Toon posts:

19" server voor shared webhosting

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik ben me aan het orienteren voor het opzetten van een webhosting. Het is de bedoeling dat dit een shared hosting wordt om de simpele reden dat ik me hooogstens 1 server kan veroorloven.

Ik heb inmiddels gekeken bij Dell, Compaq, IBM en SUN. De goedkoopste van deze 4 was sun met een RAQ 4 server. Deze was zo'n 2000 USD.

Graag zou ik wat advies krijgen over het aanschaffen van een server.
* Mijn budget is simpel, namelijk zo laag (maar wel reeel) mogelijk.
* De server moet in een 19" rack passen met max. 2U
* De server moet meerdere websites (meerdere domeinnamen op hetzelfde ip) kunnen hosten.
* De server moet een gebruiksvriendelijke beheer omgeving hebben.
* De server moet ASP en liefst ook odbc ondersteunen.

Ik hoop dat bovenstaande info genoeg zegt.

Verder vroeg ik me nog even af of er iemand is die weet hoeveel (kleine, hobby) websites je ongeveer op 1 server kan hosten. Op de website van Sun spraken ze over 200 tot 250. IS dit een redelijk getal of is het overdreven?

Thnx a lot

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:37

Tux

Cobalt RAQ 4 heb ik goede ervaringen mee. Die kunnen ongeveer 200 sites aan geloof ik en zijn makkelijk te beheren.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:18
Bouw een eigen 19" met een Windows server variant, want ODBC en ASP zal niet goed lukken op een Cobalt denk ik..
Kan je wel chilisoft draaien maar daar is de licentie duur van.. en het werkt niet goed.

• MP83
  • Laatst online: 31-01 18:11
RAQ zou ik nooit doen. Alleen maar slechte verhalen over gehoord, veel uitval.

Ik heb dit niet uit eerste hand, maar van verhalen her & der, het kan dus best goed zijn dat als jij een Cobalt Raq neemt dat ie perfect werkt.

Zelf zou ik er iig niet aan beginnen als ik alle verhalen moet geloven...

Kijk anders eens hier: http://www.tweakers.net/reviews/303/6 :)

Succes :)

• stfn345
  • Laatst online: 12:18
Op donderdag 20 juni 2002 19:39 schreef Mr.Blonde het volgende:
RAQ zou ik nooit doen. Alleen maar slechte verhalen over gehoord, veel uitval.

Ik heb dit niet uit eerste hand, maar van verhalen her & der, het kan dus best goed zijn dat als jij een Cobalt Raq neemt dat ie perfect werkt.

Zelf zou ik er iig niet aan beginnen als ik alle verhalen moet geloven...

Kijk anders eens hier: http://www.tweakers.net/reviews/303/6 :)

Succes :)
So true.. ik heb ook eeen cobalt beheerd die om de zoveel tijd gereboot moest worden omdatie compleet vast liep met default install en wat patches van Cobalt zelf..

Verwijderd

Topicstarter
Bouw een eigen 19" met een Windows server variant,
Ik weet zelf niet mega veel van hard/software af. Tot nu toe ben ik alleen maar bezig geweest met wat te klooien in pc's enzo. Dit lijkt me niet zo'n goeie basis omeen server mee te gaan bouwen. Zeker niet als ik die ergens co-located wil gaan neerzetten. Dan moet die toch wel stabiel draaien.

Of zie ik dat verkeerd?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Quote uit de FAQ:
:? Kwil een nieuwe server, liefst 19" enzo!! HELP!!
</a>

Dat kan, echter met regelmaat van de klok verschijnen er soortgelijk draadjes.
Niet dat het heel erg vervelend is, maar vaak zijn het vragen waar we weinig mee kunnen. Hier iig enkele draadjes over (19") servers:

[topic=328430/1/50]
[topic=335044/1/50]
[topic=334168/1/50]
[topic=336656/1/50]

Dus mocht je een server-advies topic plaatsen, laat dan weten:
  • Wat is je budget
  • Wat heb je eventueel nu (en waarom wordt het vervangen)
  • Wat gaat je er allemaal EXACT mee doen
  • Wat is je kennis van hardware
  • Wat voor server (standaard of 19", bij 19" hoeveel U)
Mocht je op zoek zijn naar 19" cases, kun je uiteraard ook even kijken op shop.tweakers.net
Beden echter wel, GoT is een forum, en niet een soort Gouden Gids waar je al je vragen kwijt kunt welke winkels wat allemaal tegen welke prijs verkopen.

Laat ook merken dat je al goed rond gekeken hebt, topics als Ik wil een server, wat raden jullie mij aan? gaat natuurlijk meteen op slot!
Wees dus duidelijk met je verhaal voordat je een topic start.

En vergeet vooral het volgende niet:
Zoals Perseus het ooit zo mooi verwoord heeft:

gaan we voor
"Money not a problem bring on tha stuff"
of gaan we voor
"Me need el cheapo server"

Vergeet niet, dat het nog altijd een Advanced forum is hier!! Dus als iemand een draadje start, met de vraag of de genoemde dijk van een 19" 4U server afdoende is voor zijn SQL en SNA met MQSeries server om een DB2 server te voorzien van geclusterde data, roep dan niet dattie een oude 486 server neer mot zetten met Linux.
Uiteraard zal 'ASP' en 'ODBC' wel op iedere server draaien, de vraag is onder welk OS zal het ook goed functioneren ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
KoffieQuote
*Wat is je budget
*Wat heb je eventueel nu (en waarom wordt het vervangen)
*Wat gaat je er allemaal EXACT mee doen
*Wat is je kennis van hardware
*Wat voor server (standaard of 19", bij 19" hoeveel U)
Duhus.... :7 (staat er volgens mij allemaal in...toch?)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:25

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zie tot nu toe nergens welk OS je gaat draaien (of lees ik er overheen).
L me niet bepaald een onbelangrijk iets ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm...OS maakt me op zich niet zo heel veel uit.
Eerst dacht ik aan windows 2000 omdat dit linux ondersteunt en omdat ik hier meer ervaring mee heb.
Ik zag alleen bij Sun dat Chili asp minder duur is dan ik dacht (voorgeinstalleerd op een $2000 sys.) dus nu is linux ook een optie.

Belangrijk vind ik dat er een goede beheeromgeving voor bestaat.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-04 22:58
Op donderdag 20 juni 2002 20:35 schreef QazPlok het volgende:
Hmmm...OS maakt me op zich niet zo heel veel uit.
Eerst dacht ik aan windows 2000 omdat dit linux ondersteunt en omdat ik hier meer ervaring mee heb.
Pardon ??? Windows omdat het Linux ondersteund ??? Weet je wel waar je over praat ?

Maar als je echt ODBC en ASP wilt gaan gebruiken zou ik gewoon een Windows 2000 server plaatsen. Ik neem aan dat je dan ook wel netjes een licentie Windows 2000 aanschaft ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel natuurlijk windows omdat het ASP ondersteunt...foutje :)

En natuurlijk schaf ik een licentie aan :)

Het moet tenslotte allemaal geld opbrengen dus legaal zijn ;) .

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 19:37 schreef paus_j_p2 het volgende:
Cobalt RAQ 4 heb ik goede ervaringen mee. Die kunnen ongeveer 200 sites aan geloof ik en zijn makkelijk te beheren.
je kunt natuurlijk nooit zeggen een cobalt rack kan 200 sites aan, zo;n ding kan wel 2000 sites aan van mensen die 5 bezoekers per dag krijgen op hun statische page. En maar 20 sites aan als er flinke belastende database applicaties draaien met veel bezoekers

• KMK
  • Laatst online: 12-04 14:53

KMK

Op donderdag 20 juni 2002 22:43 schreef QazPlok het volgende:
Ik bedoel natuurlijk windows omdat het ASP ondersteunt...foutje :)

En natuurlijk schaf ik een licentie aan :)

Het moet tenslotte allemaal geld opbrengen dus legaal zijn ;) .
Als je veel met ASP wilt gaan doen dan moet je bijna wel op NT4 of windows 2000 server gaan zitten.. Wil je ook ASP.NET en C# gebruiken als programmeer taal in je ASP pagina's dan moet je wel op windows 2000 gaan werken... ALs ik nu een colocated hosting bak zou moeten maken dan zou ik op windows 2000 server gaan draaien als ik ASP moet gebruiken..
Chilisoft onderstuund namelijk geen C# en ASP.NET functions.. verder heb ik persoonlijk alleen maar slechte ervaringen met chillisoft... Als je alleen maar ASP met VBscript wil gaan gebruiken dan raad ik je aan even te testen op een locale install van FreeBSD of Linux met chilisoft en apache of het de funtions suport die je nodig hebt.. dit lijkt mij de slimste weg van werken.. proberen voordat je iets koopt..

Suc6

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 18:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als je .Net wilt ondersteunen, kijk dan wel uit wat je open zet en wat niet. Een quote van een .Net hoster zegt denk ik voldoende (ik weet niet of het een probleem oplevert als ik een bron noem, vandaar dat ik hem maar even achterwege laat)
Wij geven nog geen SLA(=Service Level Agreement) af op ASP.NET hosting. Wij zijn van mening dat ASP.NET (of eigenlijk de .NET Framework v1) programmeurs te veel vrijheid laat en systeembeheerders (ons) te weinig middellen geeft om dit in goede banen te leiden.
Lijkt me dus wel dat je moet weten waar je mee bezig bent als je deze wilt hosten.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• KMK
  • Laatst online: 12-04 14:53

KMK

Op vrijdag 21 juni 2002 00:04 schreef gorgi_19 het volgende:
Als je .Net wilt ondersteunen, kijk dan wel uit wat je open zet en wat niet. Een quote van een .Net hoster zegt denk ik voldoende (ik weet niet of het een probleem oplevert als ik een bron noem, vandaar dat ik hem maar even achterwege laat)
[..]

Lijkt me dus wel dat je moet weten waar je mee bezig bent als je deze wilt hosten.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen ja.. het is wel extreem vet hoor .net.. het probleem voor hun is waarscheinlijk dat je een component kan maken en zonder te regsvr kan gebruiken.. ze zijn terecht bang voor slecht ge-code components..

Ik gok wel dat er veel vraag naar goede hosts komt voor .net hosting ik gebruik deze voor persoonlijke klooi dingen

Would you like to know more?!! [StarShip Troopers] - Void Station

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-04 18:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik kan me er wel iets bij voorstellen ja.. het is wel extreem vet hoor .net.. het probleem voor hun is waarscheinlijk dat je een component kan maken en zonder te regsvr kan gebruiken.. ze zijn terecht bang voor slecht ge-code components..
Helemaal mee eens. Als je ziet wat sommigen voor coden bakken, dat is gewoon vragen om problemen.

[on-topic]
Mijn budget is simpel, namelijk zo laag (maar wel reeel) mogelijk.
Je kan het zo zien: lage kosten, lagere opbrengsten. Kijk maar naar de hostingproviders; Windows is meestal een stuk duurder dan Linux. Daarnaast vraagt Windows ook meer van je hardware.
* De server moet meerdere websites (meerdere domeinnamen op hetzelfde ip) kunnen hosten.
Bij Windows: Hosts names gebruiken. Geen idee of deze ook bij Linux bestaan.
De server moet een gebruiksvriendelijke beheer omgeving hebben.
Wat bedoel je met beheersomgeving? Van de server of van de sites?
De server moet ASP en liefst ook odbc ondersteunen.
Kan geregeld worden bij Windows en Linux; odbc (naar Access) is mij wijsgemaakt dat dit alleen mogelijk bij Windows.
Ik weet zelf niet mega veel van hard/software af
Is het niet verstandig om je eerst in de materie te verdiepen voor je zo iets aanbiedt? Problemen lijkt me dat je ook zelf moet oplossen, met rechten, configuratie, etc.

[/on-topic]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Op vrijdag 21 juni 2002 08:21 schreef gorgi_19 het volgende:

Bij Windows: Hosts names gebruiken. Geen idee of deze ook bij Linux bestaan.
[..]

Is het niet verstandig om je eerst in de materie te verdiepen voor je zo iets aanbiedt? Problemen lijkt me dat je ook zelf moet oplossen, met rechten, configuratie, etc.
Wat betreft het eerste: natuurlijk bestaat dat, dat kan met apache en iedere andere willekeurige webserver volgens mij ook wel.

Wat betreft het tweede: Als je weinig of geen ervaring hebt met systeembeheer zou ik toch voor een Cobalt RAQ gaan. Daar zit een goeie webinterface op waarvoor je weinig tot geen ervaring met systeembeheer nodig hebt. Ook installeren van upgrades en dergelijke is niet moeilijk.

Als je dat niets lijkt (je betaalt immers wel extra voor die webinterface :)) kan je er ook voor kiezen een "kale" server te kopen en die door iemand anders te laten beheren.

Wij hebben hier ook een aantal servers van klanten staan waarvoor wij security updates en gebruikersbeheer doen. Dat zal je iets meer kosten, maar het betekent wel dat iemand anders verantwoordelijk is als je problemen hebt. En je kunt er wel van uitgaan dat het dan gedaan wordt door iemand met jarenlange ervaring, dat is wel zo'n prettig gevoel.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

* xychix laat zich toch verleiden tot een beetje reclame

Ik doe een beetje webdesign. voor mij was colocaten ook ietsje te duur, al helemaal om alles dan ook nog redundant uit te voeren

<blockquote><font size="1" color="FF0000">Modbreak</font><hr color="FF0000" size="1"><font size="1">URL weggehaald ivm SPAM</font><hr color="FF0000" size="1"></blockquote>

je krijgt dat de beschikking over een FreeBSD jail.
dus zelf je hele server beheren
(niet de kernel maar verder vrijwel alles!)

voordelen tov. server
-geen zorgen over hardware
-goede hulp bij OS probs
-backup-server (kost anders ook klauwen met geld)
-geen omkijken naar beveiliging !
-omgeving compleet geinstalleerd, (kost normaal ook he !! reken dat mee bij het samenstellen !!)

voordelen tov. webhosting (eigenlijk geen vergelijk)
-ssh toegang als user:root !
-zelf pakketten installeren
-background processen
--- gewoon een volledig systeem op uitgaande traceroute/ping en kernelonderhoud na

of het wat voor je is moet je zelf weten maar ga er eens kijken.

en volgensmij is het bijna tegen kostprijs >:)

* xychix zal zic ook nog effe excuseren voor de spam maar het zou zo lullig zijn als je het achteraf pas hoorde, en dan zou gaan flippen.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Vuurvlieg
  • Laatst online: 25-03 22:36
Nou relaxte lui hun website is niet eens up... dat kan nooit goed gaan ... :P

Verwijderd

.
Op vrijdag 21 juni 2002 14:00 schreef xychix het volgende:
* xychix laat zich toch verleiden tot een beetje reclame

voordelen tov. server
-geen zorgen over hardware
-goede hulp bij OS probs
-backup-server (kost anders ook klauwen met geld)
-geen omkijken naar beveiliging !
-omgeving compleet geinstalleerd, (kost normaal ook he !! reken dat mee bij het samenstellen !!)
Zo bijster veel verstand hebben ze ook niet van freebsd, heb nog ergens leuke screenies van hun forum waaruit dat blijkt. Zal ze wel posten als ik ze heb gevonden.

Verder laten ze het toe om je Chilisoft te draaien? Want dit bieden ze niet aan. En een licentie daarvoor kost bakken met geld. Is dit het dus wel waard. Want deze meneer noemt alleen de voordelen. Maar er zijn ook zeker nadelen.

Want als iemand een rot coded script draait. En die vreet al het geheugen op, wat dan? Juist bak zo traag als maar kan. En wil je wel afhankelijk zijn van anderen?

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 17:31 schreef Rats het volgende:
.
[..]

Zo bijster veel verstand hebben ze ook niet van freebsd, heb nog ergens leuke screenies van hun forum waaruit dat blijkt. Zal ze wel posten als ik ze heb gevonden.

Verder laten ze het toe om je Chilisoft te draaien? Want dit bieden ze niet aan. En een licentie daarvoor kost bakken met geld. Is dit het dus wel waard. Want deze meneer noemt alleen de voordelen. Maar er zijn ook zeker nadelen.

Want als iemand een rot coded script draait. En die vreet al het geheugen op, wat dan? Juist bak zo traag als maar kan. En wil je wel afhankelijk zijn van anderen?
Ik heb hier wel belang bij, second reality lijkt me niet zo'n goede hosting bedrijf omdat het waarschijnelijk opgericht is door mensen die er net iets te weinig verstand van hebben en ik wil wel de screenshots zien om mijn speculatie te bevestigen.

Verwijderd

Ik zou ze ook graag zien :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 22:02

FastBunny

Give it the Works !

Zelfbouw (of door een IT bedrijf)

Dual P3
1GB RAM
2x SCSI (software mirror)

Daar zal je echt wel een heeel aantal sites op kunnen laten draaien. Die heeft kracht genoeg en past in een P3. Bij mij op mijn (stage) werk bouwen we ook 19" servers, goedkoper dan die Dell dingen enzo. :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Bij deze de screenies. Na het 2de screenie kwam er als reply dat er mocht worden uitgelegt hoe je dan dingen op CPU e.d. kon limiteren, want dat was toen (nu wel?!!?) niet bij hun bekend.
En die dingen zijn toch redelijk makkelijk uit te vogelen mbv simpele howto's

Hier de links naar de screenies in volledige grootte.
http://members.lycos.nl/ratstweaker/screenies/Secondreality_screen1.png
http://members.lycos.nl/ratstweaker/screenies/Secondreality_screen2.png

Verwijderd

jammer toch dat theo's spampraktijken via e-mail toch blijken te werken :{

Verwijderd

vreemd dat de topic niet meer bestaat, zitten ze nou topics die hun niet bevallen te verwijderen?

Ik vind dit echt slecht!

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20
Op zaterdag 22 juni 2002 10:53 schreef Rats het volgende:
Bij deze de screenies. Na het 2de screenie kwam er als reply dat er mocht worden uitgelegt hoe je dan dingen op CPU e.d. kon limiteren, want dat was toen (nu wel?!!?) niet bij hun bekend.
En die dingen zijn toch redelijk makkelijk uit te vogelen mbv simpele howto's

Hier de links naar de screenies in volledige grootte.
http://members.lycos.nl/ratstweaker/screenies/Secondreality_screen1.png
http://members.lycos.nl/ratstweaker/screenies/Secondreality_screen2.png
dit komt me bekend voor.. zelfde als bij www.dutchwebhosting.nl (zeker familie ofzo) daar moet je zeker niet zitten.. ze zijn ten eerste niet beleefd over de telefoon, en zeiken je af via de mail.

Ik ga volgend jaar ook maar ergens een eigen server neerzetten en heb al wel wat lui die er ook wel op willen.. ik laat dan wel de software enzo doen door het bedrijf waar ik hem host

• Predator
  • Laatst online: 15:10

Predator

Suffers from split brain

Beetje terug ontopic nu aub :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

nou het spijt me voor secondreality, ik had misschien wel intresse in hun dienst maar ik wou dus meer informatie er over hebben, meer technisch gericht zoals de processorbelasting beperking want ik wil niet voor onverwachte dingen komen te staan. Dus ik stuur mijn vragen naar info@secondreality.nl en al snel krijg ik een mail terug met als subject: failure notice.

'Hi. This is the qmail-send program at mail.vectorclass.net.
I'm afraid I wasn't able to deliver your message to the following addresses.
This is a permanent error; I've given up. Sorry it didn't work out.

<info@vectorclass.net>:
user is over quota

--- Below this line is a copy of the message.

...'

Fantastisch dit zeg! hun mailserver doet het niet eens, er werd ook al eerder opgemerkt dat hun website ook niet bereikbaar was en hun Algemene voorwaarden is simpel gezegd maar een copy paste van een ander hosting bedrijf.
Mij kunnen ze vergeten als klant!

Verwijderd

Mijn conclusie is dat dit weer eens zo'n geval is van een webhoster die juist door de mand valt bij de technische kennis en vooral bij het leveren van virtual dedicated server is dat erg van belang. Je ziet het wel vaker, mensen die een vraag hebben over het desbetreffende dienst die van technische aard is die dan een email sturen en nooit antwoord terugkrijgen. Enkelen voorbeelden hiervan zijn te vinden op webhosters.nl onder persoonlijke ervaringen.

Ik wou alleen maar weten wat voor software ze gebruiken om een virtual dedicated server te creeren en dan krijg ik als respons dat de mail server fout geconfigureerd is.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

I(k ben hier al enige tijd klant en van mijn kant alleen maar lof..

Ik ben juist van mening dat ze technisch wel op de hoogte zijn.

Dat jong bedrijven op het gebied algemene voorwaarden wel eens een steekje laten vallen vind ik niet meer dan begrijpelijk!

daarnaast heb ik nog nooit meegemaakt dat de site niet online was, toeval... kweenie.

Dat je een vergelijkbare tot betere kwaliteit hebt bij het neerzetten van een dure server (aanschaf minimaal 1500 Euro)met professioneel onderhoud (50 Euro per uur minimaal) met een eigen ruimte in een rack (minimaal 90 Euro per maand oid.)
zonder backup faciliteit..

tsja da's niet vreemd te noemen.

Maar goed ik wou het enkel als alternatief aandragen..

als de topic starter er geen belang bij heeft is dat ook ok hoor..

ik vind alleen alle flames zo vreemd, komen deze van mensen die er van buiten tegen aan kijken of is er minimaal een van hun ook daadwerkelijk klant ?
Op zondag 23 juni 2002 10:21 schreef wired het volgende:
Mijn conclusie is dat dit weer eens zo'n geval is van een webhoster die juist door de mand valt bij de technische kennis en vooral bij het leveren van virtual dedicated server is dat erg van belang. Je ziet het wel vaker, mensen die een vraag hebben over het desbetreffende dienst die van technische aard is die dan een email sturen en nooit antwoord terugkrijgen. Enkelen voorbeelden hiervan zijn te vinden op webhosters.nl onder persoonlijke ervaringen.

Ik wou alleen maar weten wat voor software ze gebruiken om een virtual dedicated server te creeren en dan krijg ik als respons dat de mail server fout geconfigureerd is.
voor zover ik weet gaat het om een FreeBSD Jail.
Op zaterdag 22 juni 2002 13:04 schreef Kertje het volgende:
jammer toch dat theo's spampraktijken via e-mail toch blijken te werken :{
:? uitleg please ? Is deze persoon een spammer, ook dat is nieuw voor mij ik ben benieuwd ik heb hier nooit iets van gemerkt.

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 12:59 schreef xychix het volgende:
aanschaf minimaal 1500 Euro
Hardware Specificaties
HP pentium 166mmx
48 MB Ram
2 Gigabyte Ide Quantum Bigfoot HD
1.2 Gigabyte HD
3Com 509c Netwerk Adapter
aanschaf maximaal 150 euro bedoel je...

Verwijderd

:? uitleg please ? Is deze persoon een spammer, ook dat is nieuw voor mij ik ben benieuwd ik heb hier nooit iets van gemerkt.
je neemt het wel erg op voor theo, heb je er soms belang bij??

[topic=493528/1/25]

Grote kans dat diverse mensen waaronder wired al een mailtje van theo hebben gehad dat ze gratis mogen proberen ofzo, theo is erg goed hierin. Als ze geen mailtje hebben gehad is theo dit keer erg verstandig geweest

• HGM
  • Niet online

HGM

Op zondag 23 juni 2002 13:13 schreef Kertje het volgende:

[..]

je neemt het wel erg op voor theo, heb je er soms belang bij??

[topic=493528/1/25]

Grote kans dat diverse mensen waaronder wired al een mailtje van theo hebben gehad dat ze gratis mogen proberen ofzo, theo is erg goed hierin. Als ze geen mailtje hebben gehad is theo dit keer erg verstandig geweest
Goh en welke banner staat er nu ineens op de site van die topicstarter :o

Blijkbaar is het wel de moeite waard om op GoT klantjes te gaan werven.
Ik ben juist van mening dat ze technisch wel op de hoogte zijn.

Dat jong bedrijven op het gebied algemene voorwaarden wel eens een steekje laten vallen vind ik niet meer dan begrijpelijk!
Echt begrijpelijk is het niet om zomaar AV over te nemen en deze nogeens niet na te lopen op onvolkomenheden.

De 'techniek' laat het in ieder geval afweten zoals we hierboven kunnen lezen :o

Maar: we moesten weer ontopic verdergaan. Als ASP en ODBC noodzakelijk is, dan is een Windows OS toch wel noodzaak, dus de VPS oplossing valt sowieso af.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Op zondag 23 juni 2002 13:28 schreef HGM het volgende:

[..]

Goh en welke banner staat er nu ineens op de site van die topicstarter :o

Blijkbaar is het wel de moeite waard om op GoT klantjes te gaan werven.
blijkbaar is deze persoon ook nog eens tevreden anders was hij/zij al wel veer vertrokken naar een andere hostern..

maargoed.

ik stem in met je voorstel weer ontopic te gaan. De topcistarter heeft immers niets aan deze "bijna flamewar".

hierbij ook nog mijn excuses dat ik het uberhaupt naar voren heb gebracht. Ik wilde gewoon een goed alternatief bieden / topic starter helpen!

voor colocated moet je anders eens naar prijzen in duitsland informeren, ik heb ooit ergens gelezen dat dat veel en veel goedkoper is!

volgensmij zijn dell servers goed kwa prijs/kwaliteit verhouding, maar overweeg ook zelfbouwm et goede componenten..

Verwijderd

Goedemiddag allemaal,

Rats: Het is zover ik weet niet mogelijk het cpu gebruik percentueel te limiteren. Uiteraard kan er veel bereikt worden met aanpassen van de nice-ness van 'n proces en resource limits. Dit wordt (uiteraard) ook gedaan, maar het cpu gebruik is helaas niet zomaar te beperken tot een bepaald percentage.

Wired: Het topic heeft anderhalve maand lang op het forum gestaan en is toen door auto pruning (een standaard feature van phpBB2) verwijderd. En inderdaad: de info-mailbox heeft vannacht helaas zijn quotum bereikt. Vervelend, maar dat kan gebeuren. De technische vragen zijn in ieder geval van harte welkom; de grote mail die de mailbox aan zijn quotum geholpen heeft is intussen verwijderd.

Smaij: VectorClass is op geen enkele wijze gerelateerd aan DutchWebHosting. De enige overeenkomst is dat zij ook een VPS-systeem aanbieden.

Kertje: Mijn spampraktijken zijn beperkt gebleven tot twee mailtjes. Overigens zou ik best met wired mogen e-mailen als hij ons een vraag stelt, lijkt mij.

Dit is overigens mijn laatste post in deze thread aangezien ik het niet verder off-topic wil brengen :)

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 13:38 schreef -=] T_E_O [=- het volgende:
Rats: Het is zover ik weet niet mogelijk het cpu gebruik percentueel te limiteren. Uiteraard kan er veel bereikt worden met aanpassen van de nice-ness van 'n proces en resource limits. Dit wordt (uiteraard) ook gedaan, maar het cpu gebruik is helaas niet zomaar te beperken tot een bepaald percentage.
Dit is wel degelijk mogelijk, het is namelijk mogelijk om d.m.v. simpele commando's te achterhalen welke processen in welke jails draaien. Kwestie van optellen, vergelijken en klaar. Dit is de zeer abrupte methode, lees iemand gaat wat compilen, dan lukt dat niet. Immers de CPU stijgt dermate dat het niet haalbaar is.
Als ik overigens een proefaccount zou hebben ben ik benieuwd wat andere mensen er van vinden wanneer ik bijv. MySQL ga lopen compilen rond een uur of 7-8 's avonds. En tegelijk ook nog wat andere proggies. Denk niet dat mensen dat leuk zullen vinden op de bak. Vandaar mijn geweldige afkeer tegen VDS. Zoals je inmiddels wellicht al hebt gemerkt.

[NOTE]
Wat is het nu eigenlijk? VDS (Virtual Dedicated Server) of VPS (Virtual Private Server)?? Uiteraard met argrumentatie erbij :)

Verwijderd

dit is een beetje ontopic maar het lijkt mij onnodig om toch een nieuwe topic te beginnen omdat er hier al veel informatie instaat.

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 13:34 schreef xychix het volgende:

[..]

blijkbaar is deze persoon ook nog eens tevreden anders was hij/zij al wel veer vertrokken naar een andere hostern..
theo heeft het hem gratis of met korting gegeven, als ik gratis een account krijg ga ik ook niet zomaar weg... in ruil ervoor heeft de topic starter van theo's comeout-spam topic een banner van theo op zijn site staan zoals HGM al zei...
[.. lang verhaal waardoor het moet lijken alsof xichix hier meer doet dan alleen spammen ..]
:Z

Verwijderd

Ik zou graag wel willen weten wat voor een software gebruikt wordt om virtual server omgeving te creeeren.
Wat de specs zijn van de server waar de klant omkomt en hoeveel klanten hier op komen. Want ik krijg nu echt het gevoel dat je een processorbelasting beperking er op hebt zitten omdat je gewoon enorm veel mensen op een server met maar 1 AMD 450 mhz processor 'gooit'.
Verklaar eens waarom je demo er af gegooit hebt?

Verwijderd

er is me hier ook nog iets ontgaan. Dat van de spam praktijken.. Zou de mail server toevallig down zijn omdat de spam bot al het mail geretourneerd krijgt?

Ik heb de url niet van de site van de topicstarter maar heb wel eens een forum gezien die ook een banner had.

Verwijderd

Waarom dan geen dedicated server?
De grootste voordelen van een dedicated server boven een gewoon hosting account zijn:
Veel verkeer mogelijk
Privacy
Vrije keuze van software
Een reality biedt dit ook, behalve de mogelijkheid van erg veel verkeer, maar de kosten zijn vele malen lager.
Ok waarom zou iemand een dedicated server nemen? deze wil dus veel verkeer generen en wil niet afhankelijk zijn van een hosting bedrijfje (privacy. Alleen veel verkeer is niet mogelijk. En alleen een site heeft geen software nodig echter in sommige speciale gevallen wel (en ik heb namelijk zo'n geval en daarom heb ik dus mogelijk intresse) alleen bij gebruik van eigen software moet je dus kunnen compilleren en met een beperking van de procesoor belasting is dit toch niet mogelijk of zie ik dit nou verkeerd?

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Op zondag 23 juni 2002 14:32 schreef wired het volgende:

[..]

Ok waarom zou iemand een dedicated server nemen? deze wil dus veel verkeer generen en wil niet afhankelijk zijn van een hosting bedrijfje (privacy. Alleen veel verkeer is niet mogelijk. En alleen een site heeft geen software nodig echter in sommige speciale gevallen wel (en ik heb namelijk zo'n geval en daarom heb ik dus mogelijk intresse) alleen bij gebruik van eigen software moet je dus kunnen compilleren en met een beperking van de procesoor belasting is dit toch niet mogelijk of zie ik dit nou verkeerd?
Wired, mocht je meer info willen over virtual servers in het algemeen open dan toch maar een ander topic, in dit topic ga ik niet meer op deze vorm van servers in.

mocht ik hier nog posten, dan enkel over hardware tips aan de topic starter..

• Ludewig
  • Niet online
Heb je wel eens aan de Apple Xserve gedacht?

http://www.apple.com/nl/xserve/

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Op donderdag 20 juni 2002 19:35 schreef QazPlok het volgende:
Hallo,
Ik ben me aan het orienteren voor het opzetten van een webhosting. Het is de bedoeling dat dit een shared hosting wordt om de simpele reden dat ik me hooogstens 1 server kan veroorloven.

Ik heb inmiddels gekeken bij Dell, Compaq, IBM en SUN. De goedkoopste van deze 4 was sun met een RAQ 4 server. Deze was zo'n 2000 USD.

Graag zou ik wat advies krijgen over het aanschaffen van een server.
* Mijn budget is simpel, namelijk zo laag (maar wel reeel) mogelijk.
* De server moet in een 19" rack passen met max. 2U
* De server moet ASP en liefst ook odbc ondersteunen.

Ik hoop dat bovenstaande info genoeg zegt.

Verder vroeg ik me nog even af of er iemand is die weet hoeveel (kleine, hobby) websites je ongeveer op 1 server kan hosten. Op de website van Sun spraken ze over 200 tot 250. IS dit een redelijk getal of is het overdreven?

Thnx a lot
Ik zou zelf een machine samenstellen die je als webserver laat draaien.. Laat desnoods een stel tweakers je daarbij helpen.
Denk aan een 19" doos, een tyan dual bordje met onboard lan en vga, één processor (zodat je er nog een bij kan prikken als het nodig mocht zijn), een 40GB 7200RPM schijfje, 512MB ECC RAM, en klaar..
Laat andere tweakers je hier desnoods bij helpen.

Zelf hebben we drie dedicated servers, bij Interned Services. Waarom?
- geen hoge aanschafkosten
- zekerheid van een goed functionerende machine
- totale onafhankelijkheid (qua software en presteren)
- Optimale omstandigheden voor de server (geklimatiseerde serverruimte)
- zeer betrouwbare internetconnectie
- als er een hd crashed, lossen ze dat meestal dezelfde avond nog op, terwijl bij colocated je zelf in je auto naar A'dam moet crossen.

Jij bent verantwoordelijk voor de software, en zij voor de hardware. Wij huren nu een Pentium III 600, een Pentium III 700's, en een Dell PowerEdge 2550 met PIII 1200 en SCSI schijven. Bevalt prima. Toen we het huurden, was het allemaal het nieuwste van het nieuwste.

Op die Pentium II 600 draaien nu ongeveer 150 websites, een mailserver, statistiekenserver en een SQL Server. De SQL Server wordt nu verhuisd, en we kunnen nog minstens 100+ sites extra hosten op die bak. En dan hebben we de andere servers nog...

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 14:57 schreef xychix het volgende:

[..]

Wired, mocht je meer info willen over virtual servers in het algemeen open dan toch maar een ander topic, in dit topic ga ik niet meer op deze vorm van servers in.

mocht ik hier nog posten, dan enkel over hardware tips aan de topic starter..
wie was er nou over secondreality begonnen? ga nou niet flauw doen en geef je niet zomaar over door zoiets te zeggen als ik een paar vragen stel (die je dus kennelijk niet kan beantwoorden of gewoon laf bent).

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 15:16 schreef wired het volgende:

[..]

wie was er nou over secondreality begonnen? ga nou niet flauw doen en geef je niet zomaar over door zoiets te zeggen als ik een paar vragen stel (die je dus kennelijk niet kan beantwoorden of gewoon laf bent).
het lijkt mij duidelijk dan xichix belangen heeft hierbij, hij komt mij veelste fel over in dit topic over secondreality...

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Op zondag 23 juni 2002 15:12 schreef axis het volgende:

[..]

Ik zou zelf een machine samenstellen die je als webserver laat draaien.. Laat desnoods een stel tweakers je daarbij helpen.
Denk aan een 19" doos, een tyan dual bordje met onboard lan en vga, één processor (zodat je er nog een bij kan prikken als het nodig mocht zijn), een 40GB 7200RPM schijfje, 512MB ECC RAM, en klaar..
Laat andere tweakers je hier desnoods bij helpen.

Zelf hebben we drie dedicated servers, bij Interned Services. Waarom?
- geen hoge aanschafkosten
- zekerheid van een goed functionerende machine
- totale onafhankelijkheid (qua software en presteren)
- Optimale omstandigheden voor de server (geklimatiseerde serverruimte)
- zeer betrouwbare internetconnectie
- als er een hd crashed, lossen ze dat meestal dezelfde avond nog op, terwijl bij colocated je zelf in je auto naar A'dam moet crossen.

Jij bent verantwoordelijk voor de software, en zij voor de hardware. Wij huren nu een Pentium III 600, een Pentium III 700's, en een Dell PowerEdge 2550 met PIII 1200 en SCSI schijven.
[...]
Het lijkt mij idd verstandig om de hardware te laten beheren door de partij waar de server staat. Hiermee voorkom je dat je veel moet rijden bij evt. hardware storingen. tenzij je er vlak bij woont en aardig kaas gegeten hebt van hardware. dan zou je miscchien wel geld kunnen besparen door dit zelf te doen.

[offtopic]
Op zondag 23 juni 2002 15:16 schreef wired het volgende:

[..]

Ik kan niet zeer veel over secondreality zeggen om dat ik er enkel klant ben, ik kan neit achter de schermen kijken ofzo...

ik heb overigens wel eens mysql gecompileerd maar dat paste niet op de schijfruimte. er is 150 MB daarin heb ik de ports opgehaald en een make install gedaan. dit kon net niet uit.
Het compileren op zich was dus geen probleem.
Op zondag 23 juni 2002 15:22 schreef Kertje het volgende:

[..]

het lijkt mij duidelijk dan xichix belangen heeft hierbij, hij komt mij veelste fel over in dit topic over secondreality...
ik reageer zo fel omdat ik mijn objectieve mening geef (met idd een url die terecht door mods is verwijderd) en vervolgens te horen krijg dat:
mijn hostingprovider slechte kwaliteit zou leveren (nooit iets van gemerkt)
Geen service zou verlenen (hoe komt men hier bij, ik sta er juist versteld van !)
"afgemaakt word" als spammer terwijl dat niet zo bedoeld was.

vandaar ook het verzoek een ander topic te openen, ik wil niet de topicstarter een slotje oid. bezorgen door een flamewar waar ik midden in zit.

Om het je makkelijk te maken wil ik evt ook zelf wel een topic over Virtual servers in het algemeen maken zodat een evt. slotje voor mijn rekening komt.

[/offtopic]

• The Source
  • Laatst online: 22-04 23:31
Het enige dat professional is aan dit topic is het niveau van spammen :(

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Op zondag 23 juni 2002 15:47 schreef The Source het volgende:
Het enige dat professional is aan dit topic is het niveau van spammen :(
thanks.

laatste post hier.

heb weer iets geleerd: noem nooit een naam als je iemad wil helpen..

voor verder commentaar omtrent evt. spammen en/of mijn belang in secondreality..
mail me.

dit topic is weer voor de topic starter.

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 15:51 schreef xychix het volgende:

[..]

thanks.

laatste post hier.

heb weer iets geleerd: noem nooit een naam als je iemad wil helpen..

voor verder commentaar omtrent evt. spammen en/of mijn belang in secondreality..
mail me.

dit topic is weer voor de topic starter.
Allereerst verdraai je de feiten, jij was diegene die spamt! Ten tweede laat je de vragen die ik je vraag omtrent secondreality links liggen, jij kwam met secondreality aanzetten en moet je de gevolgen accepteren.
Ik wil nog wel antwoorden op mijn vragen en niet via de mail, omdat ik wil dat andere mensen ook de andere kant zien in plaats van de 'prachtige kant die jij verteld ( en het is ook zogenaamd 'prachtig' want het werk opgemerkt als spam, vidn je het gek? )

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 15:38 schreef xychix het volgende:

[..]

ik reageer zo fel omdat ik mijn objectieve mening geef (met idd een url die terecht door mods is verwijderd) en vervolgens te horen krijg dat:
Objectief? lol :D
Geen service zou verlenen (hoe komt men hier bij, ik sta er juist versteld van !)
kun je dat stukje dan even quoten ik heb niemand dat horen zeggen, het is alleen duidelijk gemaakt dat secondreality c.q. theo aka spammaster geen flauw benul heeft waar hij mee bezig is.
"afgemaakt word" als spammer terwijl dat niet zo bedoeld was.
Door grove spam van theo aka secondreality maak ik hem en nu ook jou af als spammer, hoewel ik ernstig begin te twijfelen of jullie niet 1 persoon zijn of dat jullie belangen hebben om elkaar hiermee te "helpen". Hoe dan ook, waar je ook mee bezig bent; je maakt het alleen maar erger!

En trouwens, het spamgehalte blijft groeien alleen maar omdat je telkens weer zegt hoe goed hij wel niet is; voorbeeld:
het grappige is dat niemand het daar over heeft gehad en je toch evne wilt benadrukken, hoe zielig, hoe spammerig.

Verder ben jij die persoon die offtopic blijft gaan, er zijn genoeg serieuze reacties geplaatst maar daar kun/wil je geen antwoord op geven, waarom niet? Ofwel omdat je het niet weet ofwel omdat je gewoon weet dat je die dingen niet kunt weerleggen en vpn gewoon prutzooi is, althans, voor iemand die kwaliteit wil dan...

Verwijderd

Op zondag 23 juni 2002 16:33 schreef Kertje het volgende:

Verder ben jij die persoon die offtopic blijft gaan, er zijn genoeg serieuze reacties geplaatst maar daar kun/wil je geen antwoord op geven, waarom niet? Ofwel omdat je het niet weet ofwel omdat je gewoon weet dat je die dingen niet kunt weerleggen en vpn gewoon prutzooi is, althans, voor iemand die kwaliteit wil dan...
Ik vind absoluut VPN geen prutzooi, alleen jammer dat dit idee wel wordt geschets doordat secondreality gewoon dingen doet waar zij geen verstand van heeft.

En voor de mensen die iets te maken hebben met secondreality
probeer eens antwoord te geven om mijn vragen. Daaruit kan ik dan zien of het echt clueless shit is wat jullie daar doen of dat het alleen ranzige spam praktijken zijn waar fouten ontstaan (zoals webserver down, mailserver verkeerd configureerd).

En over dat offtopic gedoe, de aanleiding voor offtopic begint bij jou, zelf met spam er bij. Dan vraga ik recente vragen zelf met weerspiegeling met dedicated servers met VPN's maar dan nog ga je over offtopic dingen zeuren en geef je maar geen antwoord.

• Predator
  • Laatst online: 15:10

Predator

Suffers from split brain

Tot zo ver les 1 van hoe verneuk je een topic met offtopic gezwets. |:(
Ik had al gezegd dat er moest gestopt worden met die secondreality crap. :(
Ik hoop dat het leuk was :{

Het spijt me voor de topicstarter en ik hoop dat die reeds weet wat hij moest weten.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.