De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
zo te zien heeft de GD Lib van je server dus geen ondersteuning voor Jpeg formaat. De nieuwere GD libs kunnen dat overigens wel (ook PNG).
als je :
Doet staat er een stukje over welke versie GD LIb je server draait.
(Voorbeeld)
als je :
PHP:
1
| <?phpinfo()?> |
Doet staat er een stukje over welke versie GD LIb je server draait.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| gd GD Support enabled GD Version 1.6.2 or higher FreeType Support enabled FreeType Linkage with TTF library GIF Read Support enabled GIF Create Support enabled JPG Support enabled PNG Support enabled WBMP Support enabled |
(Voorbeeld)
Neem hier eens een kijkje. En let dan vooral even op die hele lijst met defined constants.
Verder niet relevant voor jou, maar in een reactie op om3ega : jpeg is ook in oudere versies van gdlib beschikbaar mits de jpeg6b library is geinstalled. Waar jij op doelt is het niet meer beschikbaar zijn van GIF support in nieuwe versies van gdlib.
Verder niet relevant voor jou, maar in een reactie op om3ega : jpeg is ook in oudere versies van gdlib beschikbaar mits de jpeg6b library is geinstalled. Waar jij op doelt is het niet meer beschikbaar zijn van GIF support in nieuwe versies van gdlib.
GIF support is er met vrij weinig moeite weer in te patchen. De standaardinstallatie, die uit Amerika komt, waar een patent op GIF van kracht is, bevat inderdaad geen GIF.Op donderdag 20 juni 2002 22:11 schreef goalgetter het volgende:
Je hebt gelijk!Op donderdag 20 juni 2002 22:11 schreef goalgetter het volgende:
Neem hier eens een kijkje. En let dan vooral even op die hele lijst met defined constants.
Ik heb hetzelfde probleem inderdaad gehad met Gif support bij mijn hosting provider. Ik was in de veronderstelling dat hetzelfde probleem ook met JPG zou zijn , maar het GIF verhaal was puur een patent probleem.
okey...
ik zal even verklaren waar ik het voor nodig heb, het gaat om het fotoboek te downloaden is op www.thomasvanditzhuijsen.benik.nl ik wil daar een setup functie bij maken die checkt of de server alle functies ondersteunt (upoaden van bestanden via php, imagecreatefromjpeg, mysql)
maar het door een code laten checken van die imagecreate functie lukt mij dus nog niet
ik zal even verklaren waar ik het voor nodig heb, het gaat om het fotoboek te downloaden is op www.thomasvanditzhuijsen.benik.nl ik wil daar een setup functie bij maken die checkt of de server alle functies ondersteunt (upoaden van bestanden via php, imagecreatefromjpeg, mysql)
maar het door een code laten checken van die imagecreate functie lukt mij dus nog niet
De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!
Ik stel toch voor dat je nog even een kijkje neemt op de al eerder genoemde pagina.
Als je JPG ondersteuning hebt is de CONSTANT IMG_JPG 1. Dus in code :
Hmzzz...
Na enig testwerk blijken deze dus ook gedefined te zijn als ze niet functioneren. Tenminste, XMP is bij mij wel gedefined en functioneerd niet. De rest is gedefined EN functioneerd. Daarnaast is het mischien ook wel handig te vermelden dat IMG_JPG "2" is en niet 1. Gif is 1, PNG is 4
Als je JPG ondersteuning hebt is de CONSTANT IMG_JPG 1. Dus in code :
code:
1
2
3
4
| if (IMG_JPG == 1)
{
//JPEG ondersteuning aanwezig
} |
Hmzzz...
Na enig testwerk blijken deze dus ook gedefined te zijn als ze niet functioneren. Tenminste, XMP is bij mij wel gedefined en functioneerd niet. De rest is gedefined EN functioneerd. Daarnaast is het mischien ook wel handig te vermelden dat IMG_JPG "2" is en niet 1. Gif is 1, PNG is 4
Pagina: 1