Toon posts:

[CM] Mijn fanbus is af!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn fanbus is dan eindelijk af!! Nadat gister de blauwe led's zijn binnen gekomen van daredevil zijn inkoop actie, ben ik direct aan het modden gegaan. hieronder wat foto's.

Onderaan deze post staat een link met alle foto's op ware grootte, deze zijn verkleind om het voor de modemers nog een beetje "kijkbaar" te houden.

Zo, dit is dan de voorkant, Ik had nog wat plek over aan de linker en aan de rechter kant, dus besloot ik er maar 2 fans naast te zetten. Er komen nog fangrills voor, maar die zijn moeilijk te krijgen in 4 cm.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famkoppe/Foto%203.jpg

Dat noem ik nog is beta-testen!! (natuurlijk met een oude at voeding)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famkoppe/Foto%2014.jpg

Close up...
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famkoppe/Foto%2019.jpg

Nu de behuizing eromheen, die ik van een kapotte cd-romspeler gehaald heb.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famkoppe/Foto%2021.jpg

En zo zit ie in mijn computer.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famkoppe/Foto%2024.jpg

Hier de link voor als je de plaatjes in de volledige grootte wilt zien.

edit:

"oranje" leds horen rood te zijn, maar mijn webcam wil dat niet zien...

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-02 14:13
Nice

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 18:12

Tux

Ziet er goed uit alleen die fangrills moeten er nog voor dan is ie af :)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

cker nice :)

• merijnen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09-2025

merijnen

Beam Me Up Scotty!

netjes! ff doorzoeken voor die fanguards, dat zou wel wat netter staan, maar verder vind ik 'm erg mooi, en ik neem aan dat de schakelaars 7V/off/12V zijn? Ook erg netjes in die cd-rom behuizing.

<behulpzame modus>
Misschien kan je kast nog een kleurtje gebruiken....
</behulpzame modus>

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37
Afgezien van het wat ledjes die niet op een rij zitten (zitten ze bij mij ook niet :P), vind ik hem rete mooi

The JavaScript GoT Tracker

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Ronduit V.E.T man!

Vinnik tot nu toe de mooiste die ik gezien heb, alleen de fan-grills :)

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 01:50

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op donderdag 20 juni 2002 21:43 schreef Keesr het volgende:
Ronduit V.E.T man!

Vinnik tot nu toe de mooiste die ik gezien heb, alleen de fan-grills :)
AAAAAH nu snap ik het ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Mijn mening:

Knopjes iets te dicht op elkaar en niet allemaal even netjes op een lijn ;)

(= no-flame, ik help je alleen maar :))

Nu nog even de fan-grills erop en het is :Y)

• OutSIdeR
  • Laatst online: 21:34
Zo die ziet er mooi uit hoor!
Mijn complimenten.

Verwijderd

[NOFI]
Ik vind het wel goed gelukt maar die voorkant van je case ziet er nu wel errug druk/kitscherig uit. Maar das mijn mening, gezien de reacties denkt de rest daar anders over :).
[/NOFI]

• Timrek
  • Laatst online: 17-07-2025

Timrek

Lid van de "Patatgeneratie"

Kun je er je voltage mee regelen met een switch (12v-7v-5v) of zijn de volledig regelbaar? Mooi gemaakt trouwens. Wat zijn de kosten ongeveer?

• Gutteguttegut
  • Laatst online: 16-02 01:50

Gutteguttegut

CEO of TFD

Op donderdag 20 juni 2002 21:51 schreef Neutron het volgende:
[NOFI]
Ik vind het wel goed gelukt maar die voorkant van je case ziet er nu wel errug druk/kitscherig uit. Maar das mijn mening, gezien de reacties denkt de rest daar anders over :).
[/NOFI]
Nee hoor, was net vergeten te melden dat ik hm ook niet bijzonder vind, wel aardig maar heb veel mooiere gezien.

(p.s. het is binnenkort :) )

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wel mooi maar imho te druk.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-10-2025
Ik vind hem best wel vet idd beetje druk maar niet té

Verwijderd

Topicstarter
De knoppen/leds zitten dichter bij elkaar dan dat je op de foto ziet. Het beeld vertekend iets doordat de foto een beetje schuin is genomen, en niet elke led dus evenfel in de lens schijnt. De cam denkt van wel, en maakt het allemaal een beetje "krom". Het zit idd niet helemaal recht.

Kosten:

2 fans: sunon, kosten normaal €10,50. Bij de locale electroboer wisten ze het verschil niet tussen sunon/pabst of jakimototek (ofzo) dus boden ze die fans aan voor €5 per stuk.
4 schakelaars, €1.50 per stuk
4 blauwe leds, €1.69 per stuk, van de daredevil inkoop actie
4 rode leds, had ik nog. Ik gok €0.20 ofzo.

Voor de rest snoer, soldeer bout, boor schroefjes enz.
En natuurlijk fan grills, maar die moet ik nog kopen. (iemand sugesties??)

Bij elkaar ongeveer €30,- gok ik (met fangrills erbij) Maar ik heb er ook een hoop plezier van gehad.

edit:

12/5 volt, en de 2 middelste kunnen ook uit. Die zijn voor die 2 fans in de voorkant, en voor de casefan (80 mm) die voorin onderin de pc zit.

Mja, beetje druk voorkant ja, maar ik moet nu eenmaal een hdd bracket hebben om me hdd's te wisselen tussen deze pc en me server. (via netwerk ken ook, maar niet zo gemakkelijk) En ik ben een beetje led freak zeg maar.

Kleurtje komt nog wel, ooit, maar ik denk eerder een andere kast dan. dan koop ik wel een standaard (mat)zwarte kast ofzow. Dan kan je teminste het spuiten niet verknallen

Verwijderd

Leuk, maar niets nieuws ...

De leds / schakelaars zitten idd niet op één rij

**TIP** Plak de volgende keer je afdekplaat met schilders tape af, kun je makkelijk en goed aftekenen. Boor ff voor met een kleine boor (2 à 3 mm) en dan pas met de maat die je wilt hebben. Deze manier werkt heel goed, heb zelf gisteren nog ff een hdd vu meter in mekaar gezet (helaas geen pix) en alles zit perfect recht :).

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 12:16

M14

Hoe heb je da frontje eigenlijk op/in die behuizing vast gezet? (ben namelijk ook aan t hobby'en :) )

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

Topicstarter
K, die schilders tape is een goede tip ja, Ik zat alles af te krassen aan de binnenkant.

Volgende keer beter.

edit:

Hoe die behuizing vast zit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famkoppe/Foto%205.jpg

Zoals je ziet, zijn die fans precies zo groot als het front plaatje, de fans klemmen dan ook aan de cd-rom behuizing zodat het al een beetje stevig zit. Daarna bestaat die cd-rom behuizing uit onder/links/rechts en een afneembare bovenkant. Ik heb de plaat onzichtbaar gelijmd aan die onder/rechter/linker kant, en de bovenplaat er later weer bovenop gezet. Dan kan je later nog het een en ander wijzigen..

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Lache! Ik heb de zelfde fikker als jou, de zelfde dvd speler, en dezelfde fanbus fans :)

Ontopic: Hij ziet er geil uit! Nu alleen nog wat schrikdraad voor de fannetjes :P

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Mooi. Misschien na aanlijding van mijn baybus?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gijskorthals/Foto%27s/MODS/P4_Baybus.jpg

Deze hek 4mnden trug gemaakt btw :)

Verwijderd

Waarom leg je niet een harde schijf achter die baybus? Er zitten toch al fannetjes in en hebben die ook meteen nut.
Verder wel netjes gedaan btw.

Verwijderd

Ziet er mooi uit alleen wel jammer dat de ledjes niet allemaal op dezelfde hoogte zitten

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 22:53 schreef Go0s het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gijskorthals/Foto%27s/MODS/P4_Baybus.jpg

Ik had idd dit plaatje wel eens eerder gezien. Ik ben daar door geïnspireerd en heb deze gebouwd.
Op donderdag 20 juni 2002 22:55 schreef BananeKoning het volgende:
Waarom leg je niet een harde schijf achter die baybus? Er zitten toch al fannetjes in en hebben die ook meteen nut.
Verder wel netjes gedaan btw.
Had ik kunnen doen, is het niet dat mijn pc met 2 hdd's en 2 cd-roms al behoorlijk vol zit. maar mischien voor in de toekomst >:) . Het heeft echter wel nut, want deze fans blazen koele lucht tegen het geheugen/processor aan. Geheugen heeft dit niet zo nodig, maar de processor vind het wel lekker. Voor de restzorgt die cd-rom behuizing ook dat er geen "valse" lucht wordt aangezogen duur de case fan (onderin) tussen de achterkant van het plastic en de voorkant van het frame.

• hellegers
  • Laatst online: 29-09-2009

hellegers

www.foksuk.nl

ik denk er ook over om de fans in mijn pc schakelbaar te maken maar hoe werkt dat precies?
oftewel hoe sluit ik dan wat op elkaar aan? tuimelschakelaar en dan?
en dan ook nog de leds..
iemand een schetsje liggen?

AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 22:53 schreef Go0s het volgende:

Als je voor die 8 boutjes nou ook nog exemplaren met kruiskopjes neemt staat het nog beter...

Verwijderd

Topicstarter
Kijk eens op www.fanbus.com

Hier staan een hoop plaatjes en schema's die je kan gebruiken om id'en op te doen.

suc6, en ik wil die piccies ff zien als ie klaar is!

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op donderdag 20 juni 2002 23:12 schreef exter het volgende:

[..]

Als je voor die 8 boutjes nou ook nog exemplaren met kruiskopjes neemt staat het nog beter...
:? 8 Boutjes? Kruiskopjes?

• ta_chi79
  • Laatst online: 22:03
Wat vinden jullie hier van: http://www.blacknoise.com/NBFanControl.htm

Alle fans regelbaar met 1 knop, indien de temperatuur stijgt gaan ze allemaal voluit aan.
Ziet er goed uit volgens mij.

Heeft iemand deze? Pics!!!
Zo ja, wat zijn de ervaringen ermee?

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 23:17 schreef Go0s het volgende:

[..]

:? 8 Boutjes? Kruiskopjes?
Ja GoOs, die dingetjes waar de fanroostertjes mee vast zitten.

Verwijderd

Topicstarter

[..]

Jaja, kruiskopjes komen nog, maar dit zit er ff snel in zodat die fans niet weg vallen. Ze zijn toch te kort voor die fangrills.

Waar heb jij die fangrills vandaan btw?

• _NeMeSiS_
  • Laatst online: 12-02 16:04

_NeMeSiS_

Millennial

ziet er heel erg netjes uit.. kvindt die blauwe ledjes wel :9~

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 21:26 schreef MickMack het volgende:
Afgezien van het wat ledjes die niet op een rij zitten (zitten ze bij mij ook niet :P), vind ik hem rete mooi
ja dat vind ik ook zonde (is dat een vu-meter, of gewoon zomaar een paar ledjes op een rij??)

/me heeft ook een vu-meter in ze kast

[..]

Dit ziet er strak uit, netjes gedaan! Alleen gaten zijn niet helemaal rond, maar voor de rest mooi hoor >:)

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-02 10:55

BaRF

bijna kerst

cool :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• PoweRoy
  • Laatst online: 20:55

PoweRoy

funky!

nice

[This space is for rent]

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 08:10 schreef kaasie het volgende:

[..]

ja dat vind ik ook zonde (is dat een vu-meter, of gewoon zomaar een paar ledjes op een rij??)

/me heeft ook een vu-meter in ze kast
[..]

Dit ziet er strak uit, netjes gedaan! Alleen gaten zijn niet helemaal rond, maar voor de rest mooi hoor >:)
T is een hdd vu meter ja maar die had ik al langer af.

Gaten zijn met een 7 gaten boor gemaakt en zijn dus perfect rond! Het beeld vertekent een beejte, daar kan ik ook nix aan doen.

• Aphelion
  • Laatst online: 20:34
wel mooi.. maar ik zie dat je nieet echt recht bort.. leds hangen stukkie naar benede en dan weeg hoger e.d

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• AMYC
  • Niet online

AMYC

46851

leuk gedaan! :)

Verwijderd

MOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOI :9 :9 :9~ :9 :9

maar je lampies zitten scheef

Verwijderd

Je gaten misschien nog wat netter veilen.. maar zeer netjes!

• brouwerpower
  • Laatst online: 10-02 19:22
Netjes gedaan!
Het ziet er mooi uit met die fans, leds en schakelaars in een zo'n 5,25 inch bay
Pagina: 1