonder resultaat.
De resolutie staat nu ingesteld op 800x600 met 32 bits kleuren en hoger krijg ik hem niet. De enige manier om beeld te krijgen is in de veilige modus.
Iemand een suggestie?