Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770
Zit de blauwe kant in je mobo ?
Concrete Loop Watercooling
Kijken of die 't wel doet op de andere IDE poort...
http://www.uitdehoogte.nl/bert
Verwijderd
zet alles eens in de bios op default, of je moet een andere kabel kopen dit hadt ik namelijk ook
Verwijderd
Of je knipt het 23e of zo adertje door.....
Ik weet niet precies welke, maar dat moet je maar ff uitzoeken. Dan werkt het weer perfect en herkent ie het als ATA 66 of meer......
Ik weet niet precies welke, maar dat moet je maar ff uitzoeken. Dan werkt het weer perfect en herkent ie het als ATA 66 of meer......
misschien domme vraag, maar ondersteunt je mobo wel >ata66 
Hoi
Welk mobo of IDE controller? Van de Promise Fasttrak100 lite die op de MSI K7TTurbo zat weet ik dat er een brakke BIOS versie was die niet in kon zien dat er een 80 polige kabel op het 2e IDE kanaal zat.
Zoniet, zou ie dan op n 80-polige kabel controleren denk je?Op vrijdag 21 juni 2002 00:36 schreef nobody122 het volgende:
misschien domme vraag, maar ondersteunt je mobo wel >ata66
Waarschijnlijk zit je kabel verkeerd om, heb ik ook gehad.
Op de meeste mobo's die ik al onder handen heb mogen nemen (zijn er toch veel hoor), maakt dit niet zo erg uit.Op vrijdag 21 juni 2002 08:28 schreef -ET- het volgende:
Waarschijnlijk zit je kabel verkeerd om, heb ik ook gehad.
Tegenwoordig zijn de ATA66/100/133 kabels gewoon, dus niet meer met zo'n insnijdingen enzo.
Die jongen kan misschien best is proberen op een ander IDE apparaat -of- gelijk een andere kabel proberen
Volgens mij ligt het aan de hardeschijf. Ik heb een andere geprobeerd en die doet het wel gewoon. Ik heb ook de kabel op beide manieren blauw aan mobo, en andersom geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik heb geen Raid controller, een simpele ATA 66 controller op een AK33 Mobo van AOpen. Ik zal ook nog de hardeschijf op mijn andere computer met een AK73 Pro(A) mobo proberen.
Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770
kijk anders eens goed naar de jumper instellingen op je HD, ik kan achter op me HD namelijk ook ATA100 uitschakelen en nog meer van dat soort gein.Op vrijdag 21 juni 2002 09:17 schreef ppotter10 het volgende:
Volgens mij ligt het aan de hardeschijf. Ik heb een andere geprobeerd en die doet het wel gewoon. Ik heb ook de kabel op beide manieren blauw aan mobo, en andersom geprobeerd, maar zonder resultaat. Ik heb geen Raid controller, een simpele ATA 66 controller op een AK33 Mobo van AOpen. Ik zal ook nog de hardeschijf op mijn andere computer met een AK73 Pro(A) mobo proberen.
En ook ervoor zorgen dat die seagate niet op Single Drive staat ofzo (zeker als er nog een cdrom aanhangt).
Master w. slave present zal 't beste zijn.
Master w. slave present zal 't beste zijn.
Normaal gesproken heeft een ata66/100 kabel 1 ader onderbroken waar de bios aan kan "zien" dat het een ata66/100 kabel is en dus de hdd op die snelheid kan gebruiken, jou kabel heeft dat waarschijnlijk niet en dus denkt de bios dat het geen ata66/100 kabel is ..
Zou ie dan nog wel op ata66/100 lopen?Op vrijdag 21 juni 2002 11:41 schreef remsie het volgende:
Normaal gesproken heeft een ata66/100 kabel 1 ader onderbroken waar de bios aan kan "zien" dat het een ata66/100 kabel is en dus de hdd op die snelheid kan gebruiken, jou kabel heeft dat waarschijnlijk niet en dus denkt de bios dat het geen ata66/100 kabel is ..
Hier op me werk zeggen vrij veel pc's dat, ik zal eens opletten welke pc's precies, ik geloof de P3's met Aopen moederbord (AX3S serie).
Ik heb hetzelfde probleem.
mijn mobo ondersteun t/m ATA133
heb 1hd die ATA100 of 66 is maar die wordt herkend als ATA 33. De bios geeft zelfde foutmelding. Op mijn oude mobo met zelfde kabel deed ie het wel. Ik heb ook al de meegeleverde ATA 133 kabel geprobeert maar ook dan herkend hij hem als ATA 33
snap het niet heb al veel geprobeerd (kabels, bios, drivers...).
Iemand een id???
mijn mobo ondersteun t/m ATA133
heb 1hd die ATA100 of 66 is maar die wordt herkend als ATA 33. De bios geeft zelfde foutmelding. Op mijn oude mobo met zelfde kabel deed ie het wel. Ik heb ook al de meegeleverde ATA 133 kabel geprobeert maar ook dan herkend hij hem als ATA 33
snap het niet heb al veel geprobeerd (kabels, bios, drivers...).
Iemand een id???
heb de blauwe connector(van ata133 kabel) nu in mijn ide 1 gedaan en de zwarte op mijn hdd en nu werkt het op de ene of andere manier wel. try it out zou ik zeggen
Mja daarom zei ik ook "misschien een domme vraag"Op vrijdag 21 juni 2002 01:58 schreef Sfynx het volgende:
[..]
Zoniet, zou ie dan op n 80-polige kabel controleren denk je?
Hoi
Pagina: 1