[speakers] De ene speelt veel zachter dan de ander

Pagina: 1
Acties:
  • 1.147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Ik heb al geruime tijd een setje magnat speakers. Ik heb er altijd met veel plezier naar geluisterd, maar wat me wel opviel was dat de rechter speaker soms wat zachter speelde dan de linker. Ik dacht altijd dat het aan m'n (ouwe, brakke) versterker lag maar nu hoor ik bijna helemaal niks meer door de linker speaker. Heeft iemand enig id wat het kan zijn? Ik heb nooit echt extreem hard gedraaid, dus daar kan het volgensmij niet aan liggen. Ik weet ook niet of er nog garantie op zit, dus naar de winkel terug gaan is misschien helemaal niet mogelijk.
Heeft iemand misschien enig idee waar het aan zou kunnen liggen, en hoe ik dit probleem op zou kunnen lossen? Of is terug gaan naar de winkel echt de enigste oplossing? :)

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wat heb je zelf al gedaan.....???

kabels gecheckt??

do or do not, there is no try

• Arzie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:15
Speakers omgedraaid?

Verwijderd

brakke speaker? brakke versterker?

• Neomess
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:35

Neomess

neomess.nl

-speakers omdraaien en wat is dan het effect
-balance (je weet t maar nooit met sommige mensen)
-heb je het verschillende input apparaten geprobeert (cd, radio enz.)
-test de boxen op een andere stereo
-zekeringen gesprongen in de stereo (betwijfel ik maar je weet maar nooit)

en anders weet ik t zo ook niet

ps als je de stereo harder zet zie je dan vonkjes in het midden van de conus van de zachter spelende speaker?

Intel Core i5-6400 | Gigabyte GA-B150M-D3H | Gigabyte GV-R939G1 GAMING-8GD | Codegen 4U-500 | Scythe Mugen 2 Rev. B | Crucial Ballistix Sport BLS2C4G4D240FSA | Cooler Master GM G550M | Crucial M500 2,5" 240GB

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Op donderdag 20 juni 2002 23:01 schreef Het_Zootje het volgende:
<knip>
ps als je de stereo harder zet zie je dan vonkjes in het midden van de conus van de zachter spelende speaker?
LOL! Whahahaha... weleens gezien dan? :9
Ik alleen maar bij installaties >1kW...
Niet bij huis tuin en keuken spulletjes.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 09:56 schreef remco_k het volgende:

[..]

LOL! Whahahaha... weleens gezien dan? :9
Ik alleen maar bij installaties >1kW...
Niet bij huis tuin en keuken spulletjes.
LOL??? :'( juist bij dat soort setjes wil je dat niet zien...Geloof me, dat doet echt pijn :'(

Nog ff ontopic dan: probeer eens te kijken of je niet heel toevallig de fasen (+-) verkeerd hebt aangesloten. Dit kan leiden tot verschil in links/rechts/ en hoog/laag. Of inderdaad tot nogal onplezierige effecten bij groot vermogen... :'(

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:17

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Op vrijdag 21 juni 2002 10:34 schreef MorPhics het volgende:

[..]

LOL??? :'( juist bij dat soort setjes wil je dat niet zien...Geloof me, dat doet echt pijn :'(
Ik bedoel met LOL: Het is dacht ik niet mogelijk om met zulk "laag" vermogen vonken te zien in je speakers...
Vandaar LOL, niet omdat ik het leuk vind dat iemand z'n speakers defect zijn.
Als die van mij problemen hebben dan ben ik net een kleuter met een lekke bal. :'( Dus ik zal nooit iemand uitlachen daarover...

Alles kan stuk.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 23:01 schreef Het_Zootje het volgende:
-speakers omdraaien en wat is dan het effect Kan ik nu helaas niet testen (kabels zijn helemaal weg gewerkt, en speakers zijn bevestigd aan de muur...
-balance (je weet t maar nooit met sommige mensen) Dat is het zeker niet ;)
-heb je het verschillende input apparaten geprobeert (cd, radio enz.) jup, maakt niks uit
-test de boxen op een andere stereo ik heb geen andere stereo/versterker
-zekeringen gesprongen in de stereo (betwijfel ik maar je weet maar nooit)lijkt me niet, want de speaker speelt nog wel, alleen erg zacht..
Ik heb nog wel andere speakers, dus die ga ik maar even uit testen :)
Pagina: 1