Toon posts:

Hoe sterk is een TFT scherm?

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben wel eens benieuwd hoe sterk het plastic laagje nou zou zijn als het er op aan komt. Ik heb er altijd maar een hekel aan als m'n vriendin of moeder tegen het beeldoppervlak van m'n Samsung Syncmaster 151s aankomt. Ben dan snel bang dat zo'n laag stuk gaat. Maar is dit ook terecht?? Wie heeft er enig idee hoe sterk zo'n laagje nou werkelijk is? Zou het ook zo zijn dat de lcd schermen van vroeger, met name in de oudere laptops gevoeliger zijn? Bij wat voor contact zou je pas een scherm beschadigen?

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:09

Tux

Zelfde probleem heb ik ook, ik ben altijd bang dat er iets gebeurd als mn moeder weer iets wil aanwijzen op mn laptopmonitor. Soms zie je het scherm een beetje paars worden daardoor :(

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik durf hoogstens met m'n vingers rutig op het scherm te kloppen, zodat het wel hoorbaar is van 10 meter afstand, meer durf ik niet...

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 20:12 schreef paus_j_p2 het volgende:
Zelfde probleem heb ik ook, ik ben altijd bang dat er iets gebeurd als mn moeder weer iets wil aanwijzen op mn laptopmonitor. Soms zie je het scherm een beetje paars worden daardoor :(
Dat kan geen kwaad; is gewoon de vloeistof die een beetje verplaatst.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Op donderdag 20 juni 2002 20:12 schreef paus_j_p2 het volgende:
Of van die rondjes om het plekje waar je je vinger neerzet

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

AArrghhh, krijg er al kippevel van als ik dit lees.... Ik zie die lange puntige nagels alweer richting het scherm gaan, structureel gevolgd door een harde schreeuw van mij: NEEEEEE!!!!

Ik wil ook wel eens weten wat m'n iiyama'tje kan hebben...

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 14:15

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

kdenk dat die dingen toch wel redelijk sterk zijn...
Bij oudere laptops moet je toch uitkijken. Op stage hebben we bijv. zo'n ding. ALs je er met je vinger aankomt krijg je zo'n compleet spoor te zien.
Maar je kunt er best wel tegen tikken ofzo.

calitomnication raad het niet aan om hamers en beitels te gebruiken

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Verwijderd

Tja een glasplaat voor het scherm biedt dan een uitstekende oplossing ;)
Maar ik weet wat jullie voelen, elke keer die vingers die richting scherm gaan :( :(
Elke keer als vrienden langskomen moet ik waarschuwen, gebruik de muis dan schreeuw ik, het blijft irritant, net alsof ze dode pixels willen maken, er zit een glasplaat voor mijn TFT, maar toch het blijft zwaar irritant :+

Overigens kan het scherm wel wat hebben, ik heb bij een Dell 17" TFT de rand vastgepakt waarbij mijn hand afgleedt naar het middenstuk ik hoorde alles keihard knetteren :o
na een test bleek alles nog te werken, ik heb toch echt heel hard geknepen :P

Verwijderd

Als je ziet wat die schermpjes aankunnen :7
Ik ga wellis internetten in een InternetCafe, Nou jogen, iedereen zit met z'n gore vingers eraan! Niet al te voorzichtig ook!

Maar maak je geen zorgen..... Het kan echt wat hebben..... :P

[Samsung dingen zijn het]

Verwijderd

dat doet me denken aan een post hier op tweakers waarbij een gozer probeerde wat er allemaal hot plugble was :)
o.a zijn HDD, die ging dus voor een antal pleuro's het schip in >:)

duss wie volgt zijn voorbeeld

laten vallen vanaf
10 cm ja/nee
20 cm ja/nee

:+

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 20:22 schreef mxstrAEm het volgende:
Tja een glasplaat voor het scherm biedt dan een uitstekende oplossing ;)
Maar ik weet wat jullie voelen, elke keer die vingers die richting scherm gaan :( :(
Elke keer als vrienden langskomen moet ik waarschuwen, gebruik de muis dan schreeuw ik, het blijft irritant, net alsof ze dode pixels willen maken, er zit een glasplaat voor mijn TFT, maar toch het blijft zwaar irritant :+

Overigens kan het scherm wel wat hebben, ik heb bij een Dell 17" TFT de rand vastgepakt waarbij mijn hand afgleedt naar het middenstuk ik hoorde alles keihard knetteren :o
na een test bleek alles nog te werken, ik heb toch echt heel hard geknepen :P
nou ik ben toch blij met mijn glasplaat en iedereen mag er van mij met zijn vingers aankomen zolang ze het dan maar weer schoon maken

trouwens voor vlekken op een tft heb je daar ook reininginsmiddel

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
ik probeer het ook heel sneaky weleens, op me laptop scherm, beetje hetbeeld buigen enzo, of op de achterkant indrukken dan zie je het aan de voorkant helemaal! of beide zijkanten vast pakken en dan naar je toe buigen of van je af. het lukt allemaal.

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Ik vind het wel gaaf op daar op te duwen, zit altijd bij mijn Acer Travelmate te kijken hoe die vloeistof voor mijn vingers wijkt.

Ronduit GAAF! >:)

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Verwijderd

Zo Keesr, dan ben jij dus een TFT fetishist >:)

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 21:33 schreef Keesr het volgende:
Ik vind het wel gaaf op daar op te duwen, zit altijd bij mijn Acer Travelmate te kijken hoe die vloeistof voor mijn vingers wijkt.

Jij bent gek :P

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 21:33 schreef Keesr het volgende:

Ik hoop dat je een grapje maakt. Heb je daar weleens van gehoord, het RIAGG? ;)

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
hehe, zit nu weer met me vingers over het scherm heen te kutten, weee, weee, moet je net zo hard drukken totdat je alle kleuren van de regenboog erin zit :D

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 23:20 schreef BasBono het volgende:

[..]

Ik hoop dat je een grapje maakt. Heb je daar weleens van gehoord, het RIAGG? ;)
offtopic:
Ahhh, hoor ik het RIAGG :9~ :9~ :9~

Jammie, leuke mensen die altijd in zijn voor een praatje + GRATIS koffie !!!!
Waar is het RIAGG eigenlijk voor :? Mijn dokter zei laatst alleen dat ik daar eens op de koffie moest, maar hij vertelde niet wat dat gezin doet.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 07:06

4POX

Everybody is wired

Ik ken mijn broertjes en mijn moeder al mijn hele leven (d úh) en daarom heb ik mijn vader ook verplicht om een neovo tft scherm te nemen. Maar ondertussen bevalt dat scherm zo goed dat ik zelf ook denk om zo'n schermpje te nemen.

Het grote voordeel van deze schermen zijn dat ze beschermt worden door eeen keiharde glas/plastic laag. Ik ben er nog niet uit welk materiaal het is..

Maar het kan geen kwaad als je er met je vingers eraanzit.. Alleen je moet niets gaan forceren.

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Ooit had ik die angst ook bij mijn laptop, totdat deze in spanje op vakantie gestolen werd en ik achter de dief aan ging. Deze gooide hem nogal bruut aantal metertjes de lucht in. GEEN SCHRAMMETJE. ALs een scherm dat overleeft dan....
Pagina: 1