[coax]kabelmodem

Pagina: 1
Acties:

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 18:02
hoi

ik ga mijn computers binnenkort verbouwen tot 1 grote (3 stuks in 1 kast) en daar gaat m'n hub ook in maar ik wil ook m'n kabelmodem erin zetten.

De vraag hoelang mag/kan de coax zijn vanaf aansluitpunt tot aan modem? hoeveel ohm moet de coax zijn? en wat voor stekkers moet ik gebruiken (ik maak een aparte aansluiting voor kabelmodem achterop de kast).

heb de search al gebruikt maar weinig nuttigs

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:09

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Coax kabel van muur --> modem moet zo kort mogelijk zijn.

Ze doen echt niet voor de lol een kabeltje van 15 centimeter ertussen hoor ;)

Ik heb ze wel werkende gezien , met een kabel tot aan de zolder maar het is niet aanraadbaar.

Verder moet je ook als allereerst de coax op de modem zetten, daarna pas radio/TV
Er kan nl. geen versterker tussen

Move > IT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

de kabel mag niet langer zijn dan 1 meter
je hoeft je coax aansluiting niet op je modem te zetten zoals eerder is gezegd je bent bij ahome en die hebben een kastje op je coaxaansluiting geplaatst waar je radio en tv aansluiting op zitten

• doemaarwat
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-12-2022

doemaarwat

of zoiets dergelijks...

Op donderdag 20 juni 2002 21:26 schreef Koffie het volgende:

Op donderdag 20 juni 2002 21:35 schreef pewegoof het volgende:
de kabel mag niet langer zijn dan 1 meter
:? Ik heb al jaaaaren een kabel van een meter of 10 en het werkt prima.

Als je ermee ophoudt wat er in het hier en nu is te vergelijken met wat je zou willen dat er was, kun je beginnen met genieten van wat er is. - Cheri Huber

Verwijderd

dat verschilt per kabelaanbieder ahome werkt anders dan chello

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Het verhaal gaat dat coax verlies heeft. @home poot de modems zo dicht mogelijk bij de AOP. Vroeger deden ze daar niet moeilijk over (10 meter), tegenwoordig maken ze de aansluitingen vlak bij de AOP. JE kunt je kabel wel verlengen, maar pak dan wel een betere coax dan die je provider heeft aangelegd.

Ik zou zelf trouwens het hele spul tot de modem lekker laten zitten.

do or do not, there is no try

• OutSIdeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:29

OutSIdeR

theworldforizabel.la

Op donderdag 20 juni 2002 21:26 schreef Koffie het volgende:

Ik heb ze wel werkende gezien , met een kabel tot aan de zolder maar het is niet aanraadbaar.

Verder moet je ook als allereerst de coax op de modem zetten, daarna pas radio/TV
Er kan nl. geen versterker tussen

Move > IT
Kheb ook een vraagje.
Zou je ook verschil merken, zoals hogere d/l snelheid als je zilvere coax kabel neemt, ipv dat standaard zooi?

theworldforizabel.la

• Harkelaar
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 21:58 schreef OutSIdeR het volgende:

[..]

Kheb ook een vraagje.
Zou je ook verschil merken, zoals hogere d/l snelheid als je zilvere coax kabel neemt, ipv dat standaard zooi?
snelheidswinst zal je waarschijnlijk niet krijgen. Je modem is dan alleen wat minder gevoelig voor signaalschommelingen, zodat je minder snel offline gaat.

• Slayer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:22

Slayer

1981 - 2019 - 2024?

het gaat ook om de signalsterkte

Black Sabbath - End of the Beginning
Elizabeth is lief :)
Firefox Browser
KINKpuntnl

• shure-fan
hoeveel ohm zou die "nieuwe" coax dan moeten zijn?

en hoe heten die stekkers van en naar je modem (coax aansluitingen)

want dan probeer ik het gewoon werkt het lekker :9
en werkt het niet dan heb ik er gewoon een extra tv coax bij(weer stekkers wisselen)

• jongetje
  • Laatst online: 19:21
Je kunt ook de kabel die binnenkomt aanlengen naar die kast en vandaaruit je radio/tv signaal verder...

Andere optie is versterker ertussen (natuurlijk wel eentje die ook verkeerd kan terug sturen de kabel weer op!). Hiervoor zul je wel naar elektro speciaalzaak moeten die er echt verstand van hebben. Je hebt dan wel de juiste spullen nodig. Dan zou je gewoon kabel naar je kast en daar einddoos en daar je kabelmodem op.

• Harkelaar
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 22:19 schreef jongentje het volgende:
Je kunt ook de kabel die binnenkomt aanlengen naar die kast en vandaaruit je radio/tv signaal verder...

Andere optie is versterker ertussen (natuurlijk wel eentje die ook verkeerd kan terug sturen de kabel weer op!). Hiervoor zul je wel naar elektro speciaalzaak moeten die er echt verstand van hebben. Je hebt dan wel de juiste spullen nodig. Dan zou je gewoon kabel naar je kast en daar einddoos en daar je kabelmodem op.
Zou ik nooit doen.
Gewoon lekker van de AOP afblijven, als je die verplaatst en je signaal wordt daardoor slechter, mag je zelf voor de kosten opdraaien. Tegenwoordig zijn die dingen ook verzegeld. Mooi afblijven dus.

• maontje
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Op donderdag 20 juni 2002 21:50 schreef Harkelaar het volgende:
Het verhaal gaat dat coax verlies heeft. @home poot de modems zo dicht mogelijk bij de AOP. Vroeger deden ze daar niet moeilijk over (10 meter), tegenwoordig maken ze de aansluitingen vlak bij de AOP. JE kunt je kabel wel verlengen, maar pak dan wel een betere coax dan die je provider heeft aangelegd.

Ik zou zelf trouwens het hele spul tot de modem lekker laten zitten.
Die coax van je provider is over het algemeen wel goed is meestal kabel van de firma hemming. Zolang je kern goed is afgeschermd en de sterkte van je rf signaal niet te zwak kun je er zelfs wel 20 Mtr tussen stoppen.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Toen ik Casema kabel had (DEMOS1 modem) had ik er 20 meter tussen zitten.
Vanaf de verdeelkast in de straat tot aan het aansluitpunt kan wel 100 meter coax zijn, dan maakt die paar meter extra in huis ook niet meer uit :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:11
Wat is dat hier allemaal? Maak die coax maar gerust wat langer, daar zal het probleem niet zitten. Eerder ergens onder de grond.
Ik heb hier al 2 jaar een coax van meer dan 10m liggen naar mijn pc en heb daar echt geen problemen mee hoor. Alsof er geen kwaliteitsverlies op een utp kabel zit |:(
En er zit wel een versterker tussen, waarom zou dat niet gaan? Wel geen zo'n goedkope eenrichtingsversterker kopen hé. Zelfde voor de coax, reken een euro per meter voor goede kwaliteit.
Moet 54 Ohm zijn dacht ik. En niet vergeten de eventuele uiteinden af te schermen met een weerstand. Ook niet te kort plooien zo'n kabel.

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 19:25
kep hierzo voor me chello @ een terayon modem al een aantal jaar een kabel van 17 meter liggen, dat grapje dat het zo kort mogelijk moest zijn is alleen een leukigheid van chello/@home/oid dat mensen niet meer aan hun modem gingen zitten (aan....uit....aan....uit etc)

sterker nog, ik heb vlak voor de coax me modem ingaat, een splitter liggen zodat ik over dezelfde kabel ook tv kijk

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Op vrijdag 21 juni 2002 00:13 schreef Dericteur het volgende:
kep hierzo voor me chello @ een terayon modem al een aantal jaar een kabel van 17 meter liggen, dat grapje dat het zo kort mogelijk moest zijn is alleen een leukigheid van chello/@home/oid dat mensen niet meer aan hun modem gingen zitten (aan....uit....aan....uit etc)

sterker nog, ik heb vlak voor de coax me modem ingaat, een splitter liggen zodat ik over dezelfde kabel ook tv kijk
Dit KAN wel degelijk problemen opleveren. De signaalsterkte van de kabel is niet in ieder huis even goed. Bij jou kan het dus best werken zo, maar een ander krijgt niets dan problemen....

Geloof me, ik heb een jaar of 2 geleden bij een grote kabelmaatschappij gewerkt (NEE ik noem geen namen) en als er inderdaad een kabel van meer dan een meter of 3-10 tussen de wandcontactdoos en het modem zit gaat het in (ruwe schatting) 73,345% van de gevallen mis. :P

Maar serieus: probeer het gerust. Gaat het goed, laat het zitten, gaat het niet, "undo".

<edit>
Een versterker kan overigens wel gewoon hoor, alleen zorg dan wel dat je dr een koopt die ook retoursignaal ondersteunt, anders gaat het ECHT niet werken
</edit>

Permanent wintericon!

• shure-fan
sibbe wat voor weerstand bedoel je....??
of bedoel je gewoon de stekkers.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn coax kabel is 15 meter en nog nooit problemen mee gehad. Bij storingen wel eens een kortere geprobeerd, maar dat maakte niks uit (en ik zie graag lampjes, dus daarna weer lange eraan).
15 is wel de max trouwens.

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:11
Op vrijdag 21 juni 2002 18:50 schreef shure-fan het volgende:
Sibbe wat voor weerstand bedoel je....??
of bedoel je gewoon de stekkers.
Ik bedoel de afschermingsweerstand zodat er geen reflecties optreden. Daardoor zouden storingen in je kabel ontstaan. Het komt erop neer dat er nergens een los uiteinde aan de kabel mag zijn. Bij je versterker bvb moet je alle uitgangen die je niet gebruikt voorzien van zo'n weerstand. Dat is een metalen stukje dat je erop kan schroeven.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

jullie zeggen dat de kabel niet al te lang mag zijn, maar ik zit hier met een coax kabel van ongeveer 25 meter.

ik heb wel de signaalsplitter die @home er bij geleverd heeft er tussen weg gehaald. dit omdat hier een weerstand in zit die het signaal verzwakt.

ik heb die signaalsplitter vervangen door een gewone splitter met 1 ingang en 4 uitgangen. 3 voor de tv/radio. en 1 voor het kabel modem.
gewoon kwaliteitsspul gebruiken dan kom je een heel eind.
dus een volledig afgeschermde splitter, bijvoorbeeld van hirschmann (20 euro). goede coax 75 ohm 7mm dik van hirschmann (1,20 de meter) en omdat je dus een splitter van hirschmann gebruikt heb je f-connectoren nodig (1 euro per stuk)

• Floppie
  • Laatst online: 10-08 22:29
Ik heb een casema-abbo gehad met een coax-kabel van 25 meter. Geen problemen hoor. Als je maar een kabel gebruikt van goede kwaliteit. Zo'n dikke data-coax-kabel.

En gebruik goede kwaliteit splitters en stekkers.

• kroegtijger
  • Laatst online: 21-07 14:56
Andere optie is versterker ertussen (natuurlijk wel eentje die ook verkeerd kan terug sturen de kabel weer op!).
Ik zou het liever hebben dat ie het goed terug kan sturen :+

iRacing Profiel

Verwijderd

Op maandag 24 juni 2002 16:48 schreef kroegtijger het volgende:

[..]

Ik zou het liever hebben dat ie het goed terug kan sturen :+
dikke lol >:)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Andere optie is versterker ertussen (natuurlijk wel eentje die ook verkeer kan terug sturen de kabel weer op!).
het nadeel is dat die versterker ook de ruis versterkt. het signaal word er niet altijd beter van.

ik zou niet zomaar een versterker kopen. die beide kanten op versterkt. deze zijn erg duur. probeer het eerst gewoon eens met alleen een goede kwaliteit coax. lukt het niet. dan zou je het kunnen proberen met die versterker. spreek alleen af dat je deze ook weer mag inleveren als het niet werkt. niet alle winkels zijn even klantvriendelijk.

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 22:09 schreef shure-fan het volgende:
hoeveel ohm zou die "nieuwe" coax dan moeten zijn?

en hoe heten die stekkers van en naar je modem (coax aansluitingen)

want dan probeer ik het gewoon werkt het lekker :9
en werkt het niet dan heb ik er gewoon een extra tv coax bij(weer stekkers wisselen)
75 ohm
F-connector
lengte >50 meter is GEEN probleem; verlies t.o.v. tv-signaal is verwaarloosbaar klein. Er zijn WEL versterkers "retour geschikt" en ze zijn er zelfs met versterking van het retour signaal. daarmee maak je zonder probleem het verlies in (bijvoorbeeld) >100(!) meter coax weer goed. (Hirschmann, Astro, Spaun, Alps, BTI-Bremi)
De meest gebruikte, coax12, heeft bij 40mHz een demping van <6dB/100meter. Er zijn beter kabels die tot 4dB (of minder) gaan, Belden H125 bijvoorbeeld. De tolerantie van het signaalnivo is ca. 12dB (64- 76 dBuV) Hiermee wil ik alleen maar zeggen dat niemand zich zorgen hoeft te maken met 20 meter extra in huis.. ik zeg dus niet dat iedereen 200 meter verder kan gaan zitten internetten, alhoewel dat met een geschikte versterker en coax techisch geen enkel probleem hoeft te zijn (zelfs 300, eerst 200 door de coax, dan nog eens 100 meter UTP)
Welke afstanden legt het wel niet af binnen het kabelnet ? Ook hier is het "slechts" een kwestie van alle onderweg opgelopen verliezen compenseren met versterking; de gebruikte frequentie verandert niet tot het wijkstation (en bij de meeste steden gaat het gewoon door naar het kopstation)

Er is maar 1 reden waarom @home die 2 meter maximaal aangeeft : het is duurder dan UTP en het is meer werk dan UTP door de kamer gooien.

Verwijderd

Op dinsdag 25 juni 2002 08:44 schreef snars het volgende:

[..]

Er is maar 1 reden waarom @home die 2 meter maximaal aangeeft : het is duurder dan UTP en het is meer werk dan UTP door de kamer gooien.
OF je nu coax of utp moet leggen dat maakt nie zi veel uit hoor.. Geloof me ik leg thuis liever coax dan utp. coax is mooier van kleur :+ :9

• Animal
  • Laatst online: 05-08 06:35
Op donderdag 20 juni 2002 23:58 schreef Sibbe het volgende:
waarom zou dat niet gaan? Wel geen zo'n goedkope eenrichtingsversterker kopen hé.
Is het nou wel of geen :+
Maar goed
Ik zelf heb hem direct aan de muur en een 10 meter utp eraan.
Mij werd wel geadviseert om mn Modem bij mn 'wandcontactdoos' te houden.
ik denk niet dat het veel kwaad kan

• maontje
  • Laatst online: 03-08 12:59

maontje

better off Playing

Op dinsdag 25 juni 2002 16:12 schreef eppo1313 het volgende:

[..]

OF je nu coax of utp moet leggen dat maakt nie zi veel uit hoor.. Geloof me ik leg thuis liever coax dan utp. coax is mooier van kleur :+ :9
En hij heb nog gelijk ook... :9

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Pagina: 1