Toon posts:

[ASP+mdb]< > als < > laten writen en niet als html

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dus zelf wat gaan scripten in asp enzo, zodat iedereen gewoon data kan toevoegen aan een site (kan bijv. gastenboek zijn) maar naar ervaring ben ik een beetje bang ( :) ) dat van die stomme gastjes allemaal gaan kutten en html gaan invoeren, dus ik ben eigelijk op zoek naar een manier om ingevoerde html code (<html>) te laten schrijven (response.write, uit database) als gewoon < ( < dus) en > ( > dus)

Ik zou echt niet weten hoe...Ik hoop jullie wel :)

(Got | google | w3schools search gebruikt ja, eentje die wel handig leek maar niet werkte)

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 18:25

Sponge

Serious Game Developer

Okee, dit is even een gokje gewoon hoor...

Een HTML tag is geldig als hij dus <> heeft

als je nou zoekt naar < en > (instr(), of replace$(), en die dus vervangt door die code < ofzo...

Of je zoekt het begin van elke tag <, het einde van elke tag > (beide instr); en haalt de hele tag gewoon heel simpel weg (pakt stuk voor begin van tag, en stuk achter einde, plakt die samen, en begin weer bij A.

Verder heb ik niet zo veel ervaring hiermee. Je moet ook zeker niet javascript events vergeten!! (OnLoad, OnMouseMove, e.d.)

• nxt
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-02 09:36

nxt

Response.Write(Server.HTMLEncode("<html>"));

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 20:15 schreef 41.6C.6D.61.72 het volgende:
als je nou zoekt naar < en > (instr(), of replace$(), en die dus vervangt door die code < ofzo...
Dat zou inderdaad kunnen, alleen de vraag is: Hoe?
1) voordat de tekst wordt opgeslagen in de datbase dmv javascript het form veld te laten controleren en eventueel wijzigen.
2) in de asp code van de action een code laten zetten die < en > omzet...

Beste oplossing lijkt mij javascript (netscape kan de pot op) maar ik weet dan niet precies welke code ik moet gebruiken (wat ik al wel weet is hoe je formvelden etc. moet wijzigen :) )

• Sponge
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-05 18:25

Sponge

Serious Game Developer

hmm, dat wist ik dus niet, maar ja, ik heb dus ook meer vanuit een VB perspectief bekeken dan ASP :P

Weer wat geleerd :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 20:19 schreef nxt het volgende:
Response.Write(Server.HTMLEncode("<html>"));
Maar dit werkt dan alleen als de code <html> wordt ingevoerd door de gebruiker...niet?
Als dat zo is moet ik al die codes apart gaan invoeren, en dat zie ik ook niet echt zitten...

Maar iig bedankt.

• nxt

nxt

je hoeft geen codes te gaan invoeren
HTMLEncode zorgt dat alles wat in de parameter staat wordt omgezet wordt.
dus bijv alle < worden vervangen
maar ook het euro-teken zal € worden

Verwijderd

Topicstarter
Ok, nog een paar vraagjes dan.
1) is de code, Response.Write(Server.HTMLEncode("<html>")); , zo goed?
2) waar moet deze code in mn asp source?
-Na het openen van de tabel uit database (rsblaat.open)
-Na alle Response.Write's
-Bij elke Respone.Write geintergreerd waar mogelijk html in voorkomt

• nxt

nxt

1 - dat hangt ervanaf of je pagina in VBScript of JScript gescript is, voor vbscript zou ik de ; verwijderen
en natuurlijk wat je ermee wilt doen, wat er nu staat zal <html> laten zien op het scherm... (dus in de source <html> o.i.d.

2 -
tja, ik kan je erg aanraden om eens op www.w3schools.com te kijken bij ASP,
daar staat het allemaal inclusief voorbeelden

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:08
ik zou gewoon na een submit met de replace functie de html codes eruit filteren met de ASP code.. lijkt me niet zo heel moeilijk..

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 20:49 schreef nxt het volgende:
1 - dat hangt ervanaf of je pagina in VBScript of JScript gescript is, voor vbscript zou ik de ; verwijderen
en natuurlijk wat je ermee wilt doen, wat er nu staat zal <html> laten zien op het scherm... (dus in de source <html> o.i.d.

2 -
tja, ik kan je erg aanraden om eens op www.w3schools.com te kijken bij ASP,
daar staat het allemaal inclusief voorbeelden
hmm, ja, dat vreesde ik al, deze code kan ik denk ik niet gebruiken.
En natuurlijk weet ik waar ik response.writes moet zetten :+

Ik had nl. gehoopt dat deze code alle uitvoer van de response.write zou omzetten in niet-html...snappie :)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 20:51 schreef devv05 het volgende:
ik zou gewoon na een submit met de replace functie de html codes eruit filteren met de ASP code.. lijkt me niet zo heel moeilijk..
Jah...Als het zo simel was had ik het hier niet hoeven vragen...

Wat ik dus wil weten hoe ik die replace funtie moet gebruiken, welke syntax enzo, en waar eventuul meer uitleg\tut's staan...

• nxt

nxt

Op donderdag 20 juni 2002 21:09 schreef slindenau het volgende:
hmm, ja, dat vreesde ik al, deze code kan ik denk ik niet gebruiken.
En natuurlijk weet ik waar ik response.writes moet zetten :+

Ik had nl. gehoopt dat deze code alle uitvoer van de response.write zou omzetten in niet-html...snappie :)
ehr, dat doet ie toch ook?
alleen moet je in het voorbeeld dan "<html>" vervangen door de strring die je wilt schrijven

dus ipv Response.Write("eenstring")
Response.Write(Server.HTMLEncode("eenstring"))

maar ik krijg het idee dat je nog niet op w3schools bent geweest,
en het al helemaal niet geprobeert hebt (soms zegt een simpel expirimentje meer dan 1000 woorden).

edit: dus om op je vraag terug te komen zou ik bij 2 deze optie kiezen: 'Bij elke Respone.Write geintergreerd waar mogelijk html in voorkomt'

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ik zou 't dus htmlencoden voor je de zooi de db in gooit. Filter je ook gelijk een aantal mogelijke sqlfoefjes er uit.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 21:13 schreef nxt het volgende:

[..]

ehr, dat doet ie toch ook?
alleen moet je in het voorbeeld dan "<html>" vervangen door de strring die je wilt schrijven

dus ipv Response.Write("eenstring")
Response.Write(Server.HTMLEncode("eenstring"))

maar ik krijg het idee dat je nog niet op w3schools bent geweest,
en het al helemaal niet geprobeert hebt (soms zegt een simpel expirimentje meer dan 1000 woorden).

edit: dus om op je vraag terug te komen zou ik bij 2 deze optie kiezen: 'Bij elke Respone.Write geintergreerd waar mogelijk html in voorkomt'
Hmm, ja, zoiets had ik ook al in gedachten, ik ga binnenkort (lees: na de proefwerkweek) hiermee experimenteren, en jazekers ben ik op w3schools geweest dude, daar heb ik mijn eerste asp tut gevolgd :)
[SP*M >:)]
Resulataten in:
www.sf.fragworld.co.uk
-News
-Members
-Admin >:)
www.pp.fragworld.co.uk
-Gewoon klote test op langzame server :)
www.pp.fragworld.co.uk/cijfers/cijfers.asp
-Jaar:3 Periode: 5
-Data komt nog :)
[/SP*M >:)]

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:23

L0g0ff

omg

Eeeh dit is misschien een beetje oude }:O (die ene uit de sloot ;)) maar hier staat wel precies mijn antwoord. Athans een gedeelte dan. Ik kan nu html/asp code op mijn scherm afdrukken alleen hoe doe ik dit nou als ik een " wil afdrukken op mijn scherm :?

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:40

https://fgheysels.github.io/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.