Toon posts:

FTP server probleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie weet waar ik het volgende probleem mee oplos.

Ik wil op mijn Mxstreamaansluiting een FTP servertje draaien, maar dit is me tot nu niet gelukt.

Heb CeasarFTP en Cerberus geprobeert en beide geven het volgende probleem: ze accepteren beide een inkomende connectie maar deze wordt telkens verbroken.

Heb NAT aangepast in de modem (is getweakt) firewall uit, plus alle andere programmatuur die ook maar enigzins te maken heeft met dataverkeer over IP en ik blijf hetzelfde probleem houden. Met beide PC's hier en degene op mijn werk kan ik niet inloggen, maar ik zie wel in de logs dat er getracht is een connectie te maken, maar dat deze elke keer door onbekende reden wordt afgebroken.

Wie heeft er nog een tip om uit te proberen?

Verwijderd

Laat de mensen met "Passive FTP Modus" inloggen...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 18:30 schreef Generaal_Putlucht het volgende:
Laat de mensen met "Passive FTP Modus" inloggen...
Stom dat ik dat niet vermeld heb, dat heb ik dus al ingesteld, alle drie de PC's via welke ik het geprobeert heb geven nul op rekest.

Verwijderd

heb je op je router wel een poort mapping aangemaakt naar je ftp server??

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 18:35 schreef spudsimon het volgende:
heb je op je router wel een poort mapping aangemaakt naar je ftp server??
Ja dat is dus het vreemde aan het verhaal, als ik in de NATlist van mijn modem kijk geeft ie dus gewoon aan dat de route ingesteld is. Probleem lijkt ook bijna niet in de modem te zitten, op mijn werk krijg ik vrolijk het welkomsttekstje te zien maar de map opent zich gewoon niet.

Verwijderd

vreemd. Misschien een setting in die ftp server om 'm te forcen passive mode te gebruiken?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:03

Predator

Suffers from split brain

Ja dat is dus het vreemde aan het verhaal, als ik in de NATlist van mijn modem kijk geeft ie dus gewoon aan dat de route ingesteld is.
een route is iets helemaal anders dan een portmap maar ik neem aan dat je je gewoon van naam vergist hebt ;)
Op donderdag 20 juni 2002 18:32 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Stom dat ik dat niet vermeld heb, dat heb ik dus al ingesteld, alle drie de PC's via welke ik het geprobeert heb geven nul op rekest.
Vermeld dat in het vervolg best wel :P
Dat is heeeeeel belangerijk :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 18:39 schreef spudsimon het volgende:
vreemd. Misschien een setting in die ftp server om 'm te forcen passive mode te gebruiken?
Voor zover ik weet waren beide servers in staat om diverse connecties aan te nemen. Aangezien ze beide hetzelfde probleem geven denk ik niet dat het daaraan ligt.

Ze maken beide een connectie, maar deze wordt gewoon om onbekende reden verbroken.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
heb je niet iets van BlackIce draaien of iets dergelijks?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 18:42 schreef Predator het volgende:

[..]

een route is iets helemaal anders dan een portmap maar ik neem aan dat je je gewoon van naam vergist hebt ;)
[..]

Vermeld dat in het vervolg best wel :P
Dat is heeeeeel belangerijk :)
Ja haal de boel weleens door elkaar, sorry.

In de modem heb ik die NATlist aangepast en in de firewall de portmap, de boel is nu zo lek als een mandje omdat de firewall elke connectie op die poort accepteert, gewoon om ff te testen.
Overigens, firewall uit maakt ook niks uit, blijf hetzelfde probleem houden.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 18:44 schreef Noork het volgende:
heb je niet iets van BlackIce draaien of iets dergelijks?
Neuh, blackice is zo lek als een mandje, draai normaal gesproken met tiny personal firewall. Maar die firewall is het probleem niet, als ik hem gewoon niet laat starten als service doet de connectie het ook niet.

Begin nu onderhand een beetje radeloos te worden.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-08 07:52
Poort 20 EN 21 geforward??

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 18:48 schreef MikeN het volgende:
Poort 20 EN 21 geforward??
Yep, heb al die stappen netjes doorlopen maar nog steeds niks.

Verwijderd

Post je logfile eens

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 19:14 schreef Generaal_Putlucht het volgende:
Post je logfile eens
Geen probleem:

Thu Jun 20 17:57:50 2002 Vendor: AuthenticAMD
Thu Jun 20 17:57:50 2002 CPU: AMD K6-2
Thu Jun 20 17:57:50 2002 Number of Processors: 1
Thu Jun 20 17:57:50 2002 Operating System: Windows 2000

Thu Jun 20 17:57:50 2002 Cerberus FTP Server started
Thu Jun 20 17:57:50 2002 Local Host: Unknown

Thu Jun 20 17:57:50 2002 Local Interface 0 located at 10.0.0.151
Thu Jun 20 17:57:50 2002 Listening on Port 21

Thu Jun 20 17:59:23 2002 0 Incoming connection request on interface 10.0.0.151
Thu Jun 20 17:59:23 2002 0 Connection request accepted from 10.0.0.151
Thu Jun 20 17:59:24 2002 0 The connection was aborted due to timeout or other failure.
Thu Jun 20 17:59:24 2002 0 Connection terminated.
Thu Jun 20 17:59:26 2002 0 Incoming connection request on interface 10.0.0.151
Thu Jun 20 17:59:26 2002 0 Connection request accepted from 10.0.0.151
Thu Jun 20 17:59:26 2002 0 The connection was aborted due to timeout or other failure.

En zo gaat ie nog een kantje of honderd door.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand nu een suggestie?

Ben van ellende maar met een packetsniffer aan de gang gegaan maar daar kom ik ook niks verder mee.

Verwijderd

misschien nog een ander progje proberen :?

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05:32

tozzke

aka tozzert

ik heb DE oplossing denk ik.....
veel i-net-prividers hebben op de een of andere manier port 21 geblocked staan oid
configureer jouw ftp-server zo... dat hij een andere port gebruikt, dan durf ik met zekerheid te zeggen dat het wel gaat. Een maat vanme had hetzelfde probleem zowel met ftp als webservertje, port 21 en 80 waren geblocked oid

suuk6

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 20:04 schreef Tozzman het volgende:
ik heb DE oplossing denk ik.....
veel i-net-prividers hebben op de een of andere manier port 21 geblocked staan oid
configureer jouw ftp-server zo... dat hij een andere port gebruikt, dan durf ik met zekerheid te zeggen dat het wel gaat. Een maat vanme had hetzelfde probleem zowel met ftp als webservertje, port 21 en 80 waren geblocked oid

suuk6
Op zich wel aardige suggestie, heb het uitgeprobeerd maar helaas zelfde resultaat.
Provider is XS4all, lijkt me op zich ook niet logisch dat ze poorten gaan blokkeren.
Dat is ook de reden dat ik Xs4all gekozen heb, zijn niet moeilijk met dataverkeer enz. Heb wel al twee waarschuwingen gehad i.v.m. portscans, ipspoofing enz., maar lijkt me niet echt logisch dat ze zoiets dan nu doen, ik betaal altijd netjes op tijd de rekening.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Ook al een poort boven de 1024 geprobeerd ?

The Flat Earth Society has members all around the globe.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 juni 2002 20:21 schreef KillBilly het volgende:
Ook al een poort boven de 1024 geprobeerd ?
Ja, werkt ook niet. Had ik inderdaad ook al aan gedacht.
Pagina: 1