Ik heb van het werk een 20 volt 8 ampere peltier meegenomen. Hiermee wil ik mijn CPU gaan koelen. Mijn vraag was nu hoe krijg ik die gevoed? Wat gebeurt er als ik die bv op de 12 volt van mijn pc voeding hang (extra pc voeding??!)
Ik raad je een 300W aan.... zo'n peltier trekt best veel power.
[search=peltier]
[search=peltier]
hij doet het wel dan
maar de pelt die doet maar een deel van zijn eigen vermogen. En zal niet meer kunnen koelen dan 40 watt.
Je voeding haalt het wel. alleen 5A is toch wel erg ruim op een comp voeding. Het kan overigens wel, zolang je er maar geen 20 HD's ofzo in hebt hangen.
maar de pelt die doet maar een deel van zijn eigen vermogen. En zal niet meer kunnen koelen dan 40 watt.
Je voeding haalt het wel. alleen 5A is toch wel erg ruim op een comp voeding. Het kan overigens wel, zolang je er maar geen 20 HD's ofzo in hebt hangen.
Die 40 Watt is die dan wel voldoende om mijn CPU mee te koelen...(Athlon XP 1600+, eventueel dan (eigenlijk zeker) overgeclocked)
Bij lange na niet. Athlon moet minimaal met een 172Watt peltier gekoeld worden.Op donderdag 20 juni 2002 19:45 schreef InSaNe_C het volgende:
Die 40 Watt is die dan wel voldoende om mijn CPU mee te koelen...(Athlon XP 1600+, eventueel dan (eigenlijk zeker) overgeclocked)
Mijn Thunderbird produceerd onder de huidige omstandigheden 113 Watt aan warmte. Hoewel de XP's minder warmte produceren is 40Watt veel te weinig.
The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire
Als je er nix mee kan wil ik hem wel kopen om mijn koelwater koud te houden.Op donderdag 20 juni 2002 19:36 schreef InSaNe_C het volgende:
Ik heb van het werk een 20 volt 8 ampere peltier meegenomen. Hiermee wil ik mijn CPU gaan koelen. Mijn vraag was nu hoe krijg ik die gevoed? Wat gebeurt er als ik die bv op de 12 volt van mijn pc voeding hang (extra pc voeding??!)
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Hoe kom jij daaraan? Volgens mij is het dan 96W hoor.Op donderdag 20 juni 2002 19:39 schreef epsilon het volgende:
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Als je hem op een lager voltage laat lopen veranderd het amperage ook.Op donderdag 20 juni 2002 21:54 schreef thedolf het volgende:
[..]
Hoe kom jij daaraan? Volgens mij is het dan 96W hoor.
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Pagina: 1