Toon posts:

case fan in/out boven elkaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus 2 plaatsen om case fans te plaatsen deze 2 zitten zoals je op het plaatje kunt zien boven elkaar. Heeft het nou zin om er 2 te plaatsen, 1 die lucht erin blaast en 1 die het eruit zuigt? Mij lijkt het beter als je aan de voorkant of bovenkant er 1 maakt die lucht eruit zuigt. Vind het een beetje sonde om in mijn nieuwe colorcase gaten te maken.

Afbeeldingslocatie: http://www.mikhailtech.com/articles/cases/noblesse/noblesse-02small.jpg

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Als je een schotje maakt tussen de in en out fan zal het beter werken. Als daarachter je cpu zit moet je het schot je tot iets daarvoor uit laten komen, vanaf de zijkant gezien:
code:
1
2
3
4
5
6
7
|
FAN
|
|-------- CPU
|
FAN
|

Anything goes !!

• brouwerpower
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 19:22
Je kan dat wel doen, maar dat heeft niet echt veel effect, tenzij je een fanduct gebruikt.
Anders blaast de ene fan naar buiten wat de andere naar binnen blaast en in mindere mate vice versa.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:55

PoweRoy

funky!

aan de onderste zou ik een buis naar het midden van de pc leiden zodat de lucht die binnen komt de meeste hitte meeneemt

[This space is for rent]

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 19:42 schreef PoweRoy het volgende:
aan de onderste zou ik een buis naar het midden van de pc leiden zodat de lucht die binnen komt de meeste hitte meeneemt
Hmm, mijn cpu zit ongeveer 15 cm van het bovenste gat vandaan..mischien aan de bovenste een buis. Maar ik denk dat het niet veel uithaalt. Zo'n kleine buis? Ik denk dat ik dan toch voor het schotje ga, staat ook wat netter.

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Post anders ff een foto van de binnenkant.

Anything goes !!

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 19:48 schreef MoodSwing het volgende:
Post anders ff een foto van de binnenkant.
Heb zelf geen digicam maar heb wat foto's uit een revieuw van m'n kast gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://www.mikhailtech.com/articles/cases/noblesse/noblesse-14small.jpg

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:37

Croga

The Unreasonable Man

Je kunt natuurlijk de ene laten zuigen, ander laten blazen. En als je dan een fanduct gebruikt naar het midden van je kast zal het best je CPU goed koelen. Maar de lucht in de rest van de kast zal dan weinig doen.

Persoonlijk zou ik er 2 fans in zetten die beiden de lucht naar buiten blazen. Dit betekend namelijk dat je een enorme onderdruk in je kast krijgt. De lucht zal dan via ieder mogelijk gaatje je kast in gezogen worden. Daarnaast zorgt onderdruk automatisch voor betere koeling (ik weet niet meer welke natuurkundige wet dat is, maar lagere druk zorgt automatisch voor lagere temperatuur).

Mocht je op den duur toch nog zin hebben om te gaan zagen, dan zou ik een intake fan plaatsen aan de voorkant, bij de harde disken. Dan worden die ook nog wat extra gekoeld.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 19:56 schreef Croga het volgende:
Je kunt natuurlijk de ene laten zuigen, ander laten blazen. En als je dan een fanduct gebruikt naar het midden van je kast zal het best je CPU goed koelen. Maar de lucht in de rest van de kast zal dan weinig doen.

Persoonlijk zou ik er 2 fans in zetten die beiden de lucht naar buiten blazen. Dit betekend namelijk dat je een enorme onderdruk in je kast krijgt. De lucht zal dan via ieder mogelijk gaatje je kast in gezogen worden. Daarnaast zorgt onderdruk automatisch voor betere koeling (ik weet niet meer welke natuurkundige wet dat is, maar lagere druk zorgt automatisch voor lagere temperatuur).

Mocht je op den duur toch nog zin hebben om te gaan zagen, dan zou ik een intake fan plaatsen aan de voorkant, bij de harde disken. Dan worden die ook nog wat extra gekoeld.
Heel fijn om te horen, dus 2 blazers is dus het beste. Dan ga ik ze snel halen bij de pc boer. Thnx.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
Op donderdag 20 juni 2002 19:52 schreef dajando het volgende:

[..]

Heb zelf geen digicam maar heb wat foto's uit een revieuw van m'n kast gevonden.

[afbeelding]
Ik zie plaats voor een front intake hoor dus plaats er daar één (via de ruimte onder de kast (zal wel op een soort van voetjes staan) zuigt hij wel lucht aan).

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op donderdag 20 juni 2002 19:56 schreef Croga het volgende:
Dat lijkt me niet zo'n goed idee :)
1) onderdruk=minder gasmassa om warmte over te dragen, dus slechtere koeling.
2) lage druk=lage temp: ik denk dat je het omgekeerde bedoelt: hoog op een berg (lage luchtdruk) kookt water al bij << 100 C. Maar dat heeft eigenlijk niets met PC's te maken.
3) twee zuigende fans maken een rotherrie, want ze lopen niet op hun gewone toerental: hou je hand maar eens op een stofzuigerslang en luister naar de motor.
4) Je hebt in de onderdruk-situatie geen enkele controle over de feitelijke luchtstroom in je kast, dus loop je het risico dat er hete en koudere stukken in je kast ontstaan (harddisks / northbridges?).
Dus: Twee zuigers lijkt me niet gewenst.

Wat wel :? Uitproberen :)
hang je fans op verschillende plaatsen, meet je temps. Draai je fans eens om; bouw eens een fanduct van karton.

Meten=weten en niet gemeten is nooit geweten (oude volkswijsheid)

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 20:03 schreef klaasbram het volgende:

[..]

Ik zie plaats voor een front intake hoor dus plaats er daar één (via de ruimte onder de kast (zal wel op een soort van voetjes staan) zuigt hij wel lucht aan).
Bedoel je waar ik de pijl bij heb gezet?

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~jandommelen/noblesse-14.jpg

Maar ik vraag me af waar de lucht dan heen zou moeten gaan want verder zijn er geen openingen...

• The-Source
  • Laatst online: 21:37
Op donderdag 20 juni 2002 20:12 schreef dajando het volgende:

[..]

Bedoel je waar ik de pijl bij heb gezet?

[afbeelding]

Maar ik vraag me af waar de lucht dan heen zou moeten gaan want verder zijn er geen openingen...
Jep die bedoel ik.
Zit er onder het plastic van de voorkant geen opening :? en komt dat plastic helemaal op de grond of blijkt hij dat niet te raken
[edit]
Die moet natuurlijk de lucht je kast inzuigen maar ik denk dat je dat wel snapte ;)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal onderaan zit een opening voor een cd-rom speler, daar zit ook m'n cd-rom speler in. Daarboven zit wat vast plastic en dan een deurtje. Dus eigenlijk zitten die gaten helemaal ingesloten :?

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Helemaal onderaan zit een opening voor een cd-rom speler, daar zit ook m'n cd-rom speler in. Daarboven zit wat vast plastic en dan een deurtje. Dus eigenlijk zitten die gaten helemaal ingesloten

Meestal zit er een opening onderaan het frontje van de kast, voel maar ff :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus dat zou groot genoeg moeten zijn? die opening staat dan trouwens ook op de tafel...

• Ruuddie
  • Laatst online: 09:25
Je kan idd een regenpijp op de bovenste koeler zetten, en de andere uitgang daarvan op de CPU laten blazen :)

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Voorin 2xintake en achterin 2xouttake :? sim-pel :z

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Eey, die kast heeft een maat van me net binnen.
Da's de Noblesse van Colorcase.
Bij hem worden die 2 fan's outtake, en in het zijpaneel een intake (wordt in metaalfabriek ff een mooi rond gat in gemaakt).

Is een mooie kast, ik vind de Codegen voeding die erin zit wel tegenvallen qua geluid. Waarschijnlijk komen er dan dus ook anti-dreun platen in zijn kast (met die van mij zijn we bezig).

Kijken en lezen voordat je blaat Kutkip, is geen ruimte voor 2 front intakes.

Verwijderd

Ik zou de cpufan eraf halen en idd een fanduct maken met 1 intake en 1 outtakefan. ! intake voorin voor de HD's natuurlijk.

Of een 12cm intake in de zijkant en dan 2 outtake van maken.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

niet doen, dan krijg je een "shortcut". staat dit btw niet in de faq???

Gregor van Egdom Krekr

Pagina: 1