Bass volume bar

Pagina: 1
Acties:

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-08 13:19
Weet iemand van jullie hoe je een led-bar kan maken die reageert op de hardheid van de bass (of op muziek in het algemeen), deze moet niet softwarematig zijn, maar echt het geluid zelf opvangen.
Ik hoop dat iemand weet hoe je dit moet maken.

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 21:12
Jahoor is vrij simpel.

Line input of microfoontje versterken (eventueel met lowpass filter) en met LM3914 (geloof ik) de uitgang naar een ledbar sturen.

Zie bv :
http://www.aaroncake.net/circuits/vumeter.htm

Anything goes !!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-08 23:05
Niet om te zeiken, maar je studeert af aan de HTS en dan heb je geen ideetje?

En trouwens -> www.google.com of http://gathering.tweakers.net/forum/find :)

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 21:01 schreef djklungel het volgende:
Weet iemand van jullie hoe je een led-bar kan maken die reageert op de hardheid van de bass (of op muziek in het algemeen), deze moet niet softwarematig zijn, maar echt het geluid zelf opvangen.
Ik hoop dat iemand weet hoe je dit moet maken.
ben hier ook naar op zoek
liefst met 10- en 10+
<<<<<<<<<<>>>>>>>>>>
zo dus B-)

• Mark83
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-08 13:19
Op donderdag 20 juni 2002 21:04 schreef het_beest het volgende:
Niet om te zeiken, maar je studeert af aan de HTS en dan heb je geen ideetje?
Ik zat niet echt in de richting op de hts waar ze dit soort dingen doen, maarja, ik wil een ledbar maken die echt helemaal buiten de pc staat als het ware, nix met de pc te maken heeft, enkel de spanning ervan trekt, dus geen line-in enzo.

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-08 21:12
Geen line input, dus met een microfoon ?
Dan wordt het met bass wat lastiger omdat de meeste microfoontjes niet zo geweldig zijn in het oppikken van lagere frequenties.

Anything goes !!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:04
Moet et perse niet softwarematig zijn?

Gebruik anders die ene plug-in van Winamp, kun je configureren op de bass...

Verwijderd

Velleman heeft hier een kit voor.

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 21:04 schreef MoodSwing het volgende:
Jahoor is vrij simpel.

Line input of microfoontje versterken (eventueel met lowpass filter) en met LM3914 (geloof ik) de uitgang naar een ledbar sturen.

Zie bv :
http://www.aaroncake.net/circuits/vumeter.htm
kan er iemand zeggen waar je die input haalt? (is maar 1 draadje zo te zien)

Verwijderd

Jemig, je moet op die ingang eerst een versterkertje met een microfoontje (geen microfoon als bij optredens enzo, maar gewoon een condensatormicrofoontje ofzo) hangen. Voor een versterkertje, kijk ff op circuitsonline oid. (Als je er niets van af weet, zou ik het gewoon lekker niet doen :P) Pas de versterker aan je wensen aan, je hebt niet meer nodig dan een versterker met een laagdoorlaatfilter, zodat je alleen de lage tonen doorlaat. De versterking van de versterker hangt af van wat je nodig hebt op de ingang van die LM3914. Als er over die LED's een te grote spanning over gaat staan, zet er dan een weerstand mee in serie.

Verwijderd

okay,
Wat is nu eigenlijk het nut als je geen line-in ingang hebt, maar een microfoon. dan gaat je VU metertje in het rood als je muziek te hard staat, of als je iets laat vallen, of op de tafel slaat.. regel je hem te fijn af, dan reageert ie zelfs op het tikken op je klavier. (in principe wel cool). en ie gaat niks geven, als je 's avonds d emuziek stiller als je buren klagen.
mmzja, je muziek zou dan ook altijd op 't zelfde niveau moeten staan, zou je een 'juiste' weergave in dB's willen hebben...
als ja iets maakt, en 't lukt goed, laat dna zeker iets weten..
GreetZ... B-)

Verwijderd

Kijk is (waar dan ook) naar die meestal in 3 stuks disco lampen voor jan en alleman, helemaal compleet. en geschikt voor iedere man die lichjes wilt op geluid. Zijn dan 4 modules, 3 lampen, en een waarin je kan instellen wanneer hij reageerd en hoe hard.. misschien kun je is hiernaar kijken. just a tip *D

Verwijderd

Op zaterdag 22 juni 2002 22:42 schreef Bobo_Ans het volgende:
Jemig, je moet op die ingang eerst een versterkertje met een microfoontje (geen microfoon als bij optredens enzo, maar gewoon een condensatormicrofoontje ofzo) hangen. Voor een versterkertje, kijk ff op circuitsonline oid. (Als je er niets van af weet, zou ik het gewoon lekker niet doen :P) Pas de versterker aan je wensen aan, je hebt niet meer nodig dan een versterker met een laagdoorlaatfilter, zodat je alleen de lage tonen doorlaat. De versterking van de versterker hangt af van wat je nodig hebt op de ingang van die LM3914. Als er over die LED's een te grote spanning over gaat staan, zet er dan een weerstand mee in serie.
ik bedoelde hem aansluiten op mijn geluidskaart he ...
maar welke uitgang moet ik nemen?

Verwijderd

^

Verwijderd

nuja, gewoon op de line-out of de speaker out naargelang je iets vrij hebt... verie simple...

hier is een schemaatje...
gewoon de potmeter VR1 bijregelen vor dµde keuze line out / spk out.... ;)

• Rappie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 09:07
kun je idd gewoon met een soort van VU meter fixen

schema's genoeg te vinden overal
Pagina: 1