ESCD Melding.

Pagina: 1
Acties:

• Mpdrichel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08-2024
Een vriend van mij heeft een moederbord in zijn computer waar de videokaart op een soort ide aansluiting aangesloten moet worden. Nou heeft hij er een andere videokaart in gezet want die ene had maar 16 kleuren. Maar met die andere videokaart krijgt hij steeds een ESCD melding en dan zit de computer muurvast. Ik heb al in de bios gekeken jumpers na gekeken maar ik kan niks vinden. (zelfs per ongeluk de bios gereset :7 )Waar kan het dan aan liggen?

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Welk mobo, enz, enz ???

Klasgenoot van me had hetzelfde met een MSI K7T Turbo oid, die was dus gewoon spontaan defect

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Op donderdag 20 juni 2002 18:34 schreef Mpdrichel het volgende:
Een vriend van mij heeft een moederbord in zijn computer waar de videokaart op een soort ide aansluiting aangesloten moet worden.
:? Wat bedoel je hier mee? Zit de kaart niet gewoon in een PCI(wit) op AGP(bruin) slot?

Juist

• Mpdrichel
Het is een of andere IDE aansluiting daar lijkt het tenminste op en het videogeheugen word op het moederbord aangesloten.

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Zoiets heet onboard video.
Je videokaart zit op je mobo gesoldeerd, en d.m.v een klein flatcabletje en een metalen plaatje aan de achterkant, heb je je vga aansluiting voor je monitor

• Mpdrichel
Ik zeg toch dat hij op een soort IDE aansluiting zit. Ik ben heus niet dom hoor. Je kan de kaart er gewoon uitpakken. Aleen het videogeheugen zit op het moederbord.
Pagina: 1