[X + Lirc] Probs met IR besturing muiscursor

Pagina: 1
Acties:

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hallo,

Ik heb hier een X server (versie 4.2 geloof ik) draaien op een LinuxFromScratch machine. Draai een helemaal kale X server, met hierop Xine voor DivX / DVD / etc. Loopt allemaal als een zonnetje.

Nu ben ik al tijden aan het proberen om Xine (en in eerste instantie X) met een afstandsbediening te bedienen.

Ik heb inmiddels een werkende config voor Lircd. Als ik irw draai, zie ik netjes alle toesten verschijnen. Hij herkent, en mapped ze dus allemaal zoals het hoort. Heb vervolgens, volgens de lircd website, een nieuwe input device aan mijn X config toegevoegd, exact zoals het op de site van X / Lircd staat. Nu zit ik met het volgende probleem: Alleen MOUSE_S reageert, en verplaatst de cursor naar noordwest, zo'n 100 pixels. De overige (in lircmd.conf) gemapte toetsen doen zichtbaar niets, X meld echter wel (op mijn console) voor iedere gemapte en ingedrukte toets "select returned 0".

Ik kom er niet uit... Wat is hier aan te doen? Google heeft me nog niets zinvols opgeleverd, net als de site van Xfree86 en Lircd.

• B-Man
  • Niet online
Niemand die me hiermee kan helpen?

Ik ben een linux-fan, en op mijn servers draait het perfect. In deze situatie ga ik denk ik toch windows draaien, omdat zaken als dit daar toch wat gemakkelijker te realiseren zijn.

Maar voordat ik dat doe nog een vraag w.b. linux: kan ik een java GUI draaien vanaf de linux command prompt?

Verwijderd

als je irw netjes aangeeft dat op je afstands bediening je juiste knop is ingedrukt, dan werkt lirc in elk geval goed.
Je moet dan nazoeken of je voor xine wel de juiste config gebruikt hebt, met de juiste keybinds.
Helaas gebruik ik xine +ir al een tijdje niet meer (wel xmms en zapping).

en java aps kun je vanaf de console draaien ,zolang maar bekend is op welke display de gui moet, dus stel je start in X een terminal (Eterm console xterm) dan kun je gewoon javac <file> doen. En anders moet je even aangeven waar het scherm staat. bv met export DISPLAY=:0.0 als het scherm aan de localhost vast zit en anders export DISPLAY=<ip>:0.0 (of 0.1 of 1)
zorg dan wel dat je ook de rechten hebt om op dat scherm te schrijven (vanuit de X in kwestie: xhost +local: als het om de loclhost gaat en anders xhost +<ip> , check voor meer info de man van xhost)

• B-Man
  • Niet online
Bedankt voor je reactie! irw werkt inderdaad goed.

In eerste instantie wil ik dat ik m.b.v. een afstandsbediening de muiscursor kan bewegen. (Dit betekent dat de signalen fatsoenlijk doorgegeven worden aan X).

Of is het zo dat Xine buiten X om signalen uitleest van een a.b. ?

Verwijderd

lircd geeft aan een programma de naam van de toets die op je ab ingedrukt wordt.
om je muis te besturen gebruik je lircmd
hiervoor moet je wel een extra mousedevice in je XF86Config opnemen maar dat staat allemaal in de lirc handleiding (README)
en dan gaat X met die muis om alsof het een gewone muis is, en lircmd zorgt dat die muis signalen bij X aan komen

• B-Man
  • Niet online
Dat weet ik, ik heb alle readmes er allang op nageslagen. Het probleem is dat het niet goed functioneert.

Mijn eerste post in deze thread:

Nu zit ik met het volgende probleem: Alleen MOUSE_S reageert, en verplaatst de cursor naar noordwest, zo'n 100 pixels. De overige (in lircmd.conf) gemapte toetsen doen zichtbaar niets, X meld echter wel (op mijn console) voor iedere gemapte en ingedrukte toets "select returned 0".

Verwijderd

tjah ik weet het dan verder ook niet, hier heeft het wel gewerkt maar voor mij was die ir muis niet echt een zinnige toevoeging dus heb ik dat ook weer weggehaald.
Pagina: 1