DVD op tv met matrox

Pagina: 1
Acties:

• JoNaTHaN(NL)
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik heb een tv met een scart aansluiting en een computer met een matrox G400 32Mb dualhead videokaart en een dvd speler erin. Nu is mijn vraag hoe kan ik mijn tv op die kaart aansluiten volgens mij moet dit kunnen. Zodat ik er dvd's op kan kijken. Heb je daar een snoertje van een scart aansluiting naar een beeldscherm aansluiting voor nodig weet iemand of dit kan en bestaat.
Alvast bedankt

• JoNaTHaN(NL)
Kan niemand me helpen???? Zeg dat dan effe dan probeer ik het wel anders uit te zoeken.

Verwijderd

Als je videokaart hebt met een Composite Out of een S-Video uitgang dan kan het wel.
Ik heb zelf een Radeon ViVo en daar zit een Composite Out op en ik kreeg er een ScartStekker + Kabels bij.
Want die Cinch kun je zo omzetten naar Scart met zo'n speciale stekker, verkrijgbaar bij de Elektrozaak.
Alvast Suc6

• Coyote
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04-2021
Yup, het kan met een g400

als het goed is heb je bij je g400 een los kabeltje gekregen.
Als je dit aansluit op de 2e monitoraansluiting heb je alvast een composite en een video-s uitgang.
Als je dan ff bij je electronicawinkeltje een scart-connector gaat halen waarin je aan de achterkant die composite (dat gele ding) kunt aansluiten samen met 2 audio-kabels (een rode en een witte) dan ben je al een heel eind (die audio sluit je natuurlijk aan op je geluidskaart).
De rest lijkt me vrij voor de hand liggend. De matrox ziet zelf dat dat kabeltje wordt aangesloten en als je de installingen dan even veranderd dan gaat het helemaal lukken.

• JoNaTHaN(NL)
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 oktober 2000 19:43 schreef Coyote het volgende:
Yup, het kan met een g400

als het goed is heb je bij je g400 een los kabeltje gekregen.
Als je dit aansluit op de 2e monitoraansluiting heb je alvast een composite en een video-s uitgang.
Als je dan ff bij je electronicawinkeltje een scart-connector gaat halen waarin je aan de achterkant die composite (dat gele ding) kunt aansluiten samen met 2 audio-kabels (een rode en een witte) dan ben je al een heel eind (die audio sluit je natuurlijk aan op je geluidskaart).
De rest lijkt me vrij voor de hand liggend. De matrox ziet zelf dat dat kabeltje wordt aangesloten en als je de installingen dan even veranderd dan gaat het helemaal lukken.[/quote]Ik heb inderdaad dat kabeltje erbij gekregen en aan het einde zitten zo'n gele en zwarte uitgang ik begrijp uit dit verhaal dat die gele in die scart connector moet en die geluidskabels naar me geluidskaart maar waarvoor is die zwarte dan daar staat s-video out bij?????
Alvast hartelijk bedacht

• feuniks
  • Laatst online: 12-08-2025
Deze S-video connector zou je ook kunnen gebruiken als je daar de goeie kabel voor hebt. Tis maar wat je prettig vindt.

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

En het is ook belangrijk dat je TV S-VHS ondersteunt.:)
Vergeet niet om het videosignaal op PAL te zetten; Video properties->tabblad Settings->knop Advanced->tabblad DualHead; linksonderaan.

• JoNaTHaN(NL)
Bedankt voor alle tips enzo
Pagina: 1