[zonnet]verbinden zonder wachtwoord

Pagina: 1
Acties:

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:49

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
Ik heb op een laptop van een van onze regiomanagers een (gratis)zonnet account geinstalleerd zodat hij via de telefoonlijn het internet op kan. Ik dus die wizard van windows 2000 doorgelopen, kom ik op het punt dat ik de gebruikersnaam en het wachtwoord moet opgeven voor het maken van de verbinding. Wh00ps, ff vergeten te vragen wat het wachtwoord is. Nou ja, dan maar verbinden en zien wat er gebeurd...25 seconden later zit DJTimo op het internet...

Ik wist niet dat dat mogenlijk was. Meer tweakers hier 'last' van gehad? Ik kon zelfs namens mijn regiomanagers naam via pop.zonnet.nl zonder wachtwoord een email versturen naar mijn hotmail account. Ik vind het allemaal maar een beetje wazig... :? :?

vakantiewonng huren in Mendoza? www.airbnb.com/h/cuyoapartmza

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Misschien dat toevallig de authencication server niet lekker werkte ?

Of is het nu altijd zo ?

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
Nou ja, altijd. Gisteren en vandaag was het zo. Inmiddels voor de zekerheid toch maar het wachtwoord opgevraagd. zal je net zien dat het niet meer werkt als hij zijn laptop heeft opgehaald...

Tja, die authentication server. Misschien was dat het wel. Maarja, emails versturen van iemand anders zonder wachtwoord is redelijk absurt dacht ik zo.

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Huh? lijkt me een foutje van je ISP..

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 19:32 schreef DJTimo het volgende: Ik kon zelfs namens mijn regiomanagers naam via pop.zonnet.nl zonder wachtwoord een email versturen naar mijn hotmail account. Ik vind het allemaal maar een beetje wazig... :? :?
Mail versturen gaat nog altijd via een smtp server.
En als je dat niet via een relay server doet, dan heb je inderdaad geen userid of pass nodig.
*Zat de userid + pass van je regiomanager misschien niet in je cache.
*Misschien een van de oude nummers gebruikt om in te bellen.

Verwijderd

Doe ik ook met mijn ADSL. Ik wordt geautohrizeerd op basis van mijn telefoonnnummer en nic dacht ik. Echter heb je het hier over telefoonlijn internet en dan moet het met een password gaan. Misschien zon even bellen en vragen wat er loos is of het gewoon lekker laten hangen. :)

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 06:20 schreef DraiC het volgende:
Mail versturen gaat nog altijd via een smtp server.
true true, dat bedoel ik ook. |:(
En als je dat niet via een relay server doet, dan heb je inderdaad geen userid of pass nodig.
o, ok...
*Zat de userid + pass van je regiomanager misschien niet in je cache.
Ik had juist windows 2000 er schoon opgezet.
*Misschien een van de oude nummers gebruikt om in te bellen.
gewoon het nummer gebruikt dat ik op zonnet.nl ook gevonden heb: 06760-75030
Op vrijdag 21 juni 2002 07:49 schreef Tuxus het volgende:
Doe ik ook met mijn ADSL. Ik wordt geautohrizeerd op basis van mijn telefoonnnummer en nic dacht ik.
Thuis heb ik ook ADSL, maar zonder wachtwoord kom ik er niet op hoor...
Echter heb je het hier over telefoonlijn internet en dan moet het met een password gaan. Misschien zon even bellen en vragen wat er loos is of het gewoon lekker laten hangen. :)
Tja, ik vind het zelf wel best. Hij kan lekker mailen en internetten. Als het maar werkt is mijn motto. :7 Alleen het vervelende is, dat als ik hier alleen maar de naam van die regiomanager neerzet, dat heel Got onder zijn naam kan emailen. Lijkt me opzich niet de bedoeling. Ik ga ff de klantenservice van zonnet mailen :)

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 19:32 schreef DJTimo het volgende:
Ik kon zelfs namens mijn regiomanagers naam via pop.zonnet.nl zonder wachtwoord een email versturen naar mijn hotmail account.
Hoe bedoel je dit precies? Ik kan bij iedere provider waar ik inbel mail versturen namens bush@whitehouse.gov, niemand houdt me tegen. Bovendien kun je via pop.zonnet.nl geen mail versturen maar alleen ophalen en daar heb je echt wel een wachtwoord voor nodig.

Verwijderd

Op vrijdag 21 juni 2002 10:02 schreef DJTimo het volgende:

[..]

Thuis heb ik ook ADSL, maar zonder wachtwoord kom ik er niet op hoor...
Mijn ADSL is alleen van Cistron en die werken anders. :)

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
Op vrijdag 21 juni 2002 20:15 schreef Sendak het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit precies? Ik kan bij iedere provider waar ik inbel mail versturen namens bush@whitehouse.gov, niemand houdt me tegen. Bovendien kun je via pop.zonnet.nl geen mail versturen maar alleen ophalen en daar heb je echt wel een wachtwoord voor nodig.
Ik vindt dat wel een beetje raar hoor eerlijk gezegt. En ik bedoelde ook smtp, niet pop.

• DJTimo

DJTimo

Cuyoapart.mza

Topicstarter
Ik heb een antwoord terug gehad van de zonnet klantenservice. De wachtwoord controle op het inbellen is op dit moment uitgezet omdat er problemen zijn met de server. :)

Pagina: 1