SuSE Emulators

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb SuSE 7.3 gewoon retail. Ik gebruik het als 2de OS naast Windows. Windows kan namelijk echt niet presteren om 1 dag vlekkeloos te draaien, Linux wel.

Om een aantal windows app's te converten heb ik laatst WINE gebruikt, een standaard emulator in SuSE. het liep totaal verkeerd uit en om een lang verhaal kort te maken van het converten kwam niks terecht.

Nou is mijn vraag, moet ik het op een bepaalde manier doen of is WINE gewoon een niet zo goede emulator en kunnen jullie mij een andere aanraden?

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Sonja
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-04 11:42

Red Sonja

Linux: power to de wortel

De wine versie die bij 7.3 zit is wel een beetje oud. K raad je aan eerst de laatste stabiele versie te proberen. Vergeet trouwens niet dat alleen bepaaalde progs het doen. Op de site van wine staat wel een lijsje van wat er 'zou' moeten werken. Wine vreet ook geheugen dus als je niet teveel mem hebt dan is t niet echt interressant om te gebruiken, lijkt mij.

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm wine converteerd toch niet, je moet het progje gewoon runnen met wine, haal ff winex nieuwste versie van cvs, draaid bijna alles (nouja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:19

MadEgg

Tux is lievvv

Op donderdag 20 juni 2002 22:15 schreef Pieter het volgende:
uhm wine converteerd toch niet, je moet het progje gewoon runnen met wine, haal ff winex nieuwste versie van cvs, draaid bijna alles (nouja)
Doe maar gewoon Wine, tenzij je games wil draaien. Wine draait meer progjes dan WineX...

Win4Lin schijnt ook erg goed te zijn, alleen is die commercieel, dat wordt dus dokken.

Tja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WINE (Linux)
WineX (Linux)
Win4LIN (Linux)
VirtualPC (Windows, Macintosh)
VMware (Windows, Linux)
BOCHS (???)

kies maar wat uit. t meeste kost wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
ga je overmorgen alec empire zien op waldrock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download het nieuwste snapshot eens (hier bijvoorbeeld), ik heb daarme geprobeerd flashfxp, getright, kazaa light, winzip en photoshop te draaien, en het werkt allemaal 100% :D
Kijk hier eeens voor instructies om die apps te draaien. Voor sommige apps heb je extra dll's nodig van Windows 9x, die kun je hier downloaden :)

Wine kun je trouwens tegelijk met winex draaien, het is niet per se _of_ wine, _of_ winex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor windows apps heb je geprobeerd?
Sommigen werken aardig goed, anderen gewoon niet.
Het is dus handig om te vertellen met welke je bezig bent.

En hoezo liep het totaal verkeerd uit?
Het werkte niet? Of niet goed?
Wat gebeurde er, en welke foutmeldingen kreeg je?

Zoals al meer mensen hadden gezegd, afhankelijk van het programma werkt wine wel of niet goed.
Meestal is het behoorlijk langzaam, het is niet echt geoptimaliseerd, maar als een programma werkt, dan werkt het ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 23:14 schreef HAL-9000 het volgende:
offtopic:
ga je overmorgen alec empire zien op waldrock?
Helaas niet :'( Ben tot over mijn oren in schooltoetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 23:50 schreef MarcelP het volgende:
Wat voor windows apps heb je geprobeerd?
Sommigen werken aardig goed, anderen gewoon niet.
Het is dus handig om te vertellen met welke je bezig bent.

En hoezo liep het totaal verkeerd uit?
Het werkte niet? Of niet goed?
Wat gebeurde er, en welke foutmeldingen kreeg je?

Zoals al meer mensen hadden gezegd, afhankelijk van het programma werkt wine wel of niet goed.
Meestal is het behoorlijk langzaam, het is niet echt geoptimaliseerd, maar als een programma werkt, dan werkt het ook wel.
Ik heb Flash-FXP gebruikt. Onder verschillende settings heb ik het geconvert maar elke liep het na een aantal minuten vast. Foutmeldingen kreeg ik niet, het liep gewoon vast.

Maar ik zal eens kijken of die andere emulators wat zijn. Win4Lin heb ik al eerder gehoord, eens informeren denk ik!
Pagina: 1