Toon posts:

Wie heeft de Termalright AX7,hoe bevalt deze?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft deze koeler op een socketA mobo en hoe bevalt hij?
Welke fan heb je erop en is deze stil

Verwijderd

Ik heb deze koeler... Na veel reviews op Internet MOEST ik hem hebben.. Uiteindelijk bij OC-shop gehaald voor 46 euro zonder fan.. Omdat ik een TB 1 Ghz. wilde koelen en een stille pc ga creeeren, moest er dus ook een stille fan op. Die heb ik bij Perfect Systems gekocht.. 76 m3/s en max 32 dba.. Deze fan zit nu trouwens op een fanbus, dus hij is nu heel stil op ongeveer 7/8 volt.

Hoe koelt die AX7 nou ?? Nou, ik vind het vies tegenvallen !! Volgens die reviews zou dit de allerbeste moeten zijn, maar hij koelt maar 2 graden beter dan een Silverado op 12 volt.. (fan AX7 ook op 12 volt)..

Heel jammer,.. ik heb alles geprobeerd (andere koelpasta, meer/minder koelpasta (AS2)) mocht allemaal niet baten..

Goede airflow in mijn kast (Chieftech Dragon met 8 casefans), dus daar ligt het niet aan..

Ik denk dat het alleen zin heeft als er een Delta fan op zit die gewoon verschrikkelijk veel airflow heeft..want met mijn huidige config, kom ik niet op de gewenste 1400 Mhz. die mijn processor toch aan zou moeten kunnen...

Concluderend : Ik denk dat je beter uit bent met een PAL 8045...

<edit> De koeler zit vast aan alle 'haakjes' van de socket, maar is gvd moeilijk te plaatsen.. moet je met 2 man doen bijna..
</edit>

Verwijderd

Topicstarter
Het is de bedoeling hem op een TB1400 te plaatsen en dan met een Papst 80mm silent te koelen.
BTW welke temp haal je met welk voltage en mhz`n en case temp?

Verwijderd

Hmm, ik heb het getest met een Abit KG7 RAID moederbord en MBM 5.1.xxxx

Op 1133 Mhz.(1,7 volt) wordt hij max iets van 43/44 graden. das dan de fan op 12 volt, de casefans op 7 volt en de mobo temp is nu 28 graden..

Op 1300 Mhz.(1,9 volt) wordt hij max iets van 57/58 graden. das met de fan op 12 volt, de casefans op 7 volt en de mobo temp op 29 graden..

Op 1323 Mhz.(1,9 volt) wordt hij max iets van 60 graden, warna de computer reboot uit zichzelf... dus, te veel...

Oh ja, op 1000 Mhz. heeft hij nooit gedraaid, dus daar weet ik de temps niet van... >:)