Q3-Arena op ALPHA

Pagina: 1
Acties:

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Binnenkort heb ik een heuse Digital server in mijn bezit, met een 333MHz Alpha CPU ( weet niet precies wat voor een CPU ) met 256MB geheugen, 2x5.4Gig SCSI, en nog een hoop zooi. Ik wil er Redhat 7.1 Seawolf ( Alpha ) op installeren. Maar hoe zit het nu precies met rpm's enzo, vanaf nu alleen nog maar compileren? En kan ik er bijv nog de Quake3 binaries op installeren voor mijn Quake server? Want dat laatste is eigenlijk het belangrijkste, spelletjes server.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 18:51 schreef BeyondHorizon het volgende:
Binnenkort heb ik een heuse Digital server in mijn bezit, met een 333MHz Alpha CPU ( weet niet precies wat voor een CPU ) met 256MB geheugen, 2x5.4Gig SCSI, en nog een hoop zooi. Ik wil er Redhat 7.1 Seawolf ( Alpha ) op installeren. Maar hoe zit het nu precies met rpm's enzo, vanaf nu alleen nog maar compileren?
Er is intussen ook 7.2 voor alpha volgens mij.
En je kunt van rawhide installeren, dat is de development versie van RedHat.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Volgens mij niet, tenzij je die dingen als source te pakken zou kunnen krijgen. Een alpha snapt die x86 binaries niet, en ik wverwacht niet dat je ERGENS alpha binaries zult vinden. Dan bestaat er nog wel een kernel optie die x86 emulatie ondersteund, maar voor dergelijke appz zou hij waarschijnlijk zelf met native progs al problemen hebben, laat staan een x86 emulatiemode...

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Hmmmm Windows NT doe ik liever niet, maar het ziet ernaar uit dat ik geen andere mogelijkheid heb dan... ( dat werkt wel meende ik )

Die-hard Brexiteer

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Volgens mij werken x86 nt binaries ook niet op nt alpha

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Voor zover ik weet zal niet een x86 binary (noch NT noch linux) werken op een Alpha.
Wat ik je wel aanraad is misschien eens te kijken naar Debian als je op een Alpha wilt gaan draaien. Maar das misschien meer persoonlijk als keuze >:)

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
Mee eens, ik draai hier ook debian op een alpha en dat draait prima, bovendien is debian voor alpha (testing/unstable) meer up to date dan welke andere distributie (als er tenminste geen alpha gentoo is)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je zult onder linux meer kans op slagen hebben met het draaien van x86 binaries, uitgaande van die x86 emulatie support in je kernel, dan onder NT... Nt @ Alpha is erg kut zelfs...
Pagina: 1