Computer wil niet aan

Pagina: 1
Acties:

• FreakR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 15:54
Ik weet dat er honderden topics in de search te vinden zijn over dit onderwerp maar ik heb helaas geen antwoord kunnen vinden.

Ik heb vandaag m'n nieuwe 60GB Maxtor erin gezet. tot zover geen problemen. Ik heb windows XP m'n hdd laten formateren en terwijl hij bezig was ben ik even naar beneden gelopen om wat anders te doen (je moet wat :P )

Toen ik terug kwam stond m'n computer uit en knipperde het power lampje van m'n kast (AOPEN HQ Bigtower..die blauwe :) )

Er zit een 300 Watt voeding in (standaard lawaaig aopen ding)

Het probleem is nu dat als ik op de powerknop druk er gewoon nix gebeurt. Ik heb de hele pc al op losse kabels gechecked maar ik kon niks vinden :(

Heeft iemand hier tips wat het kan zijn? Of ben ik gewoon hard aan een nieuwe voeding toe?

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

mobo kaduuk mischien :?

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:17

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik zou zeggen, haal alle niet noodzakelijke hardware eruit. Dus sound, netwerk, alles behalve je videokaart. Ook de randapparatuur eraf. En kijk dan nog es wat ie doet. Ik zou zeggen dat 300 watt wel genoeg is, maar je weet t nooit ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• FreakR
Op donderdag 20 juni 2002 21:04 schreef Pluisje het volgende:
mobo kaduuk mischien :?
Owja vergeten te zeggen er brand een groen ledje op m'n moederbord. Dat wil denk ik zeggen dat er stroom op staat :?

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:17

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Op donderdag 20 juni 2002 21:07 schreef Fr3aKER het volgende:

[..]

Owja vergeten te zeggen er brand een groen ledje op m'n moederbord. Dat wil denk ik zeggen dat er stroom op staat :?
Oke, dan is je mobo niet helemaal aan gort, er gaat dus nog stroom doorheen. Ik zou zeggen, voor datgene wat ik zonet postte es uit, om te zien waar t nou aan ligt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Op donderdag 20 juni 2002 21:07 schreef Fr3aKER het volgende:

[..]

je bedoelt 5 van die ledjes naast elkaar ??, dat zijn diagnostic leds, aan de volgorde van kleur kan je zien wat er mis is als iets het niet doet

Verwijderd

haal die nieuwe maxtor eens los en zet nu pc nog eens aan.

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 21:10 schreef Pluisje het volgende:

[..]

je bedoelt 5 van die ledjes naast elkaar ??, dat zijn diagnostic leds, aan de volgorde van kleur kan je zien wat er mis is als iets het niet doet
Nee op Asus plankies zit een led die aangeeft dat er stroom op staat, als je de pc uit zet gaat die knipperen en dooft tie

• FreakR
Op donderdag 20 juni 2002 21:13 schreef chefke het volgende:
haal die nieuwe maxtor eens los en zet nu pc nog eens aan.
Dat haalde nix uit helaas :(

Het is eigenlijk nu te laat om nog aan m'n pc te sleutelen (morgen proefwerkweek :( )

Ik ga er morgen mee aan de slag en dan post ik de resultaten/nieuwe problemen wel weer :P

Iig alvast bedankt voor de tip!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

Op donderdag 20 juni 2002 21:16 schreef robles het volgende:

[..]

Nee op Asus plankies zit een led die aangeeft dat er stroom op staat, als je de pc uit zet gaat die knipperen en dooft tie
wist nie dat ie een asus plankie had
niet in z'n specs gekeken :)

Verwijderd

Zo'n knipperend power ledje betend toch dat hij in de power-save mode gesprongen is?

Klinkt mij meer in de oren als windows die faalt het zaakje weer op gang te krijgen..

recept voor reparatie:

power knop even 4 seconden ingedrukt houden. Hij gaat dan uit, daarna kun je 'm gewoon aanzetten. Dan in je bios even de power-saving opties uitzetten en de XP installatie herstarten.

Dan alle XP updates halen en desnoods (als je het wilt) die power-save modi weer aanzetten..

//edit
doet hij het dan nog niet, even de stekker er uit en het CMOS resetten.

• FreakR
Ik heb alles losgehaald (pci kaarten, hdd's, fdd) en nog steeds geeft hij geen kick :(

Ik denk toch dat het m'n voeding is. Ondanks dat het lampje wel brand op m'n moederbord als de stekker in m'n voeding zit.

Voordat ik risico neem en m'n bios reset (heb niet zo goede ervaring met dat soort dingen) Wil ik even weten of het wel zin heeft omdat te doen omdat er gewoon echt helemaal nix gebeurt als ik op de powerknop druk.

Heeft er iemand nog een tip voor een goede prijs/kwaliteits voeding :? :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 16:48 schreef Fr3aKER het volgende:
Ik heb alles losgehaald (pci kaarten, hdd's, fdd) en nog steeds geeft hij geen kick :(

Ik denk toch dat het m'n voeding is. Ondanks dat het lampje wel brand op m'n moederbord als de stekker in m'n voeding zit.

Voordat ik risico neem en m'n bios reset (heb niet zo goede ervaring met dat soort dingen) Wil ik even weten of het wel zin heeft omdat te doen omdat er gewoon echt helemaal nix gebeurt als ik op de powerknop druk.

Heeft er iemand nog een tip voor een goede prijs/kwaliteits voeding :? :)
Uiteraard :)
Wij zijn hier erg te spreken over Enermax voedingen. Ze zijn erg stil (sommige modellen hebben een FAN-RPM-regelaar zelfs) en kwa kwaliteit zijn ze uitstekend. Als je hier even zoekt op Enermax vind je genoeg topics over deze voedingen, zie bijvoorbeeld [topic=338499/1/100] :)

Een BIOS reset kan volgens mij niet zoveel kwaad, een BIOS flashen integenstelling wel, want als in de tijd dat jij loopt te flashen en een stroomstoring oid. voorkomt is je BIOS verkloot :X.

• FreakR
Op vrijdag 21 juni 2002 16:52 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Uiteraard :)
Wij zijn hier erg te spreken over Enermax voedingen. Ze zijn erg stil (sommige modellen hebben een FAN-RPM-regelaar zelfs) en kwa kwaliteit zijn ze uitstekend. Als je hier even zoekt op Enermax vind je genoeg topics over deze voedingen, zie bijvoorbeeld [topic=338499/1/100] :)

Een BIOS reset kan volgens mij niet zoveel kwaad, een BIOS flashen integenstelling wel, want als in de tijd dat jij loopt te flashen en een stroomstoring oid. voorkomt is je BIOS verkloot :X.
Ok. Kan je me dan vertellen hoe ik de bios reset. Ik zie wel het batterijtje op m'n moederbord zitten en er zit een jumper onder. Moet ik die verzetten :? Er staat namelijk niks in de handleiding :( (Asus A7M266)

Over een eventuele nieuwe voeding:

Ik heb uit de pricewatch deze Enermax voedingen gehaald. Die fan control future vind ik toch iets te veel geld.

350W Enermax EG361P-VE € 72,-
350W Enermax EG365AX-VE FMA € 76,-
350W Enermax EG365P-VE € 63,-
350W Enermax EG365PX-VE € 79,-

Welke kan ik het beste nemen?

(Ik weet 't ik ben een beetje lui maar als ik dan toch een topic heb waar behulpzame mensen in antwoorden ;) )

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 21 juni 2002 16:59 schreef Fr3aKER het volgende:

[..]

Ok. Kan je me dan vertellen hoe ik de bios reset. Ik zie wel het batterijtje op m'n moederbord zitten en er zit een jumper onder. Moet ik die verzetten :? Er staat namelijk niks in de handleiding :( (Asus A7M266)

Over een eventuele nieuwe voeding:

Ik heb uit de pricewatch deze Enermax voedingen gehaald. Die fan control future vind ik toch iets te veel geld.

[knip]
Welke kan ik het beste nemen?

(Ik weet 't ik ben een beetje lui maar als ik dan toch een topic heb waar behulpzame mensen in antwoorden ;) )
Ghm, staat er toevallig bij die jumper ook iets van 'CMOS clear'? Zoja zou ik die even verzetten en terugzettent, dan is je BIOS iig. gereset.

Je kan ook voor een nachtje de batterij d'r uit halen, maar de manier van de jumper is veel sneller.

Voor die 'welke compontenten' vraag moet je niet bij mij zijn, als ik jou was zou ik eerst even zoeken met Google op reviews enzo voor uit te zoeken welke het beste bij jou past :)

• FreakR
Ik post nog maar ff een reactie om m'n resultaten te vertellen...

M'n computer werkt nu weer goed inclusief m'n nieuwe Maxtor 80 GB 8-)

Het bleek idd een kapotte voeding te zijn. In plaats van de oude hangt er nu een gloednieuwe Enermax 350 Watt in met fansnelheid regelaar *D

Ik hoop dat dit niet te onzinnig is :D

Pagina: 1