Ik heb ditzelfde meegemaakt toen ik voor een iso-gecertificeerd webdesign bureau werkte. In dit geval stonden wij dus aan de andere kant. Wij leverden een perfect volgens de offerte draaiende e-commerce site op. De klant had er echter geen zin meer in en liet het voor de rechter komen omdat hij niet tevreden zou zijn. In de rechtzaal intimideerde hij de rechter zelfs een beetje door te zeggen dat er van het weekend op hun geschoten was. En hij zou net zolang doorprocederen totdat ie gelijk kreeg :-)
En wat doet de rechter: die zegt "ik heb er geen verstand van, de eisende partij moet een onafhankelijke expert inhuren, die kost EUR 30.000,-, dan komt het over een jaar weer voor, en dan is het nog maar de vraag of er dan een concrete beslissing kan worden genomen. Dus u kunt beter schikken".
Dan maar schikken dan zijn we ervan af. Kregen we de helft van ons geld. Maar wij waren de eisende partij, dus moesten alle rechtskosten betalen. Al met al hebben we er fl. 1000,- aan over gehouden, voor 160 uur werk
Nu effe back to you:
Je hebt een gedeelte betaald meen ik. Dat bedrag ben je in ieder geval kwijt als je de zaak niet laat voorkomen. Als je het laat voorkomen wil de rechter schikken, dan krijg je de helft, maar daarvan moet je ook alle proceskosten betalen. Die zijn ongeveer EUR 800,- (zonder advocaat). Dus ligt het eraan hoeveel je al betaald hebt.
In geen geval hen ook nog maar iets betalen. Willen zij toch geld, dan zijn zij de eisende partij. Ligt er ook weer aan hoeveel er open staat...
Gewoon alle onderhandelingen afkappen, dit schiet niet op. 'kBen wel benieuwd om wat voor'n bedragen het gaat. Als ze het niet kunnen of al zo lang bezig zijn, krijg ik de indruk dat dit allemaal niet in de duizenden EURO's loopt.
Op 99 dogs is het t-shirt designen WEL Flash. Zit ook nog een associate en een wholesale programma bij. Volgens mij zou een site a la die van 99dogs.com toch wel EUR 32.000 moeten kosten, zeg 2 man 5 weken aan het werk voor EUR 80/uur...