Hallo,
Ik ben me aan het orienteren voor het opzetten van een webhosting. Het is de bedoeling dat dit een shared hosting wordt om de simpele reden dat ik me hooogstens 1 server kan veroorloven.
Ik heb inmiddels gekeken bij Dell, Compaq, IBM en SUN. De goedkoopste van deze 4 was sun met een RAQ 4 server. Deze was zo'n 2000 USD.
Graag zou ik wat advies krijgen over het aanschaffen van een server.
* Mijn budget is simpel, namelijk zo laag (maar wel reeel) mogelijk.
* De server moet in een 19" rack passen met max. 2U
* De server moet meerdere websites (meerdere domeinnamen op hetzelfde ip) kunnen hosten.
* De server moet een gebruiksvriendelijke beheer omgeving hebben.
* De server moet ASP en liefst ook odbc ondersteunen.
Ik hoop dat bovenstaande info genoeg zegt.
Verder vroeg ik me nog even af of er iemand is die weet hoeveel (kleine, hobby) websites je ongeveer op 1 server kan hosten. Op de website van Sun spraken ze over 200 tot 250. IS dit een redelijk getal of is het overdreven?
Thnx a lot
Ik ben me aan het orienteren voor het opzetten van een webhosting. Het is de bedoeling dat dit een shared hosting wordt om de simpele reden dat ik me hooogstens 1 server kan veroorloven.
Ik heb inmiddels gekeken bij Dell, Compaq, IBM en SUN. De goedkoopste van deze 4 was sun met een RAQ 4 server. Deze was zo'n 2000 USD.
Graag zou ik wat advies krijgen over het aanschaffen van een server.
* Mijn budget is simpel, namelijk zo laag (maar wel reeel) mogelijk.
* De server moet in een 19" rack passen met max. 2U
* De server moet meerdere websites (meerdere domeinnamen op hetzelfde ip) kunnen hosten.
* De server moet een gebruiksvriendelijke beheer omgeving hebben.
* De server moet ASP en liefst ook odbc ondersteunen.
Ik hoop dat bovenstaande info genoeg zegt.
Verder vroeg ik me nog even af of er iemand is die weet hoeveel (kleine, hobby) websites je ongeveer op 1 server kan hosten. Op de website van Sun spraken ze over 200 tot 250. IS dit een redelijk getal of is het overdreven?
Thnx a lot