beeldscherm piept

Pagina: 1
Acties:

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 09:38
hij begint voornamelijk als ie koud aangaat, maar tussendoor begint ie ook wel is. Het lullige is nou dat mijn oude prut beeldscherm :) dat ook had voordat ie ermee ophield. Ik vind het wel een fijn beeldscherm en hoeft dus niet kapot zoals m'n vorige :( . Iemand enig id wat dat gepiep kan zijn?

(het is een merkloos beeldscherm)

Verwijderd

ja dat piepen komt door de hoogspannings voeding !!
en meestal gaat ie dat meer doen naar maten dat ie ouder wordt omdat de frequentie van de voeding dan lager wordt omdat de onderdelen die hier voor zorgen geen sleiten en niet meer helemaal de waarden hebben die ze in het begin hadden

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

Misschien je muis?

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Die van mij gaat op een hele hoge frequentie piepen als hij op stand-by staat, m'n vader hoort het niet eens, maar ikke wel :( Mara goed, hij doet het en daar gaat het om :P

Verwijderd

dat heeft met een 1 of andere lading te maken die de monitor vasthoud. Laat dat ding helemaal leeg lopen door naar de fabrikant te gaan en dan heb je er geen last van ik heb dit ook.

Tis een een of andere lading hoe het heet weet ik niet.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 oktober 2000 21:47 schreef The Dude het volgende:
dat heeft met een 1 of andere lading te maken die de monitor vasthoud. Laat dat ding helemaal leeg lopen door naar de fabrikant te gaan en dan heb je er geen last van ik heb dit ook.

Tis een een of andere lading hoe het heet weet ik niet.[/quote]Laat dat ding helemaal leeg lopen door naar de fabrikant te gaan en dan heb je er geen last van :? :? :? :? :? :? :? :?

And The Only One

Verwijderd

[offtopic]
Onze digitale satelliet receiver heeft dat ook dat ie soms opeens begint te piepen, heel hoge frequentie, horen mijn vader en moeder ook niet eens, maar ik wel en dat is super iri tijdens TV kijken :([offtopic]

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20:47
Jullie vader en moeder horen het niet, omdat hun gehoor voor hoogfrequente tonen aan het afnemen is (en dat is normaal als je ouder wordt). Oplossing: Gewoon wachten totdat je wat ouder bent, want dan hoor je het zelf ook niet meer :)

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 09:38
Ik heb dat ding nog geen jaar volgens mij, wat een rotstreek dattie nu al aan het aftakelen is dan.

Verwijderd

Schijnt een slechte condensator te zijn..

• Ghost|IA
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-03 09:59
Dat gepiep heb ik ook met mijn CTX VL710T
17" monitor. Dit heb ik opgelost door de achterkant van de monitor te ondersteunen.
Ik denk dat het eigenlijk een probleem van de trafo van de monitor is, en volgens mij kan dit geen kwaad voor de monitor.

Verwijderd

ja dat heb ik ook met de CTX VL710T. Daardoor kwam ik op dat vage verhaal van mij :)

Verwijderd

Ik denk ook dat het de trafo is. Wat Ghost zegt, ondersteunen van de monitor kan best helpen. Waarschijnlijk als je de monitor openmaakt en iets tegen de trafo zet, om de boel klem te zetten, dan is het waarschijnlijk ook opgelost.

Het kan bij mijn weten geen kwaad, en TV's hebben er ook vaak last van. (Mijn ouders hebben er zo een van me gekregen ook omdat ze het niet horen)

Als je aan de binnenkant gaat pielen, wees voorzichtig met de hoogspanning. Ook als de monitor uit staat kan je nog een rotschok krijgen. :) En uiteraard alleen pielen met niet geleidende zooi.
Pagina: 1